  • 1. Data: 2016-01-02 15:25:20
    Temat: Ile wody wydziela się podczas wiązania betonu?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Pytanie chemiczne.

    Mamy zaprawę cementową mniej więcej w takich proporcjach:
    17 ton piasku, 3 tony cementu, 1.5 tony wody.

    Pytanie: ile tej wody "odparuje" w czasie wiązania betonu. Ile trzeba
    będzie usunąć z domu (osuszyć)?

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-01-02 16:12:11
    Temat: Re: Ile wody wydziela się podczas wiązania betonu?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 15:25:21 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Pytanie: ile tej wody "odparuje" w czasie wiązania betonu. Ile trzeba
    > będzie usunąć z domu (osuszyć)?

    Na moje oko to wiekszosc tego, co wlejesz.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-01-02 16:23:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 16:12:15 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Na moje oko to wiekszosc tego, co wlejesz.

    a dzie tam - woda wiąże a nie wysycha

    b.

  • 4. Data: 2016-01-02 16:32:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I to jest raczej dobra odpowiedz. Wiazanie to reakcja chemiczna. Najpierw miela i
    praza skale zeby cement zrobic potem dodaja do niej wody zeby znowu sie skala
    zrobila. Za malo wody nie przereaguje czesc cementu. Za duzo wody to cement
    przereaguje ale nadmiar wody musi odparowac. Wody musi byc w sam raz z niewielka
    nadwyzka.

  • 5. Data: 2016-01-02 18:07:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-02 o 15:25, Marcin N pisze:
> [...]
    > 17 ton piasku, 3 tony cementu, 1.5 tony wody.
    >
    > Pytanie: ile tej wody "odparuje" w czasie wiązania betonu. Ile trzeba

    Zobacz to:
    http://www.zsb.bydgoszcz.pl/pages/download/zal_00000
    378_01_010.pdf

    Coś cienki ten beton mi się widzi. Duży udział ziarn drobnych (piasek)
    niekorzystnie wpływa na wytrzymałość.
    Co do odparowującej wody, to trudno powiedzieć. Zobaczysz dobę po
    wylaniu, czy beton jest mokry, czy też może odwrotnie i trzeba będzie go
    polewać. Nic też nie wiemy o tym "piasku", czy suchy, wilgotny, czy mokry.
    Jacek

  • 6. Data: 2016-01-02 19:33:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zle Ci sie widzi. W wysoko wytrzymalych betonach jest sporo drobnych frakcji od mulu
    wzwyz. Cement ma marne wlasciwosci wytrzymalosciowe. Robi za spoiwo. Im wiecej
    roznych frakcji tym mniej cementu bo sie puste przestrzenie pomiedzy ziarnami spoiwa
    nie robia. Im mniej cementu i im lepkej ziarna spoiwa nim upackane tym beton
    mocniejszy na sciskanie.

  • 7. Data: 2016-01-02 20:06:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 19:33:25 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zle Ci sie widzi. W wysoko wytrzymalych betonach jest sporo drobnych frakcji

    Scie sie rzescie przyczepili o beton, a on przeciez wyraznie napisal, ze chodzi
    o zaprawe ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-01-02 20:14:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje.

  • 9. Data: 2016-01-02 22:44:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    przereaguje ale nadmiar wody musi odparowac. Wody musi byc w sam raz z niewielka

    Ale właśnie o szczegóły pytam.
    O te równania chemiczne. Być może ktoś z Was ma policzone to wagowo.
    Ile tej wody pójdzie na wiązanie, a ile musi odparować?

    --
    MN

  • 10. Data: 2016-01-02 22:49:33
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 02.01.2016 o 15:25, Marcin N pisze:
> [...]
    > 17 ton piasku, 3 tony cementu, 1.5 tony wody.
    >
    > Pytanie: ile tej wody "odparuje" w czasie wiązania betonu. Ile trzeba

    Nikt tego dokładnie Ci nie powie. Za wiele zmiennych.