  • 1. Data: 2009-04-29 06:50:00
    Temat: Grzejniki płytowe stalowe Radson i Purmo
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witam,

    Po majowym weekendzie montujemy kotłownie i uruchamiamy ogrzewanie... bo
    się ciepło robi ;)
    Od razu instalator namawia mnie na kupno i montaż grzejników. Nie mam
    ich tak dużo bo w połowie domu jest podłogówka ale chcę dokonać dobrego
    wyboru.
    Mój instalator chce mi zamontować grzejniki stalowe dolnozasilane firmy
    Radson. Macie o nich jakieś zdanie. Zdaje się, że do tanich to one nie
    należą. Moi rodzice mają grzejniki Radson już dobrych 10 lat i wyglądają
    wciąż jak nowe.
    A może równie dobrze kupić coś tańszego np Purmo?

    Doradźcie coś.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2009-04-29 08:32:59
    Temat: Re: Grzejniki płytowe stalowe Radson i Purmo
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > należą. Moi rodzice mają grzejniki Radson już dobrych 10 lat i wyglądają
    > wciąż jak nowe.
    > A może równie dobrze kupić coś tańszego np Purmo?

    Skoro Twoi rodzice maja 10 lat, to opini chyba wiecej nie potrzebujesz. :-)
    Natomiast Purmo to tez bardzo dobre grzejniki, ciche i trwale. Sa jeszcze
    grzejniki tansze i jak mowi zaprzyjazniona firma rownie dobre DeLongi, oraz
    nieco drozsze grzejace bardziej z przodu niz z tylu Kermi X2, zachwalane
    swego czasu na grupie glownie przez Piotra Boncze. Jakie nie kupisz to
    bedzie dobrze, byle markowe.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-04-29 08:46:35
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > oraz nieco drozsze grzejace bardziej z przodu niz z tylu Kermi X2,
    > zachwalane swego czasu na grupie glownie przez Piotra Boncze. Jakie nie

    No i ostro negocjuj w sklepie. Na Purmo, DeLongi, diamond powinienes dostac
    spokojnie ponad 40% rabatu od cen "katalogowych" Jak jest na Radson to nie
    wiem ale pewnie podobnie

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-04-29 08:51:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No i ostro negocjuj w sklepie. Na Purmo, DeLongi, diamond powinienes
    > dostac spokojnie ponad 40% rabatu od cen "katalogowych" Jak jest na Radson
    > to nie wiem ale pewnie podobnie

    To prawda, na DeLongi pewnie i wiecej. Ale ja osobiscie nie polecam
    Diamonda. Nie mam wprawdzie doswiadczenia z grzejnikami i wiem, ze ludziska
    z powodzeniem tego uzywaja. Jednak moje doswiadczenia z wszelkiego rodzaju
    zaworami tej firmy sprawily, ze omijam te produkty szerokim lukiem.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-04-29 09:04:04
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ludziska z powodzeniem tego uzywaja. Jednak moje doswiadczenia z
    > wszelkiego rodzaju zaworami tej firmy sprawily, ze omijam te produkty

    A tak na marginesie to dziwna ta polityka cenowa.
    Firmy podaja ceny katalogowe a dystrybutorzy bez wiekszych problemów dają
    rabaty prawie 50%. I jeszcze na tym zarabiają przeciez. Akurat grzejniki
    wymienione wyżej jak ktos kupi w cenach katalogowych to na prawdę albo ślepy
    i niekumaty albo ma za duzo kasy.
    Jaki więc jest cel podawania tak nierealnych cen "katalogowych"
    Wiem ze praktycznie wszystko można kupic ponizej cen katalogowych, ale z
    rabatem ponad 50% to trafiłem grzejniki i prZEwody(tu rabat chyba z 70% był)
    Dziwna taka polityka cenowa.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-29 09:10:44
    Od: "Decter" <decter(wytnij)@op.pl>

    . Moi rodzice mają grzejniki Radson już dobrych 10 lat i wyglądają
    > wciąż jak nowe.
    > A może równie dobrze kupić coś tańszego np Purmo?
    >
    > Doradźcie coś.

    obejrzyj sobie jak wyglądaja te wytłoczenia w których płynie woda. Purmo
    pewnie z 1 centymetr, radson 3 cm

  • 7. Data: 2009-04-29 12:03:56
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > Wiem ze praktycznie wszystko można kupic ponizej cen katalogowych, ale z
    > rabatem ponad 50% to trafiłem grzejniki i prZEwody(tu rabat chyba z 70%

    Ta polityka jest po to abyś czuł siędobrze jako klient, że wynegocjowałeś
    rabat. :-)
    Załóżmy, że grzejniki dwóch firm powstają w tych samych fabrykach w Chinach,
    ale jedna jest "markowa", więc nie może napisać, że jej grzejniki kosztują
    tyle samo co chińszczyzna z marketu więc w katalogu podaje się ceny z
    kosmosu a klient płaci za przeczucie, że okazyjnie kupił coś lepszego.

    Nie wiem, czy tak jest w tym przypadku, ale to częsta praktyka jeśli chodzi
    o elementy wyposażenia wnętrz.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 8. Data: 2009-04-29 12:31:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > lepszego.
    >
    > Nie wiem, czy tak jest w tym przypadku, ale to częsta praktyka jeśli

    To co piszesz to racja- ludzie lubia przepłacac za "naklejki/firmę" nic nie
    uzyskując w zamian, ale z grzejnikami jest inna sprawa- rabat uzyskuje
    praktycznie każdy kto sie upomni- trzeba być naprawdę nierozgarnietym aby
    zapłacić cene katalogową.;))

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-04-29 12:33:08
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

> [...]
    > Wiem ze praktycznie wszystko można kupic ponizej cen katalogowych, ale z
    > rabatem ponad 50% to trafiłem grzejniki i prZEwody(tu rabat chyba z 70%

    Czemu dziwna - nad rabatem zastanawiasz się, jak kupujesz więcej danego
    materiału. Jak potrzebujesz tylko 5 mb skrętki 'na już' w sobotę wieczorem
    w Praktikerze to masz gdzieś, czy w innym sklepie po drugiej stronie miasta
    w poniedziałek będzie o te 15-20 gr/mb taniej. Wbrew pozorom taka drobnica
    to jest duża część sprzedaży.

    A druga sprawa - ceny 'katalogowe' są wykorzystywane w różnego rodzaju
    ofertach dla klientów 'biznesowych' (firm). W mojej branży (informatyka)
    jest dokładnie tak samo - od klienta zależy ile z tego zdoła 'uhandlować'
    (i czy w ogóle ma tego świadomość).

    Swego czasu jak mi walnęli w lewe tylne drzwi w Kadecie, to okazało się, że
    ich 'oficjalna' (z wyceny w PZU) cena to było ponad pół ówczesnej wartości
    tego auta ;)
    Janusz Pawlinka

  • 10. Data: 2009-04-29 12:52:10
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że
    > ich 'oficjalna' (z wyceny w PZU) cena to było ponad pół ówczesnej wartości

    Ja to rozumiem doskonale. Ale z grzejnikami jest trochę inaczej- rabat
    dostaje praktycznie każdy. Cen katalogowych nawet na półkach nie
    uświadczysz;). A jesli mowa o ofertach biznesowych to niezły będzie ten
    biznesmen co grzejniki kupi w cenie katalogowej- takie cuda to tylko w Erze
    i przy zakupach dla budżetówki;)))

    Krzysiek