  • 11. Data: 2022-03-12 17:42:58
    Temat: Re: Jak zrobić bruzdę w ziemi
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 12 March 2022 at 16:49:11 UTC+1, Collie wrote:

    > Bruzdownicą, prostopadle.
    >

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    == Muszę przykryć cienki kabelek ziemią, tak gdzieś na głębokość 5 cm.

    To wielki błąd, bo raz że to strefa przemarzania, a dwa, że grunt płytko nie jest
    stabilny i wypłukiwany deszczem, czyli kabel wypłynie na powierzchnie i ulegnie
    uszkodzeniu izolacja od UV o kabel się samodzielnie uziemi, uszkadzając to co jest
    przyłączone, albo zasilacz.

    Czyli kabelek musi być ukryty w peszlu, aby korzenie traw, krzewów, go nie
    pochłonęły.

    A jak kabelek cienki, czyli niskoprądowy, to zastąpić go łaczem bezprzewodowym (
    dzwonek, kamera, wifi, internet)
    albo puścić górą i uziemić, bo prąd się zaindukuje podczas burzy i uszkodzi to co
    podłączone.

  • 12. Data: 2022-03-12 18:19:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > == Muszę przykryć cienki kabelek ziemią, tak gdzieś na głębokość 5 cm.
    >
    > To wielki błąd,

    .... a jak on kładzie kabelek ograniczający pole działania automatycznej
    kosiarki, to też błąd? Napisz do producenta że głupi jakiś...

    ToMasz

  • 13. Data: 2022-03-12 18:31:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 12 March 2022 at 18:19:33 UTC+1, ToMasz wrote:

    > .... a jak on kładzie kabelek ograniczający pole działania automatycznej
    > kosiarki, to też błąd? Napisz do producenta że głupi jakiś...
    >
    > ToMasz
    z glebokości 5 cm kosiarka sama wykopie kabelek po 5 cyklach koszenia.

    Nie kupuje się syfiastych kosiarek, wymagających kabelka w ziemi, to stara
    technologia i zawsze wadliwa

    To było dobre 10-15 lat temu,. gdy nie było inteligentnych odkurzaczy, czy kosiarek z
    RTK-GPS
    czyli z GPS z dokładnością do 10-20 cm

  • 14. Data: 2022-03-12 19:46:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 12 marca 2022 o 10:29:42 UTC+1 Kris napisał(a):
    > Popatrz jak jest zbudowany lemiesz pługa rolniczego
    Jeśli techniczny jesteś to coś wykombinujesz
    https://allegro.pl/oferta/obsypnik-plug-radelko-do-o
    grodu-9498016553?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr
    &utm_campaign=9432ca13-1be1-4263-ac52-3555f9f7f2f1#

  • 15. Data: 2022-03-14 21:58:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 12 marca 2022 o 03:25:33 UTC-6 adam napisał(a):
> [...]
    > Do głowy przychodzi mi jakiś rylec ciągnięty za samochodem, ale to
    > będzie się zasklepiać. Najlepiej byłoby jakoś odkroić, albo wygnieść

    Mozna zapytac z jakiego powodu tylko na 5cm?
    I z jakiego wogole zakopywac?

    Pytam bo pozytek z zakopania plytko jest nikly i to samo mozna zrobic po prostu
    kladac kabel w peszlu luzem albo bez peszla i poczekac az trawa go przykryje i
    obrosnie.

  • 16. Data: 2022-03-14 23:26:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2022 o 21:58, ptoki pisze:

> [...]
    kladac kabel w peszlu luzem albo bez peszla i poczekac az trawa go przykryje i

    A kosiarka do trawy go ładnie potnie :]

    Zawsze zdumiewa mnie fakt, że ludzie nie wyobrażają sobie jak wygląda
    trawnik, jeśli się go nie skosi przez okres letni...ale wyobrażają sobie
    ten trawnik skoszony, kiedy mają położyć kabel.

    To w sumie definiuje rozmówcę i bardzo dobrze, że jestem w realu
    introwertykiem :D Nie muszę ich słuchać ani rozmawiać :D Czytanie bredni
    to zupełnie inna dyscyplina :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 17. Data: 2022-03-14 23:27:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 14 March 2022 at 21:58:01 UTC+1, ptoki wrote:
> [...]
    kladac kabel w peszlu luzem albo bez peszla i poczekac az trawa go przykryje i
    jeżeli to do automatycznej kosiarki ze zlomu z Mimiec
    to już nie potrzeba niczego zakopywać, bo sa wersje, że wbija się słupki w ziemię i
    to też działa

    Ale to jest stary złom, bo jak kto zapomni o kablu w ziemi to się przewróci, albo
    kosiarka posieka przewód i zęby się wylamią

    Od lat sa dostępne kosiarki ogrodowe z GPS dokładnym
    i sa opisy na necie, jak podłączyć sterownik GPS do 2 silników takiej kosiarki (
    tablet z GPS) i to działa bez syfowego kabla w ziemi

  • 18. Data: 2022-03-14 23:28:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.03.2022 o 16:49, Collie pisze:

    > Bruzdownicą, prostopadle.

    Bezsęsu. Bruzdownica nie wymienia się na kantówka (kątówka) i nie ma nic
    wspólnego z prostopadle :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 19. Data: 2022-03-14 23:54:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 14 March 2022 at 23:28:21 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

    > Bezsęsu. Bruzdownica nie wymienia się na kantówka (kątówka) i nie ma nic
    > wspólnego z prostopadle :]
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<?i? ć?d?? i Putina>>>
    na złomie stoi glebogryzarka do wykopywania kartofli
    ale trzeba konia zapiąć

  • 20. Data: 2022-03-15 07:41:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 12.03.2022 10:25, adam wrote:
> [...]
    > Do głowy przychodzi mi jakiś rylec ciągnięty za samochodem, ale to
    > będzie się zasklepiać. Najlepiej byłoby jakoś odkroić, albo wygnieść

    Zastanów się czy nie położyć jakiegoś bardzie konkretnego kabla ziemnego
    (typu żelowany YTDY). Bo to co przychodzi razem z kosiarką to się od
    samego patrzenia przerywa ...

    Rozwiązanie oczywiście droższe, ale raczej na lata.

    Piotrek