  • 1. Data: 2016-01-02 09:18:07
    Temat: ocieplac strop czy nie ocieplać..
    Od: Tolek <p...@w...pl>

    Witam, Jestem na etapie rozbiórki poddasza nad garażem dwustanowiskowym.
    Garaż solidny, murowany z lanym, grubym stropem. W chwili obecnej dach
    jest prowizoryczny, konstrukcji drewnianej na stemplach opartych na
    stropie. Miałem w planie rozebrać całe 1 piętro ww. garażu, następnie na
    stropie wylać docieploną styropianem wylewkę ze spadkiem. Tymczasem
    dekarz zaproponował mi w tej samej cenie wykonanie pokrycia z
    konstrukcją drewnianą pokrytą blachą-bez żadnego docieplenia-bo jak
    twierdzi garaż nieogrzewany więc po co. Wg mnie jakieś ocieplenie chyba
    powinno być. I tu moje pytanie jakie i czy rzeczywiście jest potrzebne?
    (z zewnątrz garaż będę docieplał styropianem głównie w celu wyrównania
    ścian bo krzywe dramatycznie są). Czy kłaść bezpośrednio na strop
    styropian, wełnę? Co z folią paro przepuszczalną? czy jest potrzebna?
    Dzięki za opinie

  • 2. Data: 2016-01-02 12:29:43
    Temat: Re: ocieplac strop czy nie ocieplać..
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 09:18:12 UTC+1 użytkownik Tolek napisał:

    > twierdzi garaż nieogrzewany więc po co. Wg mnie jakieś ocieplenie chyba
    > powinno być. I tu moje pytanie jakie i czy rzeczywiście jest potrzebne?

    Jak garaz ogrzewany to musi byc izolacja. Jak nie, to co chcesz izolowac,
    skoro ciepla tam nie bedzie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-01-02 13:05:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 09:18, Tolek pisze:
    > Dzięki za opinie
    Wszystko zależy od tego, do czego ten garaż ma Ci służyć. Niby sprawa
    jest jasna, bo jakiś procent ludzi trzyma tam samochód. Spotkałem się
    już jednak z przypadkami, gdy samochód nigdy wnętrza garażu nie ujrzał,
    bo w między czasie powstała tam spiżarnia, warsztat do majsterkowania,
    sypialnia (!) itp itd :-) Jeśli istnieje jakiś procent szansy, że z
    czasem zmienisz przeznaczenie całości lub części garażu, a w związku z
    tym będziesz chciał go ogrzewać, to ocieplaj.

    Maciek

  • 4. Data: 2016-01-02 13:15:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 2 Jan 2016 09:18:07 +0100, Tolek

    > Wg mnie jakieś ocieplenie chyba powinno być.

    Czy garaż jest odizolowany od domu, czy jest tylko łysy mur? Jaka brama
    jest w garażu? Jeśli garaż jest odizolowany (ocieplony), i nie chcesz mieć
    określonej temperatury na plusie -- nie ma sensu. Jeśli nie jest
    odseparowany, a ocieplasz go po zewnętrznej ścianie, to warto też ocieplić
    dach aby ograniczyć straty na tej przegrodzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2016-01-02 18:24:06
    Od: Tolek <p...@w...pl>

    nie planuję zmieniać przeznaczenia garażu - ma pozostac garażem w którym
    stoi samochód.
    zastanawiało mnie czy nie będzie 'gryzło się' to że ocieplę ściany (bez
    tego się nie obejdę) a nie ocieplę dachu.
    z tego co piszecie nie powinno byc z tym problemu więc zaoszczędzę kilka
    złotych..:)

  • 6. Data: 2016-01-02 18:55:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 18:24:13 UTC+1 użytkownik Tolek napisał:

> [...]
    > tego się nie obejdę) a nie ocieplę dachu.
    > z tego co piszecie nie powinno byc z tym problemu więc zaoszczędzę kilka

    To sie jeszcze zastanow po co ocieplac sciany. Wez tynkarzy niech Ci to
    obtynkuja do rowna i finito. Bedziesz mial przynajmniej trwala (twarda)
    elewacje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-01-02 19:29:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 2 Jan 2016 18:24:06 +0100, Tolek

    > zastanawiało mnie czy nie będzie 'gryzło się' to że ocieplę ściany

    No... niby będzie, tylko jakby z drugiej strony. Po co ocieplać ściany
    garażu bez ocieplania dachu? Pytanie nadal pozostaje, co z przegrodą
    pomiędzy garażem a domem. Tam jest jakieś ocieplenie? Jaka jest ściana?
    Czym ogrzewasz obecnie dom, albo czym zamierzasz grzać po zmianach?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2016-01-04 15:24:07
    Od: s...@g...com

> [...]
    > ścian bo krzywe dramatycznie są). Czy kłaść bezpośrednio na strop
    > styropian, wełnę? Co z folią paro przepuszczalną? czy jest potrzebna?

    Ocieplenie stropu jest najprostsze i najtańsze jakie może być.

    Niech ci ten dekarz zrobi dach ale dołozy do tego konstrukcję stropu.
    Tam sobie przykrecisz plyty osb i polozysz styro. Roboty na góra dwa wieczory.
    Za jakieś 1000-1500PLN dodatkowo bedziesz miał uczciwy garaż z ociepleniem.
    Dzieki temu auto ci bedzie zawsze odpalać, akumulator pozyje troche dłużej a jakies
    naprawy w tym garażu w zimie jednak zrobisz - choćby żarówki wymienić czy auto
    odkurzyć.

    A jak kiedys będzie ci potrzebne pomieszczenie na podłubania to ocieplenie ci sie
    mocno przyda.

  • 9. Data: 2016-01-06 15:14:19
    Od: Tolek <p...@w...pl>

    Garaż jest wolnostojacy więc nie ma tematu.
    jedną ze scian garażu chłopaki budowali po pijaku zdaje się i sa tam
    GIGANTYCZNE krzywizny-nie widziałem nigdy czegoś takiego. łatwiej bedzie
    położyc styro i nim wyrównać.

  • 10. Data: 2016-01-06 18:41:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 15:14:26 UTC+1 użytkownik Tolek napisał:
> [...]
    > jedną ze scian garażu chłopaki budowali po pijaku zdaje się i sa tam
    > GIGANTYCZNE krzywizny-nie widziałem nigdy czegoś takiego. łatwiej bedzie

    Ale gigantyczne tzn. ile cm na metrze? :)
    Bo styropianem to wcale nie jest latwiej.
    A tynkarze przyjada z maszyna, naciepia materialu i uzupelnia Ci nawet i
    20cm roznice na scianie ;) Zaplacisz tylko troche wiecej za material :)

    A styro co - drogim klejem bedziesz uzupelnial takie krzywizny? Potem
    pustki tam powstana i robactwo znajdzie sobie dobre miejsce do legu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.