  • 1. Data: 2009-06-28 21:32:31
    Temat: Jak nietypowo i tanio wykonczyc lazienke?
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    Lazienka wykonoczona w wersji PEWEX-Exclusive z lat 70. Koszmarne
    kafelki lila-roz, podla terakota na podlodze.
    Powoli przymierzam sie do remontu. Raczej bede sam sie tym bawil,
    akceptujac drobne niedorobki spowodowane brakiem umiejetnosci.
    Czego moge uzyc zamiast kafelkow i terakoty? Ewentualnie skad tanie i
    nietypowe, ladne kafle? Moze byc "arytystyczne", z zacierkami,
    przecierkami, kaflami z roznych bajek itp. Jak da sie wykorzystac
    otoczaki bedzie extra - jestem fanem kamieni. ;)
    Jakies podpowiedzi?

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2009-06-29 08:49:18
    Temat: Re: Jak nietypowo i tanio wykonczyc lazienke?
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

> [...]
    > przecierkami, kaflami z roznych bajek itp. Jak da sie wykorzystac
    > otoczaki bedzie extra - jestem fanem kamieni. ;)

    Alez. prosze;:
    -blacha stalowa cynkowana; widzia?em taka; ?azienke; obudowana; ad-hoc
    odpadami blachy trapezowej i wygla;da?a super, ale bardzo trudno cos'
    takiego zrobic' (i to jeszcze w harmonii z armatura; etc.) z.eby by?o
    cool/jazzy a nie tandetnie.
    -drewno: modrzew syberyjski jest (zw?aszcza jes'li ma wentylacje; od
    spodu) bardzo trwa?y, trzeba go tylko cze;sto olejowac' (lakier w ?azience
    sie; nie sprawdzi). Moz.esz uz.yc' króciaków, odpadowych listew itp., wtedy
    be;dzie kosztowa?o grosze, a moz.liwos'ci aranz.acji nieograniczone.
    -to samo z bambusem; po po?upaniu na wa;skie listewki, oczywis'cie.
    Pracoch?onne, ale dalej niezbyt drogie, a efekt moz.e byc' super; bambus
    ma nieograniczona; trwa?os'c' w takich zastosowaniach.
    -rattan; moz.na niedrogo kupic' gotowe siatki o róz.nych splotach. Wymaga
    porza;dnej impregnacji, ale w po?a;czeniu z innymi materia?ami jest super.
    -z otoczakami jest problem, bo trzebaby je pocia;c' na plastry i obciosac'
    do ~prostoka;ta (bez tego nie wyobraz.am sobie sensownej aranz.acji, ale
    moz.e mam zbyt uboga; wyobraz'nie;) a to kosztowne i pracoch?onne. Natomiast
    spróbuj zainteresowac' sie; odpadami ?upka -niektóre ?upki sa; odjazdowe,
    jes'li chodzi o kolorystyke;, fakture; etc. Jako fanowi kamieni powinno Ci
    sie; podobac'. Mys'le; z.e odpadowe p?ytki ?upkowe powinny byc' ca?kiem tanie
    (nie sprawdza?em).

    Tyle ad-hoc -moz.e jeszcze cos' wymys'le;. Trzymam kciuki za niestandardowa;
    aranz.acje; :-)

  • 3. Data: 2009-06-29 08:55:58
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

> [...]
    > przecierkami, kaflami z roznych bajek itp. Jak da sie wykorzystac
    > otoczaki bedzie extra - jestem fanem kamieni. ;)

    Ależ proszę:
    -blacha stalowa cynkowana; widziałem taką łazienkę obudowaną ad-hoc
    odpadami blachy trapezowej i wyglądała super, ale bardzo trudno coś
    takiego zrobić (i to jeszcze w harmonii z armaturą etc.) żeby było
    cool/jazzy a nie tandetnie.
    -drewno: modrzew syberyjski jest (zwłaszcza jeśli ma wentylację od
    spodu) bardzo trwały, trzeba go tylko często olejować (lakier w łazience
    się nie sprawdzi). Możesz użyć króciaków, odpadowych listew itp., wtedy
    będzie kosztowało grosze, a możliwości aranżacji nieograniczone.
    -to samo z bambusem; po połupaniu na wąskie listewki, oczywiście.
    Pracochłonne, ale dalej niezbyt drogie, a efekt może być super; bambus
    ma nieograniczoną trwałość w takich zastosowaniach.
    -rattan; można niedrogo kupić gotowe siatki o różnych splotach. Wymaga
    porządnej impregnacji, ale w połączeniu z innymi materiałami jest bardzo
    efektowny.
    -z otoczakami jest problem, bo trzebaby je pociąć na plastry i obciosać
    do ~prostokąta (bez tego nie wyobrażam sobie sensownej aranżacji, ale
    może mam zbyt ubogą wyobraz'nię) a to kosztowne i pracochłonne.
    Natomiast spróbuj zainteresować się odpadami łupka -niektóre łupki są
    odjazdowe, jeśli chodzi o kolorystykę, fakturę etc. Jako fanowi kamieni
    powinno Ci się podobać. Myślę że odpadowe płytki łupkowe powinny być
    całkiem tanie (nie sprawdzałem).

