  • 1. Data: 2009-08-06 19:33:45
    Temat: budowa garazu a drzwi garazowe
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Czeka mnie budowa garazu i nie za bardzo znam sie na tych sprawach.
    Domyslam sie, ze sa pewne typowe, stosowane wymiary (powiedzmy minimum)
    ktore dotycza murowanego garazu przykrytego dwuspadzistym lub
    jednospadzistym dachem.

    Chcialbym docelowo miec mozliwosc wygodnego wjazdu do garazu autem osobowym
    ale rowniez jakims autem typu VAN/terenowe czy takim autem typu
    multivan/transporter VW.

    Pytanie moje dotyczy kwestii doboru wysokosci i szerokosci drzwi oraz pomocy
    w doborze drzwi.

    Z tego co sie orientowalem multivan od VW ma ok. 198 cm wysokosci dlatego
    przyjalem ze realny wjazd do garazu powinien miec ok. 225 cm. Na codzien
    bedzie to auto osobowe, ale nigdy nie wiadomo. Z drugiej strony nie chce
    robic bardzo wysokiego budynku. Wysokosc wewnatrz w najnizszym punkcie ma
    byc 275 cm przy 30% spadku.

    Co sie tyczy szerokosci wewnetrznej to planowana jest 325 cm.

    No i teraz mam watpliwosc. W ktorym momencie budowy garazu musze juz
    dokladnie wiedziec jakie drzwi planuje wstawic? Projektant powiedzial, ze
    wpisze w projekcie 225 wysokosci a szerokosc w praktyce wyjdzie po tym jak
    znajde konkretne drzwi, przy zachowaniu odpowiedniej odleglosci od
    lewej/prawej sciany.
    Z tego co wiem drzwi podnoszone do gory maja, z racji mechanizmow/sprezyn
    itd. mniejsza szerokosc do wykorzystania w rzeczywistosci niz faktycznie
    maja od brzegu do brzegu.
    Jakie powinienem dobrac drzwi podnoszone aby uzyskac swoje 225 cm wys. oraz
    270 realnej szerokosci wjazdu?
    Nie ukrywam, ze chcialbym zrobic maksymalnie szerokie drzwi garazowe dla
    podanej wyzej szerokosci wewnetrzenej, czyli 325 cm..

    Pozdrawiam
    Franc

  • 2. Data: 2009-08-06 19:43:38
    Temat: Re: budowa garazu a drzwi garazowe
    Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>

    > Nie ukrywam, ze chcialbym zrobic maksymalnie szerokie drzwi garazowe dla
    > podanej wyzej szerokosci wewnetrzenej, czyli 325 cm..
    >
    > Pozdrawiam
    > Franc

    Zajrzyj na strone Hormanna, Wiśniowskiego lub innego wykonawcy. Podają oni
    tam rozmiarówkę, a także jaki ma być otwór pod dany rozmiar. Oczywiście
    można też zamówić bramę na wymiar, ale dużo drożej.
    Zazwyczaj potrzeba minimalnej szerokości ściany do której mocuje się bramę i
    odpowiednią wysokość stropu/sufitu. To wszystko znaleźć można na stronie
    producenta.

    Kiedy decydować o rozmiarze bramy (szerokość). Moim zdaniem w momencie
    murowania ścian. Jeżeli zaś chodzi o wysokość bramy, a więc wysokość
    nadproża i stropu, to tu bym na etapie projektowania budynku się
    zastanawiał. Niższą bramę zrobić da się zawsze, wyższą niekoniecznie.

  • 3. Data: 2009-08-06 20:30:33
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "franc" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Chcialbym docelowo miec mozliwosc wygodnego wjazdu do garazu autem
    > osobowym ale rowniez jakims autem typu VAN/terenowe czy takim autem typu
    > multivan/transporter VW.

    Ja stwierdziłem, że jeszce nie chciałbym ściagać anteny CB :-)

    > robic bardzo wysokiego budynku. Wysokosc wewnatrz w najnizszym punkcie ma
    > byc 275 cm przy 30% spadku.

    U mnie jest 270, bo na taką długośc robią typowe schody strychowe
    (mam jeszcze pięterko ;-)
    Aczkolwiek od tej wysokości musisz jeszcze odjąć belkę nad drzwiami.

    Tu też mają podane różne wymiary:
    http://www.bram-stal.pl/do_pobrania/BRAMSTAL_Cennik_
    2009.pdf

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-08-06 21:06:11
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Zajrzyj na strone Hormanna, Wiśniowskiego lub innego wykonawcy. Podają oni
    > tam rozmiarówkę, a także jaki ma być otwór pod dany rozmiar. Oczywiście
    > można też zamówić bramę na wymiar, ale dużo drożej.

    Nawet telefon do przedstawiciela nie wyjasni wielu wątpliwości... Przykład?
    Chciałbym zamówić bramę w typowym rozmiarze (założenie). Chce mieć dostepne
    240 cm na szerokość gdy dom bedzie skończony (założenie). I dalej już się
    tylko komplikuje... Skoro garaz ogrzewany, brama ocieplona to wypadałoby
    nieco mostki zlikwidować... Skoro tak trzeba do ścian i nadproża przykleić
    choć z 5 cm styro (skoro brama montowana jest od środka garażu). No i z tym
    przedstawiciele mieli juz problem. jaka w takim razie powinna byc brama....
    i dalej tego nie wiem.

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-08-06 21:26:18
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > choć z 5 cm styro (skoro brama montowana jest od środka garażu). No i z
    > tym przedstawiciele mieli juz problem. jaka w takim razie powinna byc

    Ze względu na kostrukcję mocowania bramy moze być problem.
    U mnie z tego co pamiętam weszło zaledwie 1 cm.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-08-07 19:30:47
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Ze względu na kostrukcję mocowania bramy moze być problem.
    > U mnie z tego co pamiętam weszło zaledwie 1 cm.

    Mętnie mi ludzie z Hormanna tłumaczyli że tam jest jakaś listwa która
    maskuje część otworu, który nie musi idealnie być w rozmiarze bramy, kilka
    cm chyba. Ale chciałbym się od kogoś rzetelnego dowiedzieć pod jaką bramę
    jaki mur szykować.

    --
    Mariusz