  • 1. Data: 2009-08-03 17:20:04
    Temat: Izolacja strychu - jak kleić styropian na podłodze
    Od: "Helios" <h...@a...com>

    Planuję ocieplić górę domu w ten sposób, że położę na strychu 10 cm
    styropianu i na to położę najtańsze panele podłogowe.
    Podłoga strychu jest stosunkowo nierówna, różnice ok 2 cm. Ze strychu się
    praktycznie nie korzysta, leżą tam rupiecie.
    Jak przykleić styropian do podłogi? Jaki klei? Trzeba kleić?
    Jać często/ ile łat na pojedynczą płachtę styropianu?
    Czym przycinać styropian?

    Pomożecie? :-)

    Robert

  • 2. Data: 2009-08-03 19:08:44
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Helios" <h...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > praktycznie nie korzysta, leżą tam rupiecie.
    > Jak przykleić styropian do podłogi? Jaki klei? Trzeba kleić?
    polozyc i wszystko
    > Jać często/ ile łat na pojedynczą płachtę styropianu?
    raz polozyc ;-)
    > Czym przycinać styropian?
    a czymkolwiek co ostre (noz, pila itp.)

    > Pomożecie? :-)
    pomozemy ;-P

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-08-04 05:43:49
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Helios" <h...@a...com> napisał w wiadomości
    > Podłoga strychu jest stosunkowo nierówna, różnice ok 2 cm.

    Ja miałem równą wylewkę na strychu to kleiłem na piankę montażową, w kilku
    punktach na płytę 50x100cm, ale trzeba dociążać, bo podnosi. :-)
    Lepiej na klej, chyba będzie taniej, ale trzeba wtargać worki z klejem na
    strych. :-)
    Klej można równo rozciagnać na płycie za pomocą packi zębatej.

    > Jak przykleić styropian do podłogi? Jaki klei? Trzeba kleić?
    Klej do styropianu, podłogę trzeba odpylić, można zagruntować.

    > Czym przycinać styropian?

    Ja używam bardzo ostrego noża kuchennego bardzo cienkiego (mniej niż 2mm
    grubości), cięcie bez "pruszenia".
    Do cienkiego styropianu (< 3cm) używam lutownicy transformatorowej z długim
    grotem. :-)

  • 4. Data: 2009-08-04 17:14:25
    Od: "Helios" <h...@a...com>

> [...]
    > strych. :-)
    > Klej można równo rozciagnać na płycie za pomocą packi zębatej.

    A jak robiłeś na brzegach? Tez pianka?

  • 5. Data: 2009-08-05 05:43:14
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > A jak robiłeś na brzegach? Tez pianka?
    Przy ścianie? Jak było nierówno to uszczelniałem pianką, ale jak styropian
    ładnie dochodzi to nie trzeba.
    Można użyć też piany do styropianu np. Tytan EOS, ale kosztuje 32zł za 750ml
    i też będzie trochę podnosić styropian. Klejem można lepiej wyrównać
    nierówną podłogę.

  • 6. Data: 2009-08-05 10:06:36
    Od: "CHlorek" <s...@i...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grubości), cięcie bez "pruszenia".
    > Do cienkiego styropianu (< 3cm) używam lutownicy transformatorowej z

    Z tego co pamiętam to pianka nie służy do klejenia styropianu i
    niespecjalnie mocno sie trzyma w porównaniu z klejem do styro.
    Poza tym wtedy jest to klejenie punktowe - i inaczej siły przy chodzeniu po
    styropianie się moga rozkładać (pękanie).
    Ale moge sie mylić...

  • 7. Data: 2009-08-05 10:42:23
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 3 Sie, 19:20, "Helios" <h...@a...com> wrote:
> [...]
    > praktycznie nie korzysta, leżą tam rupiecie.
    > Jak przykleić styropian do podłogi? Jaki klei? Trzeba kleić?

    Nie.

    ?

    > Czym przycinać styropian?

    Nóż do wełny mineralnej (ma takie fajne faliste ostrze o sporej
    długości) lub (gdy styropian twardszy) piłka do twardego drewna (taka
    co daje wąską szczelinę). Mogła by być dowolna piła, ale taka prosta
    (bez falowania zębów) i bez ich rozginania na zewnątrz jest lepsza bo
    łatwiej idzie i mniej trocin narobisz (tu oczywiście najlepszy byłby
    nóż, ale jak jest twardy i gruby styropian, a 10 cm to już dużo, to
    się po prostu klinuje w tym styropianie)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 8. Data: 2009-08-05 10:52:28
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:h59q9i$dt8$1@news.onet.pl...

    >  Przy ścianie? Jak było nierówno to uszczelniałem pianką, ale jak styropian
    > ładnie dochodzi to nie trzeba.
    > Można użyć też piany do styropianu np. Tytan EOS, ale kosztuje 32zł za 750ml

    Ja kupowałem po 26 zł (okolice Warszawy) w zeszłym miesiącu.

    > i też będzie trochę podnosić styropian. Klejem można lepiej wyrównać
    > nierówną podłogę.

    A co to za podłoga na tym strychu obecnie jest? Jak drewno to bym
    kleju cementowego nie dawał, jak już to tylko pianka. Ale IMHO klej
    jest zbędny. Kup "granulki styropianowe" (nawet tzw. "ekologiczny
    odzysk") i wyrównaj poziom. Możesz też użyć perlitu jak masz dostęp
    (mniej się elektryzuje i mniej "lata") bliski do producenta (bo
    transport cenowo powala). Na tym delikatnie układaj płyty (najlepiej
    ze 2 warstwy na mijankę) i piankuj tylko połączenia płyt i brzegi.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 9. Data: 2009-08-05 10:53:54
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 5 Sie, 12:06, "CHlorek" <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Z tego co pamiętam to pianka nie służy do klejenia styropianu i
    > niespecjalnie mocno sie trzyma w porównaniu z klejem do styro.

    To kiepsko pamiętasz. Trzyma o wiele lepiej niż "klej" cementowy.

    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-08-05 13:23:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >A co to za podłoga na tym strychu obecnie jest? Jak drewno to bym
    >kleju cementowego nie dawał, jak już to tylko pianka. Ale IMHO klej

    Jak to jest drewniany strop to izolowanie go z góry styropianem będzie
    nieodpowiednie.