  • 1. Data: 2014-09-13 22:36:42
    Temat: Instalacje TV i net w nowym mieszkaniu.
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    po 9 latach mieszkania pod obecnym adresem szykuję się do zmiany na
    nowe. Tym razem od tzw. dewelopera. Czy to lepiej czy gorzej nie mnie
    oceniać, starej lokalizacji i infrastruktury szkoda ale w okolicy metraż
    jaki mnie interesuje niestety znaaacznie przekracza mój budżet. Ale nie
    o tym...
    Obecnie mam net z netii pociągnięty (obecnie już) zewnętrznym kabelkiem
    do pokoju gdzie mam router. Kabelek jest zewnętrzny bo poprzedni
    wewnętrzny w połączeniu z papraniną mojego poprzedniego "Pana Zenka od
    spraw wszelakich" nie dawał rady z coraz to szybszym netem w domu.
    Technicy netii przyszli, mierzyli, cudowali i stanęło na nowym kabelku
    puszczonym pod sufitem. Mi nie przeszkadza:)
    TV mam od nc+ i w zasadzie oglądane jest w jednym pokoju. Ale to się ma
    zmienić - zdecyduję się pewnie na ofertę łączoną od UPC/Netii/Orange czy
    kto tam jeszcze jest by uniknąć talerza na balkonie i zredukować łączny
    koszt obu usług. Czy to ma sens to się pewnie rpzy okazji dowiem w tym
    wątku. CO mnie najbardziej zastanawia to to jak zaplanować nowe
    instalacje. Docelowo chciałbym uniknąć podłączania sprzętów
    stacjonarnych przez WIFI (np. Player od netti po WIFI to jakiś żart
    jest, podobnie z odtwarzaczem sieciowym Dune), pewnie jeszcze w miarę
    upływu lat coś się podepnie do sieci i takie "Strategiczne" urządzenia
    chciałbym mieć jednak na kablu. Wstępnie w 4 pokojach na dwóch poziomach
    policzyłem 7 gniazdek RJ45 i tyle samo gniazdek TV. Instalacja TV w
    bloku rozprowadza DVB-T z jednym czy dwoma punktami w mieszkaniu. Czy
    jest już kabel sieciowy dociągnięty to jeszcze nie wiem. Podpowiedzcie
    proszę lamusowi jak to wytłumaczyć instalatorowi czy może projektantowi
    tego typu instalacji by mieć to zrobione dobrze i na lata. Z tego co
    widzę to sygnału z UPC raczej nie mogę rozdzielić przez multiswitch
    telewizyjny - ale powinno się to udać w przypadku DVB-T. Nigdy nie
    miałem TV i sieci od jednego operatora i coś mi mówi, ze
    najprawdopodobniej to i tak wszystko idzie jednym kablem sieciowym do
    mieszkania i żadne kable "antenowe" nie są tu brane pod uwagę. Dobrze
    myślę? Jeśli tak to w sumie ułatwiłoby to sprawę bo jeden patchpanel i
    rozprowadzenie z niego sygnału po pokojach załatwiałby sprawę. Ale DVB-T
    też chciałbym rozprowadzić... Jak się do tego zabrać? Gdzie można
    zaczerpnąć przystępnie podanej wiedzy na ten temat? Elektroda.pl mnie
    ciut przeraża:)
    Może ktoś na grupie z Lublina prowadzi tego typu działalność?
    Przepraszam za lamerskie pytania ale wcześniej wydawało mi się że każdy
    "Pan Zenek od remontów" wie co robi i robi to dobrze. Ale niestety
    okazuje się że tak niekoniecznie musi być vide wątek o przeniesieniu
    gazu, który też mnie interesuje bo gaz chcę odciąć w mieszkaniu całkiem
    i wizja pozwolenia na budowę mnie przeraża. Chyba ze dogadam się z
    deweloperem, ze przed oddaniem mieszkania on załatwi to po swojemu a ja
    odbiorę mieszkanie już bez instalacji gazowej.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 2. Data: 2014-09-15 18:02:46
    Temat: Re: Instalacje TV i net w nowym mieszkaniu.
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Nikt? Nic?

    --
    Qlfon, Lublin

  • 3. Data: 2014-09-15 21:03:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-15 18:02, Qlfon pisze:
    > Nikt? Nic?

    Ale o co chodzi? :)
    Może napisz konkretnie z czym masz problem i jakiej potrzebujesz pomocy,
    bez opisywania swojego życiorysu :)

> [...]
    > Jak się do tego zabrać? Gdzie można zaczerpnąć przystępnie podanej
    > wiedzy na ten temat? Elektroda.pl mnie ciut przeraża:)

    Tam to już szkoda zaglądać.

