  • 1. Data: 2009-06-27 18:49:29
    Temat: uszczelnienie komina obitego blachą
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Witam, mam na dachu komin obity blachą do połowy. Podczas ostatnich
    deszczów woda dostała się pod blachę i przelała na strych (OT: dalej
    poleciała akurat w kable biegnące od przełącznika światła i zapaliła to
    światło....).

    Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
    jakaś zaprawa czy co polecicie?

  • 2. Data: 2009-06-27 19:30:02
    Temat: Re: uszczelnienie komina obitego blachą
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
    > jakaś zaprawa czy co polecicie?

    Uszczelniacz dekarski ?
    (tuba jak z silikonem).

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-06-28 09:05:33
    Od: "Picia" <p...@o...pl>

    > Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
    > jakaś zaprawa czy co polecicie?

    Uszczelniacz dekarski bedzie najtańszy jak przedmówca zaproponował, możesz
    też użyć taśmy dekarskiej - Soudal, Tytan- są w różnych kolorach,
    długościach i szerokościach. Nie muszisz mieć narzędzi jak w gorący
    słoneczny dzień przyklejsz będzie dobrze.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2009-06-28 10:01:24
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > długościach i szerokościach. Nie muszisz mieć narzędzi jak w gorący
    > słoneczny dzień przyklejsz będzie dobrze.
    Taśma dekarska będzie skuteczniejsza od uszczelniacza. Najskuteczniej będzie
    jak przed przyklejeniem rozgrzejesz ja palnikiem gazowym lub dmuchawką wtedy
    idealnie sie klei i jest na tyle elastyczna że jeżeli masz komin z cegieł to
    możesz ja wkleić nawet w fugi.

    Cezar

  • 5. Data: 2009-06-28 12:33:22
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    > idealnie sie klei i jest na tyle elastyczna że jeżeli masz komin z cegieł to

    Dzieki, jeszcze jedno pytanie, czy szerokosc 75mm bedzie wystarczajaca?

  • 6. Data: 2009-06-28 12:40:20
    Od: "Picia" <p...@o...pl>

    > Dzieki, jeszcze jedno pytanie, czy szerokosc 75mm bedzie wystarczajaca?

    Oczywiście.

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2009-06-28 14:15:25
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > też użyć taśmy dekarskiej - Soudal, Tytan- są w różnych kolorach,

    Aczkolwiek Soudal ceglasty po ~1 roku zmienił kolor na ~biały.

    Ponadto po ~2 latach taśmy / blachy przykominowe przyklejane j. w.
    (a nie typowe obróbki blacharskie) poodklejały się / zostały odklejone
    przez wichury (aczkolwiek bez przecieków) i zostały podklejone właśnie
    uszczelniaczem.
    Od tego czasu spokój.

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2009-06-30 19:45:50
    Od: Tom <t...@o...pl>

    JKK pisze:

> [...]
    > (a nie typowe obróbki blacharskie) poodklejały się / zostały odklejone
    > przez wichury (aczkolwiek bez przecieków) i zostały podklejone właśnie

    jakim uszlachetniaczem? czegos niedoczytalem?

    Tak czy owak komin zostal opasany tyan, 10x10, zobaczymy jakie beda
    efekty po najblizszym deszczu.
    Mysle tez czy by komina obok (tez przecieka) nie okleic dookola taka
    tasma, zeby byl spokoj?

  • 9. Data: 2009-06-30 20:13:37
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    właśnie

    > jakim uszlachetniaczem? czegos niedoczytalem?

    uSZCZELniaczem. Dekarskim.

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2009-06-30 21:39:44