  • 1. Data: 2013-08-18 18:04:29
    Temat: Instalacja na działce przeróbka pomoc
    Od: Weko <w...@w...pl>

    Proszę o pomoc w przebudowie instalacji elektrycznej na działce,
    sytuacja wygląda tak: na działkach jest licznik głowny 3F półpośredni w
    budynku głównym, jest to licznik ZE wg którego zarząd działek płaci
    faktury za energię, z tego licznika idzie kabel do skrzynek przez całe
    działki, każda skrzynka (jest ich 20) służy do podłączenia 3 działek (z
    każdej fazy jedna działka wisi na bezpieczniku Bi 32A)

    Teraz pytanie jak dokładnie pociągnąc i jakim kablem do mojej działki ze
    skrzynki, odległość to około 30m

    a konkretnie czy wchodze tym kablem na instalacje 1F w domku
    bezpośrednio na licznik? w domku jest instalacja 1 fazowa (faza zero
    bez PE) żeby nie zmieniać instalacji w domku...

    w późniejszym czasie jest potrzebne podłączenie bojlera więc chodzi o
    to żeby wszystko było w miarę bezpieczne

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-19 07:05:44
    Temat: Re: Instalacja na działce przeróbka pomoc
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Weko" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > w późniejszym czasie jest potrzebne podłączenie bojlera więc chodzi o
    > to żeby wszystko było w miarę bezpieczne

    A jakie masz zabezpieczenie dla siebie? 16A, 10A?
    Jeżeli któreś z nich to wystarczy przewód 2,5. Najlepiej z PE. Czyli np YKY 3x2,5
    wkopany z ziemię...

    W kwestii zmiany instal;acji w domu to dobrze byłooby sprawdzić co masz w tym domku -
    jaki typ instalacji.

    J.

  • 3. Data: 2013-08-19 10:04:52
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > YKY 3x2,5 wkopany z ziemię...
    >
    > W kwestii zmiany instal;acji w domu to dobrze byłooby sprawdzić co masz w

    Ze względów wytrzymałościowych mechanicznie- kabel YKY 3X10. Nie zakopuje
    się w ziemi cieńszych przewodów- chyba, ze w rurce

    ,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
    teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
    G. Orwell

    Chiron

  • 4. Data: 2013-08-19 13:16:50
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    > Ze względów wytrzymałościowych mechanicznie- kabel YKY 3X10. Nie zakopuje
    > się w ziemi cieńszych przewodów- chyba, ze w rurce

    Ale wtedy cena x4 a może i x5. Czyli trzeba liczyć jakieś 600 złotych za kabel 30
    metrów.

    J.