> [...]
    > ze dogadam się z deweloperem, ze przed oddaniem mieszkania on załatwi
    > to po swojemu a ja odbiorę mieszkanie już bez instalacji gazowej.

    Niestety, ale "Panowie Zenkowie" od wykończeń nie mają pojęcia na temat
    elektryki i instalacji. Z prostego powodu: porządni instalatorzy nie
    babrają się wykończeniówką, ponieważ zarabiają dużo więcej wykonując
    swoją pracę.
    Jak chcesz mieć zrobione instalacje dobrze to poszukaj profesjonalnego
    instalatora. Niestety takich instalatorów jak ja, którzy ogarniają
    instalatorkę od elektryki, poprzez alarmy, , kamery, automatykę,
    instalacje teletechniczne i RTV, instalacje CO i wod-kan oraz gaz, a
    przy tym potrafią skonfigurować sieć komputerową oraz zaprogramować
    sterowniki i regulatory i posiadają wszelkie wymagane przez prawo
    uprawnienia, jest niewielu. Ale wielu instalatorów jest dobrych, którzy
    się specjalizują w określonych branżach.
    Ogólna zasada to zamontować w miarę dużą skrzynkę teletechniczną lub
    nawet dwie gdzieś w miarę w centralnym miejscu domu, do której
    doprowadza się wszystkie przewody dostarczające wszystkie media:
    telefon, internet, sygnały z anten DVB-T i SAT oraz zasilanie 230V, a
    także przewody domofonowe/wideodomofonowe od bramy. Od tej skrzynki
    rozprowadzasz w formie gwiazdy przewody koncentryczne (do gniazd RTV +
    SAT każde gniazdo to jeden przewód), po 2 przewody UTP (do podwójnych
    gniazd LAN) oraz przewody domofonowe w te miejsca, gdzie przewidujesz
    unifony (w zależności od systemu 4, 6 lub 8 żyłowy przewód domofonowy
    lub po prostu przewód UTP + ewentualnie specjalny przewód koncentryczny
    dla sygnału Video w przypadku wideodomofonu). Tam, gdzie będziesz miał
    dekoder SAT warto doprowadzić 2 przewody, aby móc oglądać program SAT z
    tych dekoderów na innych telewizorach. W przypadku multiroomu potrzebne
    będzie połączenie LAN , dlatego przyda się ta druga skrętka UTP. Jeżeli
    będziesz chciał podłączyć więcej urządzeń posiadających połączenie
    internetowe np. telewizor + centrum multimedialne + dekoder SAT to
    należy położyć tyle przewodów ile planujesz urządzeń lub podłączyć
    dodatkowy switch.
    W tej skrzynce montujesz wzmacniacze, multiswitche, routery itp.
    Aby cokolwiek zacząć rozprowadzać trzeba mieć ogólny obraz całości co i
    gdzie się chce mieć i co gdzie sterować.
    Aby móc doradzić potrzebna jest wizyta fachowca/fachowców, którzy ustalą
    jakie instalacje będą robione i jakie sterowania.
    Niestety ogarnięcie całości to ogromna sztuka, tym bardziej, że obecnie
    automatyka umożliwia powiązanie wielu układów np. alarm może
    sterować/współpracować z oświetleniem, systemem CO i CWU czy kotłem
    centralnego ogrzewania, współpracować z wideodomofonem, a przy tym
    umożliwiać zdalny nadzór poprzez internet lub telefon komórkowy.
    Takimi instalacjami się właśnie zajmuję od wielu lat i cały czas się
    uczę i poznaję nowości. Jak więc widzisz jest to ogromna wiedza, którą z
    całą pewnością nie dysponują Panowie Zenkowie, a i wielu elektryków czy
    instalatorów ogrzewania także.
    P.S. Może to zabrzmi jak przechwałka, ale zabawnie jest widzieć minę
    ludzi, którym robiłem kilka lat wstecz instalacje i dawali mi wolną
    rękę, opierając się na mojej wiedzy i doświadczeniu, kiedy po jakimś
    czasie, gdzieś coś usłyszeli lub wyczytali i pytają "czy dałoby się u
    nas zrobić takie coś?" i słyszą moją odpowiedź "tak, bez najmniejszego
    problemu, bo jak kładłem wam kilka lat temu instalacje to przewidziałem,
    że będziecie to chcieli". Po prostu wytrzeszcz oczu i opadnięta szczęka
    są rewelacyjne.
    Reasumując: dobremu instalatorowi nie musisz niczego tłumaczyć co gdzie,
    skąd, dokąd ma ciągnąć.
    Ty po prostu go oprowadź po całości i palcem pokaż, mówiąc: "o tu
    chciałbym telewizor, a tu dekoder SAT, tu słuchawkę od domofonu lub
    wideotelefonu, a tu chcę żeby się światło samo się załączało, a tu chcę
    mieć możliwość regulacji temperatury w domu itd.
    Reszta należy do instalatora.

