  • 31. Data: 2023-05-15 09:41:33
    Temat: Re: Jest tu ktoś?
    Od: Robert Wańkowski <r...@g...com>

    piątek, 12 maja 2023 o 16:30:01 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Twoja wiadomość jest na elektronice, masz już dwie odpowiedzi. Kasuj
    > profil w czytniku i konfiguruj od nowa.

    Mam Thunderbirda.
    Poczta działa, ale grupy gdy próbowałem przejść na chmurkę, to poległem.
    Albo nie pobiera wątków, albo próbując wysłać na alt.pl.test TB wywala się.
    Na razie wysłałem na elektronikę, nie wywalił się, ale wiadomości jeszcze nie widzę.

    Zobaczymy czy tu dojdzie.

    Próbowałem odinstalować TB, ale efekt żaden. Skopiowałem sobie katalog z profilem,
    resztę usunąłem stanadrowo, usunąłem Total Uinstaler-em.... nic nie daje. Po
    instalacji wszystko powraca, katalogi, książka adresowa, wszystkie stare grupy,
    konta.... gdzie on to przetrzymuje.

    Zainstalowałem TB na innym koputerze, na którym nigdy go nie było. Po instalacji w
    cudowny sposób pojawiło się moje konto pocztowe, dla mnie to cuda.
    Próbowałem wysłać tą wiadomość tu i też TB się wywalił.
    Zmuszony jestem teraz pisać z Googla.

    Ktoś coś doradzi? Jest jakac alternatywa z pocztą i czytnikiem grup?
    Wolałbym tego TB, bo jak sobie pomyślę, że czeka mnie importowanie z niego do nowego
    programu poczty i książki adresowej.

    Robert

  • 32. Data: 2023-05-15 09:50:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Mam Thunderbirda.
    > Poczta działa, ale grupy gdy próbowałem przejść na chmurkę, to poległem.

    Ale co, założyłeś nowe konto grup dyskusyjnych i nie działa?
    Czy modyfikowałeś stare?

    Bo też mam TB, Chmurkę od dawna i żadnych problemów tego typu....

  • 33. Data: 2023-05-15 10:00:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wolałbym tego TB, bo jak sobie pomyślę, że czeka mnie importowanie z niego do
    nowego programu poczty i książki adresowej.

    Rozwiązanie jest proste, już podawałem na grupie samochody i w sumie
    opisana na stronie chmurki :)...noale kto to czyta?

    "Obejście problemów z Thunderbird
    Użytkownicy korzystający z klienta Thunderbird od jakiegoś czasu zaczęli
    skarżyć się na dziwne zachowanie tego klienta. Posty pisane na grupy nie
    dochodziły (choć klient twierdził, że wysłał), klient się wykładał
    (,,program przestał działać"), itd. W logach serwera pojawiała się wtedy
    informacja o próbie wysyłki bez autoryzacji.

    Thunderbird od wersji 102.0 domyślnie ma włączony nowy, nie do końca
    działający moduł renderowania wiadomości. Moduł ten powoduje problemy,
    gdy serwer do pisania wymaga autoryzacji, ale udostępnia grupy do
    czytania bez autoryzacji. Z tego powodu problem nie występuje na
    serwerach, które mają inną politykę przyznawania dostępu (np. restrykcje
    na adres IP), a ujawnia się na chmurce.

    Zalecanym rozwiązaniem jest wyłączenie tego modułu w następujący sposób.

    Menu Narzędzia (Tools)
    Pozycja Ustawienia (Settings)
    Pozycja Ogólne (General)
    Na samym dole okna preferencji jest przycisk Edytor ustawień... (Config
    Editor...)
    Należy go kliknąć i wpisać jsmodule
    Pojawią się różne wpisy, a jednym z nich będzie mailnews.nntp.jsmodule
    Jeśli jego wartość jest true (domyślnie), to trzeba go podwójnie
    kliknąć, żeby zmienił się na false
    W zależności od wersji Thunderbirda, edytor konfiguracji może być też w
    menu Edycja (Edit) -> Preferencje (Preferences).

    Jeśli nie będzie odpowiadającej pozycji, ale będą inne (np.
    mailnews.smtp.jsmodule) to znaczy, że wersja Thunderbird jest zbyt
    stara, żeby dotyczył jej ten problem.

    Podczas wcześniejszych prób dojścia do źródeł problemu z Thunderbird
    został stworzony na serwerze alternatywny zestaw portów (120 zamiast 119
    i 564 zamiast 563), na którym serwer bez autoryzacji nie udostępnia
    żadnych grup, a po autoryzacji działa, jak dotychczas. To rozwiązanie
    pomogło, ale okazało się, że tylko częściowo - nowy moduł renderowania
    wiadomości w Thunderbird działa z nim trochę lepiej, ale nadal nie jest
    stabilny i powoduje problemy. Konfiguracja z dodatkowymi portami jest na
    razie pozostawiona, ale zalecane jest skorzystanie z obejścia powyżej
    (wyłączenie nowego modułu renderowania wiadomości) i korzystanie ze
    standardowych portów (119 lub 563).

    Wszystkie informacje powyżej są zdobyte empirycznie. Jeśli mimo tego
    masz problem z Thunderbirdem, koniecznie daj mi znać (adres kontaktowy
    na dole tej strony)."

    http://news.chmurka.net/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2023-05-15 10:10:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 09:50, Cavallino pisze:

    > Ale co, założyłeś nowe konto grup dyskusyjnych i nie działa?
    > Czy modyfikowałeś stare?

    Na początku do TB, któego używam od lat dodałem nowy serwer news na
    chmurce. A tak przy okazji... neostrada już nie działa czy to u mnie są
    problemy?
    Wracając... i różne rzeczy się dzieją... albo nie pobierze wiadomości z
    sewera (chmurka), albo pobierze raz na początku przy subskrypcji, ale po
    wysłaniu wiadomości już jej nie widzę (nie pobiera). Albo przy wysyłaniu
    na grupę TB się wywala.

    Dodałem inny serwer news.icm.edu.pl i o dziwo działa wszystko.
    Wracam i próbuję dalej na chmurce (teraz z niej piszę) i też zaczęlo
    wszystko działać. Ślę na alt.pl.test i TB się nie wywala.
    Tak samo się działo na dwóch koputerach. Te same objawy.
    Sam nie wiem...

    Robert

  • 35. Data: 2023-05-15 12:51:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Rozwiązanie jest proste, już podawałem na grupie samochody i w sumie
    > opisana na stronie chmurki :)...noale kto to czyta?
    http://news.chmurka.net/register.php
    No ja czytałem podstronę, ale strona usługi tak archaicznej (grupy
    dyskusyjne), to nie wpadłem na to, że jest strona główna.
    Jakbym się cofnął o kilka dekad. Hasło i login max 8 znaków, po
    rejestracji żywy człowiek z imienia i nazwiska odpisał.

    Jeszcze nie zastosowałem tamtych porad, bo dodanie serwera
    news.icm.edu.pl spowodowało, że chmurka zaczęła działać. Czyżby uzdrowił
    TB, dlatego że icm jest bez logowania?

    Robert