    From: Qlfon <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Instalacje TV i net w nowym mieszkaniu.
    Date: Sat, 13 Sep 2014 22:36:42 +0200

    po 9 latach mieszkania pod obecnym adresem szykuję się do zmiany na
    nowe. Tym razem od tzw. dewelopera. Czy to lepiej czy gorzej nie mnie
    oceniać, starej lokalizacji i infrastruktury szkoda ale w okolicy metraż
    jaki mnie interesuje niestety znaaacznie przekracza mój budżet. Ale nie
    o tym...
    Obecnie mam net z netii pociągnięty (obecnie już) zewnętrznym kabelkiem
    do pokoju gdzie mam router. Kabelek jest zewnętrzny bo poprzedni
    wewnętrzny w połączeniu z papraniną mojego poprzedniego "Pana Zenka od
    spraw wszelakich" nie dawał rady z coraz to szybszym netem w domu.
    Technicy netii przyszli, mierzyli, cudowali i stanęło na nowym kabelku
    puszczonym pod sufitem. Mi nie przeszkadza:)
    TV mam od nc+ i w zasadzie oglądane jest w jednym pokoju. Ale to się ma
    zmienić - zdecyduję się pewnie na ofertę łączoną od UPC/Netii/Orange czy
    kto tam jeszcze jest by uniknąć talerza na balkonie i zredukować łączny
    koszt obu usług. Czy to ma sens to się pewnie rpzy okazji dowiem w tym
    wątku. CO mnie najbardziej zastanawia to to jak zaplanować nowe
    instalacje. Docelowo chciałbym uniknąć podłączania sprzętów
    stacjonarnych przez WIFI (np. Player od netti po WIFI to jakiś żart
    jest, podobnie z odtwarzaczem sieciowym Dune), pewnie jeszcze w miarę
    upływu lat coś się podepnie do sieci i takie "Strategiczne" urządzenia
    chciałbym mieć jednak na kablu. Wstępnie w 4 pokojach na dwóch poziomach
    policzyłem 7 gniazdek RJ45 i tyle samo gniazdek TV. Instalacja TV w
    bloku rozprowadza DVB-T z jednym czy dwoma punktami w mieszkaniu. Czy
    jest już kabel sieciowy dociągnięty to jeszcze nie wiem. Podpowiedzcie
    proszę lamusowi jak to wytłumaczyć instalatorowi czy może projektantowi
    tego typu instalacji by mieć to zrobione dobrze i na lata. Z tego co
    widzę to sygnału z UPC raczej nie mogę rozdzielić przez multiswitch
    telewizyjny - ale powinno się to udać w przypadku DVB-T. Nigdy nie
    miałem TV i sieci od jednego operatora i coś mi mówi, ze
    najprawdopodobniej to i tak wszystko idzie jednym kablem sieciowym do
    mieszkania i żadne kable "antenowe" nie są tu brane pod uwagę. Dobrze
    myślę? Jeśli tak to w sumie ułatwiłoby to sprawę bo jeden patchpanel i
    rozprowadzenie z niego sygnału po pokojach załatwiałby sprawę. Ale DVB-T
    też chciałbym rozprowadzić... Jak się do tego zabrać? Gdzie można
    zaczerpnąć przystępnie podanej wiedzy na ten temat? Elektroda.pl mnie
    ciut przeraża:)
    Może ktoś na grupie z Lublina prowadzi tego typu działalność?
    Przepraszam za lamerskie pytania ale wcześniej wydawało mi się że każdy
    "Pan Zenek od remontów" wie co robi i robi to dobrze. Ale niestety
    okazuje się że tak niekoniecznie musi być vide wątek o przeniesieniu
    gazu, który też mnie interesuje bo gaz chcę odciąć w mieszkaniu całkiem
    i wizja pozwolenia na budowę mnie przeraża. Chyba ze dogadam się z
    deweloperem, ze przed oddaniem mieszkania on załatwi to po swojemu a ja
    odbiorę mieszkanie już bez instalacji gazowej.

    --
    Qlfon, Lublin