  • 1. Data: 2009-08-02 12:36:59
    Temat: studnia na działce rekreacyjnej
    Od: bdronka <"[bok"@torama.pl>

    Witam.

    Posiadam działke rekreacyjna, jestem jej drugim właścicielem.
    Dzialka lezy ok 100 metrow od rzeki plynacej w korycie (ponizej gruntu
    ok 15 m).
    Kilka lat temu na mojej dzialce i dzialce sasiada byly probne odwierty i
    do 10 nie bylo wody.
    W tym roku jest lato mokre - u sasiada studniarz znalazl wode na
    glebokosci 6m. Dalej podobno juz glina. Ziemia na dzialce - to glownie
    zolty piasek.
    Jak spytalem studniarza czy jak lato bedzie suche bedzie woda -
    odpowiedzial ze bedzie na pewno.

    I cos mi tu nie gra..
    Ziemia - piasek, przyjdzie susza to moim zdaniem na glebokosci 6m o
    pitnej wodzie mozna zapomniec. Czy sie myle?

    Poprzedni właściciel przekopal sie ok 100 metrow dalej, poprowadzil rure
    i zasilanie na glebokosci ok 1,5 m.
    Wbił w ziemie rure stalowa o srednicy 273mm.
    ta metalowa rura ma w sobie co jakis czas malutkie dziurki.
    rura jest wbita na glebokosc ok 8m.
    słup wody ma 3 metry.

    Problem jaki wystepuje z tym ujeciem to:
    1) woda po ok 20 min. czerpania sie konczy, potem trzeba czekac ok 2
    godz zeby slup wody sie podniosl
    2) woda ma czesto rdzawy kolor co pewnie wynika z tego, ze ta rura
    koroduje...

    Czy mozna jakos to ujecie ulepszyc? czy trzeba wybijac nowe i wsadzic
    plastikowa rure?

    pozdrawiam i dziekuje za podpowiedz

  • 2. Data: 2009-08-02 15:03:38
    Temat: Re: studnia na działce rekreacyjnej
    Od: mal <m...@g...com>

    On 2 Sie, 14:36, bdronka <"[bok"@torama.pl> wrote:

    > Dzialka lezy ok 100 metrow od rzeki plynacej w korycie (ponizej gruntu
    > ok 15 m).

    Na ok.15 m możesz liczyć na wodę z terasy rzecznej. Będzie problem z
    jej jakością, bo rzeki u nas w większości mają wody pozaklasowe. Radzę
    wykonać studnię wierconą.

> [...]

    > Ziemia - piasek, przyjdzie susza to moim zdaniem na glebokosci 6m o
    > pitnej wodzie mozna zapomniec. Czy sie myle?

    Mylisz się. Wody zasilają terasę rzeczną w inny nieco sposób jak to
    sobie wyobrażasz. Często tworzą sieć podziemnych cieków, które potem
    łączą się z korytem rzeki.
    Wprawny studniarz (często posługując się różdżką) może taki ciek
    wyznaczyć i tam lokować studnię.

    > Wbił w ziemie rure stalowa o srednicy 273mm.
    > ta metalowa rura ma w sobie co jakis czas malutkie dziurki.

    To się nazywa filtrem - perforowana rura, owinięta dodatkowo siatką
    filtracyjną.
    Ale taki filtr z siatką można zabudować tylko w studni wierconej.

    > rura jest wbita na glebokosc ok 8m.
    > słup wody ma 3 metry.
    >
    > Problem jaki wystepuje z tym ujeciem to:
    > 1) woda po ok 20 min. czerpania sie konczy, potem trzeba czekac ok 2
    > godz zeby slup wody sie podniosl

    Ten poziom ma raczej słabą wydajność. Nie robiłabym tam płytkiej
    studni, nawet
    kopanej, no chyba że ze zbiornikiem hydroforowym o słusznej objętości.

    > 2) woda ma czesto rdzawy kolor co pewnie wynika z tego, ze ta rura
    > koroduje...

    Korozja rury występuje tu w niewielkim stopniu. Woda ta po prostu
    zawiera ponad normę jonów żelaza. Do picia w tym stanie nie nadaje
    się. Trzeba ją uzdatnić.

    > Czy mozna jakos to ujecie ulepszyc? czy trzeba wybijac nowe i wsadzic
    > plastikowa rure?

