  • 1. Data: 2009-08-17 10:22:41
    Temat: Jak wymienić kafle i nie zrobić demolki?
    Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    mam do wymiany kafle, 4 na podłodze usadowione obok siebie w kształcie w
    dużego kwadratu zrobionego z ich czwórki. Oraz jeden na ścianie, łączący się z
    innymi 2 bokami. Mam odpowiednie narzędzia itp. (młotowiertarka, młotek,
    przecinak) Zastanawiam się jak się do tego zabrać by nie uszkodzić
    kafli-sąsiadów? Jest jakaś specjalna technika wyburzeniowa?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-08-17 11:12:15
    Temat: Re: Jak wymienić kafle i nie zrobić demolki?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sie, 12:22, "wk" <w...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > przecinak) Zastanawiam się jak się do tego zabrać by nie uszkodzić
    > kafli-sąsiadów? Jest jakaś specjalna technika wyburzeniowa?

    Tak. Najpierw trzeba ostrożnie wydłubać fugę wokół nich (aby przy
    odkuwaniu nie uszkodzić następnych). Potem potłuc te kafle i masz
    swobodny dostęp do tego co pod spodem.

  • 3. Data: 2009-08-17 11:19:45
    Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl>

    > Tak. Najpierw trzeba ostro=BFnie wyd=B3uba=E6 fug=EA wok=F3=B3 nich (aby pr=
    > zy
    > odkuwaniu nie uszkodzi=E6 nast=EApnych). Potem pot=B3uc te kafle i masz
    > swobodny dost=EAp do tego co pod spodem.

    Jak ostrożnie wydłubać fugę? Wykucie fugi to masakra. Chyba cienkim
    śrubokrętem i uderzając w niego młotkiem?

  • 4. Data: 2009-08-17 11:24:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wk" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak ostrożnie wydłubać fugę? Wykucie fugi to masakra. Chyba cienkim
    > śrubokrętem i uderzając w niego młotkiem?

    Zalezy jak gruba fuga - byc moze da rade katowka, tylko wtedy to jednak syf
    w powietrzu.

  • 5. Data: 2009-08-17 11:26:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sie, 13:19, "wk" <w...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Jak ostrożnie wydłubać fugę? Wykucie fugi to masakra. Chyba cienkim
    > śrubokrętem i uderzając w niego młotkiem?
    >
    > --
    Np kątówką. Zdaje się są do tego też jakieś specjalne przyrządy. Ja
    nie miałem. Obleciałem kątówką i szpikulcem.

  • 6. Data: 2009-08-17 11:34:09
    Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl>

    > Zalezy jak gruba fuga - byc moze da rade katowka, tylko wtedy to jednak syf
    > w powietrzu.

    Fuga 5 mm i pamiętajmy, że omsknięcie grozi pojechaniem po kaflu sąsiedzie i
    kolejny do wymiany... Z małej roboty niezła jadka mnie czeka, wykuwanie tej
    fugi :-)

  • 7. Data: 2009-08-17 11:40:46
    Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl>

    > Np k=B1t=F3wk=B1. Zdaje si=EA s=B1 do tego te=BF jakie=B6 specjalne przyrz=
    > =B1dy. Ja
    > nie mia=B3em. Oblecia=B3em k=B1t=F3wk=B1 i szpikulcem.

    Nie bałeś się, że zahaczysz wirującą tarczą o sąsiadująca płytkę? Może na
    jakimś statywie to robiłeś? No i ten kurz :-(

  • 8. Data: 2009-08-17 11:43:40
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Niestety, trudno Ci bedzie odnieść sukces. Jeśli kafle same poodchodziły lub
    popękały to muiało się coś dziać z podłożem. Próby kucia spowodują drgania i
    odspajanie lub pękanie innych płytek.

    Moja rada:
    - Opukaj płytki zgiętym palcem (tak jakbyś pukał do drzwi) i sprawdź czy
    pod konkretnymi płytkamie nie powstaje głuchy dźwięk co oznaczałoby że te
    płytki są także w części lub całości odspojone i niedobrze to rokuje
    stosowaniu kucia. Jeśli nie ma głuchego odgłosu pukania to daje szansę na
    delikatne skucie podłoża
    - Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac naklej na okoliczne płytki szeroki
    przylepiec lub plaster z materiału (taki lekarski do opatrunków w rolce).
    Spowoduje on ograniczenie drgań i przemieszczeń..
    - Usuń ręką odspojone lub odspajaące się pragmenty podłoża.
    - Jeśli uda ci się zeszlifować płytki od strony klejenia to proponuję
    zeszlifowanie wystającej ryfli pod płytką a jeśli to możliwa również na
    pozostałym na ścianie podłożu.
    - Przesmaruj i wzmocnij podłoże płynem typu Uni-Grunt lub analogicznym innej
    firmy dzień przed klejeniem.
    - Zastosuj jakić klej typu płynnego (mocno wodnisty) Powineneś kupić w
    budowlanym hipermarkecie. A jeśli udało się usunąć znaczną ilość podłoża to
    zastosuj elastyczny klej do płytek.

    Trzymam kciuki
    Adam

  • 9. Data: 2009-08-17 11:47:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sie, 13:40, "wk" <w...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Nie bałeś się, że zahaczysz wirującą tarczą o sąsiadująca płytkę? Może na
    > jakimś statywie to robiłeś? No i ten kurz :-(
    >
    > --

    Można też kupić w supermarkecie taki rylec do wydłubywania fug (za
    parę zeta). To wygląda jak krótki nożyk z przyklejonymi do ostrza
    ziarnkami chyba korundowymi. I po prostu przesuwasz w te i we w te tym
    nożykiem po fudze i ona Ci się pomału rozkruszy. Ja nie miałem
    cierpliwości do takich wynalazków i wolałem kątówkę. Kwestia wprawy.

    Tak czy owak to musisz tą fugę wydłubać. Choćby po to aby było miejsce
    na nową fugę.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-08-17 12:01:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > kolejny do wymiany... Z małej roboty niezła jadka mnie czeka, wykuwanie

    To jest wzglednie szeroka fuga. Ja bym kombinowal katowka, ale to oczywiscie
    zalezy czy ten pyl Ci gdzies nie wlezie (a bedzie naprawde drobny i
    przejdzie przez kazda szczeline) i jak pewne masz rece. Jesli nie czujesz
    sie na silach to nawet nie probuj.