  • 1. Data: 2010-05-07 06:34:26
    Temat: Jak dorobić ganek - zadaszenie?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Chce nad wejściem dorobić ganek a właściwie takie zadaszenie wsparte na
    dwóch słupach.
    Możecie coś podpowiedzieć jak to robiliście, robicie?
    Jakie przekroje słupków itd.
    Dach ma być pochylony na dwie strony i przykryty dachówką.

    Słupy to wiadomo, przykręcę do schodów, ale te belki poziome które będą szły
    od czoła zadaszenia do ściany budynku, jaki powinny mieć przekrój, jak je
    mocować do budynku? Podkuwać się i opierać o mur czy inaczej?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-05-07 09:00:26
    Temat: Re: Jak dorobić ganek - zadaszenie?
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 7 Maj, 08:34, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:

    > Jakie przekroje słupków itd.

    zalezy jak wielki ten okap/ daszek ma byc, ale by nie wygladalo jakby
    stal na zapalkach to nie mniej niz 10x10 cm

    slupy to wiadomo, przykręcę do schodów,

    od razu do schodzow to nie za bardzo. okucie/kotwa/blacha by slup
    "wisial ok 2cm nad powierzchnia. musi byc przeplyw luftu by schlo po
    deszczach i sniegach.

    ale te belki poziome które będą szły
    > od czoła zadaszenia do ściany budynku, jaki powinny mieć przekrój,

    taki sam jak slupy by nie zaburzc wizulanych proporcji

    jak je
    > mocować do budynku? Podkuwać się i opierać o mur czy inaczej?

    do siany mocujesz pinowe belki o takim samym przekroju jak pozostale
    ok (1/3 dlugosci slupow) kiedys to sie chyba nazywalo zaczepami, i na
    to kladziesz pozioma belke.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 3. Data: 2010-05-07 22:42:29
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Wielkie dzięki za te wszystkie rady.
    Coś jeszcze podpytam.

    > zalezy jak wielki ten okap/ daszek ma byc, ale by nie wygladalo jakby
    Duży raczej nie bedzie, głębokość 1.5 max i dwie strony 40 stopni spadek.

    > stal na zapalkach to nie mniej niz 10x10 cm
    No właśnie chciałbym żeby to ładnie wyglądało.
    Planowałem robić to ze słupków 14 x14 cm i resztę tak samo.

    > slupy to wiadomo, przykręcę do schodów,
    >
    > od razu do schodzow to nie za bardzo. okucie/kotwa/blacha by slup
    > "wisial ok 2cm nad powierzchnia. musi byc przeplyw luftu by schlo po
    > deszczach i śniegach.

    Aha, czyli nie bezpośrednio na schodach tym bardziej że jeszcze mają być
    płytki?
    Jak to dobrze zrobić?
    Ja myślałem że taki ceownik z prętem wstawie tam i do tego przykręcę słupki,
    ale mówisz że one muszą być jakby nad schodami? Czyli co, ten pręt będzie
    widoczny tak?

    > do siany mocujesz pinowe belki o takim samym przekroju jak pozostale
    > ok (1/3 dlugosci slupow) kiedys to sie chyba nazywalo zaczepami, i na
    > to kladziesz pozioma belke.

    A jak mocować te zaczepy do ściany, pytam bo mam już budynek ocieplony i nie
    wiem czy wybierać ten styropian czy na styropian przykręcać?
    No i za pomocą czego to przykręcać żeby dach utrzymało. Czy jakieś kołki
    metalowe długie, czy na wylot ścianę wiercić?

    Rozumiem że belki między sobą skręcać śrubami?

    Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuje
    Bartek

  • 4. Data: 2010-05-08 09:06:59
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    > Duży raczej nie bedzie, głębokość 1.5 max i dwie strony 40 stopni spadek.

    > No właśnie chciałbym żeby to ładnie wyglądało.
    > Planowałem robić to ze słupków 14 x14 cm i resztę tak samo.

    no i dobrze,tylko krokwie zrob w przekroju prostokatnym. Pamietaj by
    slupy na samej gorze polaczyc ze soba (cos a,la belka stropowa) co by
    ci sie ten daszek nie rozjechal pod ciezarem wlasnym

> [...]
    > ale mówisz że one muszą być jakby nad schodami? Czyli co, ten pręt będzie

    chodzi o to by splywajaca woda po slupach nie zalegala gdzie z dolu
    miedzy plytkami/czy blacha a drewnem. Mozesz zrobic profil z blachy w
    ksztalcie U ktory przykrecisz do schodow w niego wpuscisz slup i
    skrecisz sruba tak by slup mial z dolu 1-2 cm luzu, albo kotwisz w
    schodach gruby pret stalowy/sworzen z plaska blacha (mniejsza od
    przekroju slupa) . Blacha umiejscowiona mniej wiecej w srodku dlugosci
    preta po umocowani w schodach 2cm nad powierzchnia schodow. W dole
    slupa wiercisz otwor na tenze pret, nasadzsz i slup opiera sie na
    blasze.

    > A jak mocować te zaczepy do ściany, pytam bo mam już budynek ocieplony i nie
    > wiem czy wybierać ten styropian czy na styropian przykręcać?

    koniecznie do litej sciany. musisz wybrac styropian,

    > No i za pomocą czego to przykręcać żeby dach utrzymało. Czy jakieś kołki
    > metalowe długie, czy na wylot ścianę wiercić?

    jesli nie masz jeszcze w srodku wykonczen to na przelot. A jesli nie
    chcesz robic na wylot ani ciac ocieplenia to przy scianie postaw slupy
    i wtedy wystarczy dlugie dyble przez ocieplenie do sciany tylko po to
    by cale ustrojstwo pion trzymalo.. Jak postawisz slupy to i barierki
    jakies do nich mocowac lepiej mozna niz do sciany.

    > Rozumiem że belki między sobą skręcać śrubami?

    krokwie w gornym laczeniu miedzy soba tak, w laczeniu z belkami wciac
    i w to gwozdz, belki ze slupami raczej na czopy jesli potrafisz sie
    jako tako posluzyc pila, dlutem czy wiertarka... jak sie uprzesz to na
    dlugie wkrety (z lbem raczej na klucz ) i na styk tez poskladasz, tam
    w koncu duzych obciazen nie bedzie...

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 5. Data: 2010-05-08 20:39:56
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam

    > koniecznie do litej sciany. musisz wybrac styropian,

    Hmm, czyli nie da się bez wybierania styropianu? Pytam, bo nie raz widziałem
    takie belki przykręcone na zewnątrz do elewacji, a jak wybiorę styropian i
    je wpuszczę to może to nie wyglądać zbyt ładnie, bo będzie wystawało tej
    belki tylko 4 cm.

    A może skoro i tak mam wybierać styropian to lepiej te poziome belki po
    prostu zamiast tych zaczepów wpuścić w scianę i przykręcić od środka?
    Pozdrawiam
    Bartek