    Plastikowej nie wbijesz. Na 8 m piasek jest już zagęszczony i czym
    pobijesz plastik? Pęknie i rozleci się.
    Dlatego w ten dość prosty sposób pozyskuje się wodę z płytkich warstw,
    ale tylko przy pomocy zaostrzonej na końcu stalowej rury.

    Podsumowując masz 2 wyjścia:

    1/ zlecić fachowej firmie wykonanie studni wierconej do głęb. ok.20
    m.

    2/ nająć studniarza i wykopać studnię z kręgów betonowych, a w domu
    zamontować zbiornik hydroforowy.

    W obu przypadkach jakość wody niepewna, choć w studni wierconej, gdy
    twierdzisz, że na 6 m jest glina, może być woda lepsza jakościowo.

    Pozdr.

    mal

  • 3. Data: 2009-08-02 15:19:16
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    filtracyjną.
    Ale taki filtr z siatką można zabudować tylko w studni wierconej.

    Pierdoły piszesz i w błąd wprowadzasz.
    Poczytaj sobie o filtrach palowy.

    Nie trzeba żadnej studni wierconej, wystarczy właściwie wbić (a właściwie to
    wkręcić) w ziemię.

  • 4. Data: 2009-08-02 15:24:26
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mAYKIN" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Poczytaj sobie o filtrach palowy.
    >
    > Nie trzeba żadnej studni wierconej, wystarczy właściwie wbić (a właściwie
    Czasem można spotkać pod nazwa filtr wbijany

  • 5. Data: 2009-08-02 16:13:40
    Od: mal <m...@g...com>

    On 2 Sie, 17:19, "mAYKIN" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Pierdoły piszesz i w błąd wprowadzasz.

    > Poczytaj sobie o filtrach palowy.

    Palowe filtry? Dobre sobie!
    Powszechnie domorośli studniarze nazywają to "szpica". Nie ma to nic
    wspólnego z filtrem.
    Poza tym pisanie "pierdoły" jest co najmniej nieeleganckie,
    szczególnie w dyskusji z kobietą o 40 letnim stażu w hydrogeologii :-)

    > Nie trzeba żadnej studni wierconej, wystarczy właściwie wbić (a właściwie to
    > wkręcić) w ziemię.

    Nie wkręcić a wbić...

    mal

  • 6. Data: 2009-08-02 17:06:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >Poza tym pisanie "pierdoły" jest co najmniej nieeleganckie,
    >szczególnie w dyskusji z kobietą o 40 letnim stażu w hydrogeologii :-)

    Hahaha.
    Dobre, dobre. :-)))
    Niektorzy nie znaja pojecia "kultura" i pisanie takich tekstow uwazaja za
    cos naturalnego, z za telewizora. :-)

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-08-02 18:34:36
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "bdronka" <"[bok"@torama.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Posiadam działke rekreacyjna, jestem jej drugim właścicielem.

    Hehe, odkupiłeś od Popiela ?

  • 8. Data: 2009-08-02 18:54:40
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > zolty piasek.
    > Jak spytalem studniarza czy jak lato bedzie suche bedzie woda -

    radzę kopac studnie jak jest susza, ja sie raz na tym przejechałem, na
    szczęscie przydała sie jako chłonna do deszczówki(wyschła z czaem. Druga
    kopana w okresie suszy 30 metrów dalej(dużo głębsza), ma w tym lecie 4 metry
    wody od dna. Puszczalismy pompe trzyfazową 10 KW i nie brakło wody. Studnie
    z kręgów.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 9. Data: 2009-08-02 21:33:29
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Poza tym pisanie "pierdoły" jest co najmniej nieeleganckie,
    szczególnie w dyskusji z kobietą o 40 letnim stażu w hydrogeologii :-)

    I kobieta po 40 latach hydrogeologii wierzy studniarzom z różdżką?
    Coś mi tu nie gra...

    MS

  • 10. Data: 2009-08-02 21:36:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szczególnie w dyskusji z kobietą o 40 letnim stażu w hydrogeologii :-)
    >

    > I kobieta po 40 latach hydrogeologii wierzy studniarzom z różdżką?

    Sprobuj sam to sie przekonasz, tez nie wierzylem. :-)

    Pozdro.. TK