  • 11. Data: 2010-03-26 16:47:40
    Temat: Re: Jak pozbyć się pni bez wykopywania?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Moon" <m...@y...com> wrote in message
    news:hoimpf$op4$1@mx1.internetia.pl...

    > bez pracy nie ma kołaczy,
    > [stare]
    > :))
    >
    > moon

    Wystarczy mieć frezarkę do pniaków i zarobi się na kołacz... :-)))))))

  • 12. Data: 2010-03-27 01:18:18
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Panslavista wrote:
    > "Moon" <m...@y...com> wrote in message

    > Wystarczy mieć frezarkę do pniaków i zarobi się na kołacz... :-)))))))

    ale żeby mieć freazrkę do pniaków to trzeba na nią zapracować, a potem...
    frezować.

    moon

  • 13. Data: 2010-03-27 02:31:30
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Moon wrote:

    > ale żeby mieć freazrkę do pniaków to trzeba na nią zapracować, a potem...
    > frezować.
    >
    > moon

    Wypożyczyć lub nająć firmę.
    Najmniejszą inwestycją jest siekiera, pila i szpadel.
    Moze też być koparka lub spychacz.

  • 14. Data: 2010-03-27 06:48:35
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ktoś radził wypalanie. Odradzam. Palone drewno ma pozamykane komórki i nie
    chce gnić. Wiedzieli juz o tym Prasłowianie budując częstokoły z opalanych
    żerdzi.
    Ktoś radził ponawiercać i posypać saletrą. Popieram.
    Można też pionowo w pniaku porobić piłą łańcuchową szczeliny. Im więcej, tym
    lepiej.
    Niestety kilka lat trzeba poczekać na efekty.

    Jacek

  • 15. Data: 2010-03-27 22:12:41
    Od: "nieuk" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Migurski" <m...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma takiego sposobu...

    Jak to nie ma?

    Wiśnię wyciąłem tak z 5-10 cm nad ziemią. Po jakimś czasie korzeń przy
    najechaniu kosiarką wziął i odpadł. Średnice miał niedużą to i dzurka była
    nieduża.
    Pewnie większa średnica więcej czasu wymaga.
    Ten 70 cm to ze 100 lat i zniknie.

    No chyba że chcesz szybciej bo nie napisałeś tego.

    To dobrze kombinujesz z grzybami.
    Podobne ( bo to tylko wiedza wyczytana a nie przetestowana) boczniak
    powoduje rozkład pni. Boczniak jest grzybem który jest uprawiany na słomie
    do zjedzenia lub na pniach do rozkładu pni (oczywiście podobno).

    --
    PawełJ

  • 16. Data: 2010-03-28 02:31:12
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "nieuk" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > powoduje rozkład pni. Boczniak jest grzybem który jest uprawiany na słomie
    > do zjedzenia lub na pniach do rozkładu pni (oczywiście podobno).

    I do jedzenia, o ile drzewo rosło na terenie nieskażonym.

  • 17. Data: 2016-05-28 23:29:00
    Od: f...@g...com

    żylak promienisty