  • 1. Data: 2011-10-10 16:31:13
    Temat: Jak zakończyć wylewkę i ocieplenie w bramie i drzwiach
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    O ile w drzwiach będzie mniejszy problem to zastanawiam się jak
    zakończyć wylewkę w otworze bramy garażowej o szerokości 4,75m.
    Na chudziak w garażu położę folię, 5cm styropianu i około 7cm wylewki
    betonowej.
    Jak te warstwy zakończyć w otworze bramy?
    Teoretycznie mogę skończyć styropian kilkanaście/dziesiąt cm przed
    otworem i resztę zalać betonem do samego chudziaka - utworzy to taką
    belkę, która będzie twarda i odporna na nacisk wjeżdżających pojazdów
    oraz łatwo ją będzie doszczelnić przed wnikaniem wody pod nią przez
    pokrycie papą, połączenie jej z papą izolacji poziomej fundamentu oraz
    ze ścianami.

    Niestety powstanie spory mostek termiczny.

    Czy trzeba się z tym mostkiem pogodzić czy coś kombinować? W ogóle to
    gdzie zakończyć wylewkę garażu? Majster radzi aby kończyła się kilka cm
    od wewnętrznej krawędzi muru i to co pozostanie będzie można wykończyć
    tym samym materiałem co podjazd.
    Druga opcja to zakończyć wylewkę licując ją z zewnętrzną płaszczyzną muru.
    Jak będzie lepiej?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-10-10 19:29:34
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Skimir" <p...@M...onet.pl> wrote:
> [...]
    > materiałem co podjazd.
    > Druga opcja to zakończyć wylewkę licując ją z zewnętrzną płaszczyzną muru.

    Zdecydowanie zakończ wylewkę tam gdzie masz bramę. Za bramą powinna być taka
    podłoga jak na podjeździe.
    A wylewkę zakończ kątownikiem na całą szerokość bramy (albo teownikiem) z
    dospawanymi wąsami wchodzącymi wgłąb wylewki. Zapobiegnie to wykruszaniu progu
    wylewki zanim wybrukujesz podjazd.
    Jeśli chodzi o ocieplenie, to moim zdaniem nie ma rozwiązania. Będzie mostek i
    tyle.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-10-10 19:38:04
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 21:29, Bartek pisze:

> [...]
    > wykruszaniu progu wylewki zanim wybrukujesz podjazd.
    > Jeśli chodzi o ocieplenie, to moim zdaniem nie ma rozwiązania. Będzie

    No a styropian zakończyć równo z wylewką? Tak, że będzie go widać?
    Jak to później doszczelnić?

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-10-10 19:42:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Skimir" <p...@M...onet.pl> wrote:

    > No a styropian zakończyć równo z wylewką? Tak, że będzie go widać?
    > Jak to później doszczelnić?

    Styropian zakończ z pół metra od bramy. Na końcu powinna znaleźć się tzw.
    "stopa". I nie przeceniaj wytrzymałości wylewki. Taki beton jest słabiutki.
    Zapomniałem dopisać: ten kątownik powinien być z kwasiaka, ewentualnie
    ocynkowany. Ma być zamontowany w ten sposób w stosunku do wylewki (###).
    L############
    Po wybrukowaniu podjazdu, w progu będzie widoczny jedynie 3mm rant kątownika.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-10-11 19:03:05
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > O ile w drzwiach będzie mniejszy problem to zastanawiam się jak zakończyć
    > wylewkę w otworze bramy garażowej o szerokości 4,75m.

    Garaż w bryle domu i tak go wyziębia i tak, niezależnie od kawałka nieocieplonej
    podłogi.
    Ja nie mam w ogóle styropianu pod wylewką. Ocieplenie wrót jest wg mojej
    praktyki istotniejsze.
    Styropian pod wylewką na pewno by sytuację poprawił, ale nie tak jak się ogólnie
    myśli.
    No chyba że w garażu ma być 15-20 oC - to zmienia postać rzeczy.
    T.

  • 6. Data: 2011-10-12 18:33:39
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-10-11 21:03, Tomek pisze:

    > Ja nie mam w ogóle styropianu pod wylewką. Ocieplenie wrót jest wg mojej
    > praktyki istotniejsze.

    Z pewnością tak ale nic sensownego w tej materii nie wymyślę. Bama
    segmentowa z paneli o grubości 4cm i tyle. Tego raczej bardziej ocieplić
    się nie da.

    --
    M.

  • 7. Data: 2011-10-14 13:02:52
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    >W dniu 2011-10-11 21:03, Tomek pisze:
    >
    > Z pewnością tak ale nic sensownego w tej materii nie wymyślę. Bama segmentowa
    > z paneli o grubości 4cm i tyle. Tego raczej bardziej ocieplić się nie da.

    Zgoda i mówienie, że brak 30 cm styropianu pod wylewką to "potężny mostek
    termiczny" jest nieporozumieniem. Wbrew temu co się myśli ziemia wcale taka
    zimna nie jest co można też zobaczyć po pompach cieplnych z wymiennikiem
    poziomym na gruncie.
    T.