  • 1. Data: 2016-11-02 17:01:28
    Temat: Klejenie gumy silikonowej
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wy tu wszystko (prawie) wiecie, więc zapytam.
    Czym przykleić gumę silikonową do gumy zwykłej?
    Klej do gumy łapie do tego jak woda do kaczki. Cyjanoakryl też nie
    trzyma. Jakieś pomysły?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-11-02 17:26:04
    Temat: Re: Klejenie gumy silikonowej
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-11-02 o 17:01, Jacek pisze:
> [...]
    > Czym przykleić gumę silikonową do gumy zwykłej?
    > Klej do gumy łapie do tego jak woda do kaczki. Cyjanoakryl też nie

    Silikon klei się silikonem.

    Ale czy ta niby guma jest gumą? Teraz jako guma stosuje się wiele
    przeróżnych tworzyw sztucznych np. EPDM.

    Większość tych tworzyw, a także silikon skleisz specjalnymi klejami
    obuwniczymi/szewskimi lub butaprenem. Niestety tego typu klejami trzeba
    umieć się posługiwać.

    Klejone powierzchnie należy zmatowić np. przy użyciu papieru ściernego.
    Odtłuścić acetonem. Kiedy aceton odparuje, nakłada się klej na obydwie
    łączone powierzchnie, a następnie odkłada do wyschnięcia. Elementów nie
    łączymy z sobą do czasu, aż klej całkowicie wyschnie. Klej ma przestać
    się lepić. Jest to bardzo ważne. Kiedy klej już wyschnie na obydwu
    łączonych elementach, podgrzewamy go opalarką, suszarką do włosów lub w
    inny sposób. Klej wtedy staje się lepki. Teraz elementy należy z sobą
    mocno ścisnąć i pozostawić pod naciskiem przynajmniej ze 2 godziny, a
    najlepiej do następnego dnia. Taka zasada klejenia dotyczy wszystkich
    obecnie produkowanych klejów obuwniczych.

  • 3. Data: 2016-11-03 00:20:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-02 o 17:26, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > najlepiej do następnego dnia. Taka zasada klejenia dotyczy wszystkich
    > obecnie produkowanych klejów obuwniczych.

    Wtrącę się:

    Dawne butapreny trzymały jak wszyscy diabli.
    Teraz są jakieś ekologiczne wynalazki niewiele warte, ale z napisem
    "Butapren".
    Z czego to jest?

    Można jeszcze gdzieś kupić prawdziwy butapren?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-11-03 06:49:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W warunkach domowych niczym. Nie slyszalem o kleju ktory mozna kupic w sklepie i zeby
    skleil silikon z czyms. Miedzy bajki mozna wsadzic informacje ze butaprenem da sie
    skleic gume silikonowa z inna guma.

  • 5. Data: 2016-11-03 09:31:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.11.2016 o 00:20, Adam pisze:
> [...]
    Mam niejakie doświadczenie z klejeniem. Kleiłem oprócz butów i materaca
    dmuchanego nawet taśmy przenośnikowe, ale tu mnie zaskoczyło.
    Jacek

  • 6. Data: 2016-11-03 13:43:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-11-03 o 00:20, Adam pisze:

> [...]
    > "Butapren".
    > Z czego to jest?
    >
    > Można jeszcze gdzieś kupić prawdziwy butapren?

    Ale te nowoczesne są naprawdę mocne. Niektóre mocne jak cholera, ale
    właśnie cały myk jest w sposobie klejenia. Nowoczesne kleje nie klei się
    jak tamte butapreny, ale właśnie trzeba odczekać aż wyschnie, podgrzać i
    dopiero ścisnąć.

    Obecne kleje polimeryzują po podgrzaniu i w tym jest cały myk. Jak nie
    podgrzejesz to nie będzie trzymać tak jak trzeba.

  • 7. Data: 2016-11-03 23:09:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > W warunkach domowych niczym. Nie slyszalem o kleju ktory mozna kupic w sklepie i
    zeby skleil silikon z czyms. Miedzy bajki mozna wsadzic informacje ze butaprenem da
    sie skleic gume silikonowa z inna guma.

    Nie wiem, nie znam się ;)
    Nie siedzę w temacie, ale z praktyki widzę, że są co najmniej dwa różne
    tworzywa nazywane "gumą silikonową".

    Przykład:
    U różnych ludzi widzę w kuchni foremki do wypieków, jakieś pędzelki do
    formy do ciasta czy do mięcha, itp.
    Są takie foremki, co kosztują kilka zł. i po pół roku kwalifikują się do
    wyrzucenia, oraz są np. jakieś fiskarsy za kilkadziesiąt zł, które po
    wielu latach wyglądają jak nowe.
    Może te chińskie atrapy jednak dało by się czymś przykleić?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-11-04 00:20:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie da sie skleic gumy silikonowej ze zwykla. Amen.

  • 9. Data: 2016-11-04 09:09:50
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Thu, 3 Nov 2016 00:20:43 +0100, Adam napisał(a):

> [...]
    > "Butapren".
    > Z czego to jest?
    >
    > Można jeszcze gdzieś kupić prawdziwy butapren?

    Niedawno kupiłem. W Tesco. Firmy "Dragon". Kosztował chyba 2zł. Wygląda jak
    butapren, śmierdzi jak butapren, klei jak butapren... Jakiejś badziewności
    nie zaobserwowałem.

    --
    Yakhub