    Tyle ad-hoc -może jeszcze coś wymyślę. Trzymam kciuki za niestandardową
    aranżację :-)

  • 4. Data: 2009-07-01 22:59:23
    Od: p...@a...pl

    Witam

    On 29 Cze, 10:55, jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl> wrote:

    > -blacha stalowa cynkowana;
    skad odpady?

    > -drewno: modrzew syberyjski jest
    skad odpady?

    > -to samo z bambusem; po połupaniu na wąskie listewki, oczywiście.
    Troche sie boje ze cos sie zalegnie pomiedzy listewkami.

    > -z otoczakami jest problem, bo trzebaby je pociąć na plastry i obciosać
    > do ~prostokąta
    Wyobrazam sobie ze mozna puscic jakis pas otoczakow wklejajac je w
    klej/tynk/zaprawe.

    > Natomiast spróbuj zainteresować się odpadami łupka -niektóre łupki są
    > odjazdowe, jeśli chodzi o kolorystykę, fakturę etc. J
    Extra pomysl - tylko skad odpady? Ewentualnie wycieczka w gory ;)

    Jeszcze luzny pomysl - jakies fajne wydruki naklejone na glazure i
    polakierowane?

    Kombinuje dalej ;)

    pozdr
    Piotr

  • 5. Data: 2009-07-02 07:46:47
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > skad odpady?

    firma dekarska lub zbliżona. Znajomy brał swoją blachę z firmy
    produkującej tzw. szalunki ślizgowe.

    > skad odpady?

    omg... stolarnia, tartak, firmy zajmujące się elewacjami czy układaniem
    tarasów... pogłówkuj trochę ;-)

    > Troche sie boje ze cos sie zalegnie pomiedzy listewkami.

    no, to kwestia montażu. Na ścianach & obudowach nie ma takiego
    niebezpieczeństwa, co do podłogi, trzeba pomyśleć.

    > Wyobrazam sobie ze mozna puscic jakis pas otoczakow wklejajac je w
    > klej/tynk/zaprawe.

    koszmarek. Ale co kto lubi...

    > Extra pomysl - tylko skad odpady? Ewentualnie wycieczka w gory ;)

    firmy kamieniarskie. Jest tego od cholery, w internecie też. Use Google.

    > Jeszcze luzny pomysl - jakies fajne wydruki naklejone na glazure i
    > polakierowane?

    hmmm...

    > Kombinuje dalej ;)

    może to Ci pomoże: moja siostrzenica wynajmuje mieszkanie z łazienką
    -koszmarkiem (styl "cesarski", "złocone" kafelki i takie tam). Nie mogła
    na to patrzeć, więc wzięła akrylowy spray i zrobiła ściany na szary
    metalik z pomarańczowymi pasami. Wyszło ekstra. Oczywiście jak się
    będzie wyprowadzać, weźmie szmatę i aceton i dekoracja zniknie -miejmy
    nadzieję bez śladów :/ Problem tylko z podłogą...

  • 6. Data: 2009-07-02 09:36:48
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "jakub tarczewski" <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl> napisał

> [...]
    > szary metalik z pomarańczowymi pasami. Wyszło ekstra. Oczywiście jak się
    > będzie wyprowadzać, weźmie szmatę i aceton i dekoracja zniknie -miejmy

    No to pięknie załatwiła komuś łazienkę...
    Jak jej się łazienka nie podobała, to mogła mieszkania nie wynajmować.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2009-07-02 09:39:31
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > No to pięknie załatwiła komuś łazienkę...
    > Jak jej się łazienka nie podobała, to mogła mieszkania nie wynajmować.

    wiesz, to sprawa między nią, a właścicielem; ale ponieważ pomagałem jej
    przeprowadzać próby ze zmywaniem lakieru, wiem, że zmywa się w całości i
    bez szkody dla podłoża. W każdym razie dzięki za troskę.