  • 1. Data: 2022-03-20 16:42:31
    Temat: Jaki impregnat na betonową podłogę w garażu?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czym pokryć betonową podłogę garażu, żeby łatwiej utrzymywać ją w
    czystości? Nie chodzi o farbę, raczej jakiś impregnat, który się nie
    wytrze po 5 latach.

    --
    MN

  • 2. Data: 2022-03-21 14:25:11
    Temat: Re: Jaki impregnat na betonową podłogę w garażu?
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 20 marca 2022 o 16:42:34 UTC+1 Marcin N napisał(a):
    > Czym pokryć betonową podłogę garażu, żeby łatwiej utrzymywać ją w
    > czystości? Nie chodzi o farbę, raczej jakiś impregnat, który się nie
    > wytrze po 5 latach.
    Są farby do betonu ale dość drogie.
    U mnie w garażu na betonową posadzkę wylało się kiedyś z litr impregnatu żywicznego
    do drewna.
    On ma konsystencję wody wsiąkł w beton i zabarwił go
    Kilka lat już będzie i nie schodzi więc może w tym kierunku idz.
    5 litrowa puszka takiego impregnatu to koszt około 80 zł i spokojnie starczy na
    wymalowanie posadzki w garażu

  • 3. Data: 2022-03-21 14:33:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 21 March 2022 at 14:25:13 UTC+1, Kris wrote:
> [...]
    > Kilka lat już będzie i nie schodzi więc może w tym kierunku idz.
    > 5 litrowa puszka takiego impregnatu to koszt około 80 zł i spokojnie starczy na
    żadnych rakotwórczych zywic, bo raka nikt nie wyleczy, a żywica paruje, sublimuje i
    zatruwa powietrze w pomieszczeniu

    Żadnych syfów w domu

    Żywice w fabrykach, ale tam wietrzenie, duże przestrzenie
    i rak się rozwiewa w powietrzu
    a w domu duża gęstość raka, dzieci będą naprawialy rowery w piwnicy, zona ukladała
    słoiki
    i rak piersi gotowy

    Tylko lastrico

  • 4. Data: 2022-03-21 21:13:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.03.2022 o 16:42, Marcin N pisze:
    > Czym pokryć betonową podłogę garażu, żeby łatwiej utrzymywać ją w
    > czystości? Nie chodzi o farbę, raczej jakiś impregnat, który się nie
    > wytrze po 5 latach.
    Impregnat nic nie da, bo beton będzie tak samo szorstki, jak bez
    impregnatu. Ja impregnowałem kostkę impregnatem Uni Bruk. Efekt wizualny
    super przez kilka miesięcy, a potem, jak impregnat się wypłukuje robią
    się łaty i wygląda paskudnie.
    Do garażu polecam mimo wszystko farbę. Nie musi być żaden epoksyd, ważne
    aby nie rozpuszczał jej byle olej, czy benzyna. Od kilkunastu lat maluję
    podłogę w garażu taką farbą:
    https://allegro.pl/oferta/farba-nawierzchniowa-szary
    -jasny-ral7040-1l-9300031371
    Pierwszą warstwę malowałem farbą rozcieńczoną mniej więcej 1:1. Tak
    rzadka farba fajnie wsiąka w beton i robi dobry podkład. Druga warstwa
    bez rozcieńczania. Jedyna wada, że w miejscach pod oponami się trochę
    odparza i po kilku latach odłazi. Wystarczy szpachelką zedrzeć to, co
    się słabo trzyma i pomalować ponownie. Koszt żaden, bo litr wystarcza na
    jakieś 8 metrów kw.
    Jacek

  • 5. Data: 2022-03-22 00:18:24
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 20.03.2022 o 16:42, Marcin N pisze:
    > Czym pokryć betonową podłogę garażu, żeby łatwiej utrzymywać ją w
    > czystości? Nie chodzi o farbę, raczej jakiś impregnat, który się nie
    > wytrze po 5 latach.

    Polecałbym jednak jakąś formę płytek. Jakieś z wyprzedaży, w miarę duże
    aby nie straszyłyn że to dużo pracy. A że czasem trzeba ze 3
    kolory/wzory położyć bo wyprzedaże to często końcówki? - tylko pole do
    twórcze :)

    Klej, wiadro 12L, mieszadło, paca, grzebień 8-10 mm, fuga jakaś tam
    atlas + kątówka z tarczą diament za 30-50zł.
    Jak w garażu NIE robi się z żoną za kierownika i kontrolę jakości -
    to ze dwa-cztery dni i te 16-20m2 położone całkiem realnie, na upartego
    w dzień sam zrobi -bez cięcia przy ścianach, nie mówiąc o zaprawionych w
    boju ludziach.

    Ten beton to zwarty (zatarty) czy taki chudziak co się pyli od chodzenia
    nawet?* - garaż miałem wynajęty - i nie miałem zbytnio manewru co z tym
    zrobić.

    *Próbowałem wylewać na jakieś tańsze impregnaty (Kreisel?) czy coś
    takiego, ale bez większego sensu było.
    Ktoś tam na necie pisał, że wylewał szkło wodne (jest dosyć tanie w
    dużych 5L bańkach), ale o szkle już się na grupie kiedyś wypowiadałem, a
    grubo nałożone może być w przyszłości koszmarem - klej do płytek się
    do tego potem nie lepi - odpada, a jak będzie super sucho to się
    zwyczajnie łuszczy - jak szkło, bo to uwodniony krzemian (piach) - ale
    na betonie to chyba taki efekt nie wystąpi.

    Człowiek nakupi, testuje, a na koniec stwierdzi, że to wszystko było o
    kant i za tą kasę (na testy) to już miałby płytki na połowie położone.

    Nie znam powodu dlaczego tak a nie inaczej chcesz zrobić, być może też
    wynajmujesz i jest problem z właścicielem, że jak już, to ma być z
    pozłacanych płytek.

    -- Zwłaszcza, że na 5 lat.

  • 6. Data: 2022-03-22 03:49:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2022 o 14:25, Kris pisze:
> [...]
    > Kilka lat już będzie i nie schodzi więc może w tym kierunku idz.
    > 5 litrowa puszka takiego impregnatu to koszt około 80 zł i spokojnie starczy na

    A potem wodę z auta zimą będziesz mopem zbierał.....

  • 7. Data: 2022-03-22 06:44:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 22.03.2022 o 00:18, marios pisze:
    > Nie znam powodu dlaczego tak a nie inaczej chcesz zrobić, być może też
    > wynajmujesz i jest problem z właścicielem, że jak już, to ma być z
    > pozłacanych płytek.

    W sumie to nie zależy mi jakoś bardzo. Od 5 lat mam porządny surowy
    beton (płyta fundamentowa) jako podłogę w garażu i jest ok. Pojawiają
    się jednak nieusuwalne plamy i stąd pomysł, żeby jakoś podłogę
    zaimpregnować.

    Surowy beton ma tę zaletę - że woda i śnieg wsiąkają i nie ma z nimi
    problemu. Zgaduję, że zaimpregnowany już nie będzie taki chłonny.

    --
    MN

  • 8. Data: 2022-03-22 12:05:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.03.2022 o 06:44, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Surowy beton ma tę zaletę - że woda i śnieg wsiąkają i nie ma z nimi
    > problemu. Zgaduję, że zaimpregnowany już nie będzie taki chłonny.

    Dywan daj :) Widziałem u cyganów w garażu. Fajna sprawa :D

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>