  • 4. Data: 2014-09-15 21:18:42
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    O - i o to mi mniej więcej chodzi. Prawdę mówiąc liczyłem, że się
    odezwiesz;) Kilka słów kluczy padło, zaczepienie mam a resztę postaram
    się znaleźć. Problem będzie tylko taki, ze nie będę potrafił
    zweryfikować faktycznej wiedzy/umiejętności Pana Instalatora. Sam się
    tego nie nauczę w kilka miesięcy:(

    PS> A oprócz elektrody jest gdzieś jakieś fachowe miejsce gdzie tego
    typu instalatorzy się zbierają? Można poczytać coś bez marketingu jak na
    muratorze?

    --
    Qlfon, Lublin

  • 5. Data: 2014-09-16 02:29:35
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-09-15 21:03, Uzytkownik pisze:

    > Ale o co chodzi? :)
    > Może napisz konkretnie z czym masz problem i jakiej potrzebujesz pomocy,
    > bez opisywania swojego życiorysu :)

    > Tam to już szkoda zaglądać.

    Tutaj natomiast nie szkoda i otrzymał wzorową odpowiedz, jak zwykle.
    Wszystko i nic.Na elektrodzie podając konkretny problem, otrzymuje się
    konkretną odpowiedz i tyle.Tylko nie można pyskować bo moderator
    wykopie, to Ci może najbardziej przeszkadza.

  • 6. Data: 2014-09-16 02:36:17
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-09-16 02:29, Dawid pisze:
    i wiem, że jesteś bogiem instalatorów, czytałem nieraz o tym, dlatego na
    100% mi się oberwie.

  • 7. Data: 2014-09-16 06:46:30
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-16 02:29, Dawid pisze:
    >.Na elektrodzie podając konkretny problem, otrzymuje się
    > konkretną odpowiedz i tyle.Tylko nie można pyskować bo moderator
    > wykopie, to Ci może najbardziej przeszkadza.

    widocznie nie korzystałeś z normalnej elektrody. Kiedyś korzystanie z
    elektrody to była przyjemność, sam tam zerkałem żeby poczytać, teraz od
    zaglądania tam rzygać się chce...

    Łukasz

  • 8. Data: 2014-09-16 08:30:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Tutaj natomiast nie szkoda i otrzymał wzorową odpowiedz, jak zwykle.

    Byłbym wdzięczny jak byś mi wskazał swoją merytoryczną wypowiedź, która
    jest pomocna w rozwiązaniu problemu autora tego wątku.
    Jakoś nie umiem jej znaleźć.
    A może chcesz moje wypowiedzi sprostować lub skomentować? Może lepiej
    wiesz od autora wątku, co miał na myśli pisząc: "O - i o to mi mniej
    więcej chodzi. Prawdę mówiąc liczyłem, że się odezwiesz;) Kilka słów
    kluczy padło, zaczepienie mam a resztę postaram się znaleźć"?

    > i wiem, że jesteś bogiem instalatorów, czytałem nieraz o tym,

    Co do grup dyskusyjnych to też nie jest dobrze za sprawą takich ludzi
    jak Ty, którzy zaśmiecają wątek swoimi, złośliwymi wypowiedziami, które
    nic nie wnoszą do tematu dyskusji.

    > dlatego na 100% mi się oberwie.

    Dlaczego oczekujesz, że nożyce będą leżeć cicho, kiedy walisz pięścią w
    stół?

  • 9. Data: 2014-09-16 10:00:06
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Panowie - spokojnie, laikiem jestem i nie bardzo nawet wiem o co i jak
    powinienem pytać w tym zakresie. Użytkownik podpowiedział parę rzeczy,
    jak mam punkt zaczepienia to sobie poczytam, popytam i coś może z tego
    będzie. Największą niewiadoma jest jednak to, jak znaleźć fachowca który
    nie tylko mówi, że wie co i jak się robi tylko naprawdę wie.
    Na elektrodę wejdę poszperać, ogromna jest i jakieś informacje znajdę.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 10. Data: 2014-09-16 17:19:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > wideotelefonu, a tu chcę żeby się światło samo się załączało, a tu chcę
    > mieć możliwość regulacji temperatury w domu itd.

    "Panie, to się nie da!"

    Pozdrawiam, Piotr

    :-)))