  • 1. Data: 2009-08-08 13:12:11
    Temat: Izolacja fundamentów -zapytania
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    ściany fundamentowe (dom z piwnicami) lane z betonu B-20 z dodatkiem środków
    wododpornych, teren suchy, woda gruntowa na 6 metrach, 50 cm humusu, a pos
    tymżwir i kamienie przynajmnie na 20 metrów w głąb.
    wokół domu nieprzepuszczalna opaska szerokości 1 metra pod chodnikiem.

    Teraz pytania
    1. Czy jest sens dawac jescze izolacje przeciwilgociową pod styrodur?
    2. Czy jest sens drenowac taki dom?

    Mam mieszane uczucia co do sensu, a jak zasypie fundamenty to już będzie
    duzo roboty zrobic to później.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-08-08 15:35:09
    Temat: Re: Izolacja fundamentów -zapytania
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Izolacja zewn na ścianie jako smarówka (np. abizol) jest potrzeba ażeby
    zabezpieczyć ścianę przed wodą opadową lub z roztopów śniegu. Radzę
    przesmarować .
    Jeśli chodzi o dodatkowy drenaż (w przypadku wody grunowej znacznie poniżej
    posadowienia budynko) to jest on niepotrzebny
    W pzrypadku gdybyś miał budynek posadowiony w glinie bez możliwości
    przesiąkania wody deszczowej należy wtedy:
    - wykonać opaskę z betonu wokół budynku i dobrze ukształtować odpływy
    (spadki terenu) od budynku
    - warto ścianę fundamentową obsypać piachem , pospółką lub żwirem ażeby
    umożliwić przesiąkanie wody do poziomu wód gruntowych
    Wydaje mi sie jednak że jesteś przewrażliwiony lub masz nadmiar kasy ...he
    he
    pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2009-08-08 18:37:52
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    > Wydaje mi sie jednak że jesteś przewrażliwiony lub masz nadmiar kasy ...he
    > he
    > pozdrawiam
    > Adam
    wręcz przeciwnie - próbuje uprościc projekt

  • 4. Data: 2009-08-09 18:37:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - warto ścianę fundamentową obsypać piachem , pospółką lub żwirem ażeby
    > umożliwić przesiąkanie wody do poziomu wód gruntowych

    Moim zdaniem rada bez sensu.
    Skoro jest glina która nie przepuszcza wody to po kiego grzyba ten piach,
    żwir itp. Przecież dzieki temu woda dostanie sie do fundamentów. Najpierw
    ludzie izolują fundamenty i cuda rózne wymyślaja wydając na to kuę kasy a
    potem żwir dają aby woda miała tam łatwy dostęp. Jak jest glina to zrobic
    spadek od budynku i cieszyć się że woda nie przesiąka w okolice fundamentu.

    Kris

  • 5. Data: 2009-08-09 19:08:52
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

> [...]
    > potem żwir dają aby woda miała tam łatwy dostęp. Jak jest glina to zrobic
    > spadek od budynku i cieszyć się że woda nie przesiąka w okolice

    Źle mnie zrozumiałeś.
    Jeśli budynek jest posadowiony w glinie to robiąc wykopy pod fundamenty
    robimy jakby wannę w gruncie. Po zasypaniu fundamentów woda deszczowa naogół
    nie ma odpływu i po ścianie fundamentowej przedostaje się do piwnic. W
    związku z tym najprostszym rozwiązaniem jest zasypanie fundamentu od
    zewnątrz piachem lub żwirem ażeby umożliwić przeniknięcie wody do poziomu
    wód gruntowych bez zalewania piwnic. Natomiast robienie drenażu jest
    namiernym i kosztownym zabezpieczeniem dla tak niewielkiej ilości wody.
    Adam

  • 6. Data: 2009-08-09 21:00:06
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    aale tu jest dokładnie odwrotna sytuacja, od 60 cm w głąb ziemi na bliżej
    nieokreslona głębokośc jest grunt przepuszczalny(u sąsiada jest studnia 10
    metrów kopana w kręgach i w dnie jest dalej żwir z kamieniami)

  • 7. Data: 2009-08-10 06:57:57
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > aale tu jest dokładnie odwrotna sytuacja, od 60 cm w głąb ziemi na bliżej
    > nieokreslona głębokośc jest grunt przepuszczalny(u sąsiada jest studnia 10
    > metrów kopana w kręgach i w dnie jest dalej żwir z kamieniami)

    Witaj

    Po Twojej wyjaśnieniu o układzie warstw grutu proponuję:
    - zrezygnować z drenażu bo tą rolę spełnia sam układ gruntu
    - wykonać jedynie zewnętrzną izolację fundamentu (smarowanie) na całej
    głęgokości poniżej powierzchni gruntu
    - wymienić odkopaną glinę przy fundamencie na grunt przepuszczalny (żwir,
    piasek, pospółka lub mieszanina gwarantująca przepuszczalność)
    - po zasypaniu i ubiciu gruntu należy wykonać opaskę (z betonu lub płyt
    betonowych) o szerokości min. 50 cm i spadku 2-5 % od budynku
    Takie rozwiązanie jest wystarczające by odprowadzić wodę deszczową lub z
    roztopów od budynku.
    By nie podwyższać kosztów możesz do obsypki fundamentów wykorzystać piasek
    z wykopu o ile nie jest ilasty
    Na izolację ściany fundamentowej (o ile jest gładka) zastosuj najtańszy
    środek (atestowany) dostępny na ten cel w handlu

    Jeśli oczekujesz kolejnych informacji to mi o nich napisz
    Adam

  • 8. Data: 2009-08-10 07:08:03
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    i jeszcze jedno

    pod styrodur wystarczy zagruntowac podłoże np Unigruntem
    dodatkowa izolacja jest zbędna

    Adam

  • 9. Data: 2009-08-10 13:37:44
    Od: "adbud" <a...@g...com>

    czyli co sugerujesz żena izolacje piwnic wystarczy sam styrodur bez papy i
    lepiku pod spodem?

  • 10. Data: 2009-08-10 14:35:49
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > roztopów od budynku.
    > By nie podwyższać kosztów możesz do obsypki fundamentów wykorzystać
    Akurat tym mam zamiar zrobic podsypke fundamentów.
    Grunt jest piskowo żwirowy, dawne koryto rzeki sprzed paru tysięcy lat, więc
    co rozpuszczalne i nasiakliwe dawno wymyte,
    a rzeka plynie teraz w innym miejscu kilometr dalej
    Zastanamiam sie jeszcze tylko nad wykonaniem opaski z zakopanej na
    kilkunastu centymetrach folii kubelkowej ze spadkiem od budynku.
    Na tym trochę żwiru bo tego mam nadmiar po wykopaniu fundamentów i wysypka z
    drobnych kamyczków do chodzenia?????
    W zasadzie zagrożenie wilgocia wydaje mi sie byc tylko od wód
    przesiąkających. Styrodur a raczej hydromax daję bo nie chcę żeby mi
    szroniły ściany latem
    w piwnicy.