  • 1. Data: 2009-08-07 19:55:33
    Temat: Smuga na ścianie od kabla elektrycznego.
    Od: "egon" <o...@w...pl>

    Witam,

    Jakis czas temu robiłem remont w domu. Fachowiec wykonał dodatkowe gniazdko
    w ścianie, ciągnął kabel z gniazdka z drugiej strony pokoju. Dzisiaj
    zauwazyłem ślad doprowadzonego kabla z tego gniazdka do drugiego. Wygląda to
    na smugę, jakby było mokre, ale jest suche. Nie wiem czemu dopiero to
    zauważyłem, może dlatego, że ściana jest przysłonięta meblami, a może
    powstała ta smuga własnie dziasiaj, bo podłączałem ładowarke do telefonu, a
    może się tworzyła od dłuższego czasu, nie wiem, nie znam się. Co to może
    być? Dodam tylko, że gdniazdko jest podwójne i jedno coś nie łaczy.
    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2009-08-07 20:21:35
    Temat: Re: Smuga na ścianie od kabla elektrycznego.
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Zbyt płytko lezy przewód... standard. U mnie w domu też mam tak w jednym
    miejscu... wygląda to, jakby tłusta albo mokra kreska na ścianie, albo
    jakieś wgłębienie (cień). Najgorsze jest to, ze jest to przewód
    oswietleniowy do oświetlenia klatki schodowej ;) Trzeba się pogodzić.

    Nic z tym nie zrobisz, chyba że skujesz i położysz przewód na nowo...

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 3. Data: 2009-08-07 20:26:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś wgłębienie (cień). Najgorsze jest to, ze jest to przewód
    > oswietleniowy do oświetlenia klatki schodowej ;) Trzeba się pogodzić.

    Pogodzic sie trzeba, mysle ze obaj macie cos w rodzaju tynku gipsowego. Tez
    mam takie zjawisko przykryte gipsem, dolozone gniazdko i zatynkowane gipsem.
    W cale nie jest za plytko, to problem tych cud tynkow. W cementowych nigdy
    czegos podobnego nie widzialem.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-08-07 20:39:34
    Od: "egon" <o...@w...pl>

> [...]
    > gipsem. W cale nie jest za plytko, to problem tych cud tynkow. W
    > cementowych nigdy czegos podobnego nie widzialem.

    Dokładnie jak piszesz, tynk gipsowy... Myślałem, ze coś może nie tak jest z
    tym przewodem. Ale na początku nie było nic widac. Z czasem coraz
    bardziej...

  • 5. Data: 2009-08-07 21:04:16
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Nie wydaje mi sie, ze to wina tynku gipsowego.
    W całym domu mam tynki gipsowe i tylko w tym jednym miejscu widać "smuge".

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 6. Data: 2009-08-07 21:04:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "egon" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie jak piszesz, tynk gipsowy... Myślałem, ze coś może nie tak jest
    > z tym przewodem. Ale na początku nie było nic widac. Z czasem coraz
    > bardziej...

    Mam to samo, jak tlusta plama, dokladnie widac jak ten kabel jest ulozony.
    Wylazi to cholerstwo spod kazdej farby po paru miesiacach. Nie probowalem
    farb na zacieki w tym miejscu. Sniezka robi dobra farbe na zacieki, Sniezka
    bo tansza i przy np. Dekoralu wypada o niebo lepiej. W "dotyku" przypomina
    farbe olejna, ale chyba nia nie jest. Malowalem tym zacieki na suficie po
    przeciekajacym dachu i po pierwszym malowaniu nic kompletnie nie wylazi. Na
    kablu nie probowalem, sprobuj Ty i podziel sie doswiadczeniem. :-)
    Pociesze Cie, ze slyszalem opowiesci o widocznej calej instalacji w domu na
    takim tynku, co tam jeden kabel. :-)

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-08-07 21:11:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie wydaje mi sie, ze to wina tynku gipsowego.
    > W całym domu mam tynki gipsowe i tylko w tym jednym miejscu widać "smuge".

    Mi sie nie wydaje, ja to wiem. W calym mieszkaniu mam tynki cementowe i
    tylko w tym miejscu wylazi taki kwiatek, gdzie tynk jest gipsowy. W domu mam
    tynki cementowe miejscami ledwo kryjace kable i nic. Temat nasluchiwalem nie
    jeden raz i sprawa sie potwierdza. W zyciu czegos takiego pol swiata nie
    widzialo na tynkach cementowych. Na gipsie tez nie kazdemu wylazi, ale
    jednak. Czemu tak jest nie mam pojecia, ale wg. mnie to 99% sprawa tynku.
    Kable przy okazji moze tez w polaczeniu z tym tynkiem. Moze zachodzi jakas
    reakcja chemiczna z jakas konkretna izolacja i moze dla tego nie u kazdego
    to sie pojawia, albo nie w kazdym miejscu w zaleznosci od uzytego kabla, kij
    wie. A moze wyjdzie Ci tego z czasem wiecej, czego Ci nie zycze.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-08-07 21:19:35
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Mi sie nie wydaje, ja to wiem. W calym mieszkaniu mam tynki cementowe i
    > tylko w tym miejscu wylazi taki kwiatek, gdzie tynk jest gipsowy.

    Pewnie dlatego że te materiały inaczej kumulują i oddają wilgoć. I tą ze
    ściany i tą z powietrza.
    IMHO trzeba skuć ten gips i zrobić przecierkę bruzdy zwykłą zaprawą
    tynkarską.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-08-07 21:28:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO trzeba skuć ten gips i zrobić przecierkę bruzdy zwykłą zaprawą
    > tynkarską.

    Slusznie, o ile jest taka mozliwosc i chec u pytajacego. Jezeli to 10m
    sciany to fajnie nie bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-08-08 06:18:20
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

> [...]
    > Nie wydaje mi sie, ze to wina tynku gipsowego.
    > W całym domu mam tynki gipsowe i tylko w tym jednym miejscu widać "smuge".

    Ja mysle ze za plytko są kable tzn. za mało tynk przykrywa. Mam taki sam
    problem. Tez w jednym miejscu mi wybiło a w całym domu łacznie z piwnica mam
    tynki gipsowe i takiego zjawiska nie zauważyłem. Prawdopodobnie przyjdzie mi
    rozkuwac. Najgorsze jest to ze w tym miejscu idzie 6 kabli do 6 włącznikow
    :)

    Pozdr.