  • 1. Data: 2009-08-07 00:56:19
    Temat: tynki i wylewki
    Od: "Judyta" <j...@j...pl>

    Ile trwają prace przy kładzeniu tynków i wylewek (tak orientacyjnie) w
    przypadku domu 200 mkw.?
    Czy miesiąc (na wykonanie tych prac i wyschnięcie) jest wystarczający (maja
    być tynki szybkoschnące)?

    pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2009-08-07 05:49:56
    Temat: Re: tynki i wylewki
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Judyta" <j...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Ile trwają prace przy kładzeniu tynków i wylewek (tak orientacyjnie) w
    > przypadku domu 200 mkw.?
    > Czy miesiąc (na wykonanie tych prac i wyschnięcie) jest wystarczający
    > (maja być tynki szybkoschnące)?

    Tynki maszynowe - o ile nie będzie trudności - sprawna ekipa położy w 7-10
    dni. Problemem mogą być krzywe ściany, ilość narożników, nieodpowiedni
    materiał lub konieczność przygotowania podłoża. Tynki gipsowe (miałem tynk
    lekki gipsowy Knauf) kładzione w lipcu, wyschły mi po 3 miesiącach.
    Najdłużej schły w niewielkim pokoiku, w narożach i tam gdzie była grubsza
    warstwa tynku.
    W dwa tygodnie wyschły mi ściany, gdzie był użyty przeterminowany tynk
    gipsowy (i trzeba było dawać mało wody), ale tam samo kładzenie tynku trwało
    dwa razy dłużej niż powinno).
    Wylewki z miksokreta, 1-2 dni wykonanie. Szybkość pracy ekipy zależy od
    ładowacza, który musi wsypać piasek i cement do maszyny. Po wylewkach można
    normalnie chodzić po 3 dniach, pełne wyschnięcie 6 tygodni. Jedna uwaga -
    wąż podający zaprawę z miksokreta bardzo podskakuje i może uszkodzić świeże
    tynki.
    Ty w miesiącu zmieścisz się tylko z położeniem tynków i wylewek. O
    wyschnięciu wszystkiego zapomnij. Może też się okazać, że do dobrego
    wykończenia ścian potrzebne będzie wykonanie gładzi.

  • 3. Data: 2009-08-07 05:50:53
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2009-08-07 06:02:00
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Judyta napisał:
> [...]
    > przypadku domu 200 mkw.?
    > Czy miesiąc (na wykonanie tych prac i wyschnięcie) jest wystarczający

    Witaj
    tynki gipsowe z agregatu - 600m2 tynków - 4 1/2 dnia (4 czy 5 ludzi)
    wylewki miksokretem ok. 200m2 - 1 1/2 dnia (3 ludzi)

    schną zależnie od pogody, przy czym skrajności (zbyt wolno lub zbyt
    szybko) niepożądane.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2009-08-07 06:27:03
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 7 Sie, 02:56, "Judyta" <j...@j...pl> wrote:
> [...]
    > przypadku domu 200 mkw.?
    > Czy miesiąc (na wykonanie tych prac i wyschnięcie) jest wystarczający (maja

    Oczywiście zależy jak kładzione.
    U mnie tynki i wylewki były robione ręcznie z betoniarki.
    Ekipa 3-osobowa kładła tynki w ponad 2 tygodnie (ok 500m2). Wylewki
    ponad tydzień (ok 160m2).
    Pomiędzy tynkami i wylewka była przerwa na montaż hydrauliki.
    Schnięcie to pojęcie względne. Mi tynki związały i pojaśniały po ok 3
    dniach od położenia (w lutym), ale wyschły na pewno duzo później.
    Po wylewkach można chodzić już po 2 dniach, ale jeżeli chciałbyś kłaść
    parkiet to zapomnij. Schnięcie wylewki o grubości ok 5 cm trwa co
    najmniej 3 miesiące, wcześniej żaden parkieciaż nawet nie przyjdzie
    mierzyć wilgotności.
    Pzdr
    QbaB

  • 6. Data: 2009-08-07 06:49:12
    Od: "Cam" <a...@c...pl>

> [...]
    > przypadku domu 200 mkw.?
    > Czy miesiąc (na wykonanie tych prac i wyschnięcie) jest wystarczający

    Ja troche z innej beczki ale związane z tynkami i wylewka. W tej chwili
    wlasnie rosna mi sciany ale do konca roku planuje zrobic elektryke, tynki
    hydraulike, ogrzewanie i wylewki i tu pytanie czy ocieplac od zew.
    styropianem czy zostawic budynek nieocieplony na zime. Wydaje mi sie, ze
    lepiej bedzie zostawic nieocieplony aby nie zrobic efektu "termosu" przez co
    budynek bedzie gorzej schnac. Na wiosne planuje wtedy ocieplic + tynk,
    zabudowac poddasze welna + regipsy. Jakie jest wasze zdanie?

    pozdrawiam
    Artur

  • 7. Data: 2009-08-07 07:05:47
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Judyta pisze:
> [...]
    > przypadku domu 200 mkw.?
    > Czy miesiąc (na wykonanie tych prac i wyschnięcie) jest wystarczający

    maszynowo czy ręcznie? maszynowo 14 dni na wszystko, ręcznie uuuu może
    nie starczyć ten miesiąc

  • 8. Data: 2009-08-07 09:47:10
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Cam" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co budynek bedzie gorzej schnac. Na wiosne planuje wtedy ocieplic + tynk,
    > zabudowac poddasze welna + regipsy. Jakie jest wasze zdanie?

    Bez znaczenia, chyba, że wierzysz w 'oddychające ściany'. Skuteczniejszym
    wspomaganiem (o 2 rzędy wielkości albo i więcej) schnięcia tynków/wylewek
    jest regularne wietrzenie pomieszczeń.
    Janusz Pawlinka