  • 1. Data: 2018-08-23 19:37:26
    Temat: Klimatyzacja kanałowa, kratki wentylacyjne
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Szanowni,

    robię w domu klimatyzację kanałową i w kilku pomieszczeniach mam problem z
    podłączeniem kratek

    https://www.ventia.pl/systemy-wentylacji/produkty-sy
    stemy-wentylacji/kratki-wentylacyjne/product/kratki-
    z-dwoma-rzedami-kierownic-ksh-v-al

    do rury fi 120.
    Kartka ma wymiary 325x125x90, zabudowana jest w KG - muszę ją podłączyć do
    przewodu okrągłego tak aby całkowita głębokość kratki nie przekroczyła 24
    cm. Rura do kratki może dochodzić od góry lub z boku. Ma ktoś pomysł z
    czego zrobić pojemnik na kratkę? - w jednym z boków tego pojemnika będzie
    osadzona mufa stalowa fi 120 do podłączenia rury. Arkusz blachy
    ocynkowanej i metaloplastykę zostawiam na końcu jak nic lepszego nie
    wymyślę - muszę zrobić 3 szt. identycznych przejściówek. Klima będzie
    służyła do robienia klimatu - czyli chłodziła lub grzała w zależności od
    potrzeb.
    Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

    TG

  • 2. Data: 2018-08-23 21:52:14
    Temat: Re: Klimatyzacja kanałowa, kratki wentylacyjne
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > czyli chłodziła lub grzała w zależności od potrzeb.
    > Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

    Radzę odpuścić klimatyzację kanałową. Sporo z nią jest problemów. Kanały
    trzeba systematycznie czyścić i odkażać, bo rozwijają się w niej grzyby
    i bakterie, zwłaszcza bakterie legionelli. Jak zamontujesz klimatyzator
    na nieogrzewanym strychu to mogą kapać skropliny z rur, ponadto taki
    klimatyzator ma mniejszą sprawność od standardowych klimatyzatorów typu
    split.

    Jak chcesz uniknąć tych problemów to zamontuj klimakonwektory, albo po
    prostu normalne klimatyzatory.

  • 3. Data: 2018-08-23 22:08:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 21:52 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    > na nieogrzewanym strychu to mogą kapać skropliny z rur, ponadto taki
    > klimatyzator ma mniejszą sprawność od standardowych klimatyzatorów typu

    Decyzja zapadła - będę miał klimatyzator multi i cztery jednostki kanałowe
    (zabudowane w ogrzewanym suficie podwieszanym). Kanały są prowadzone tak,
    że jeżeli zajdzie taka potrzeba wymienię całe rury bez babrania się z ich
    czyszczeniem (koszt poniżej 300PLN + własna robocizna).
    Mam tak zrobione w innym lokalu i sprawdza się wyśmienicie - tam jednak
    jest inny rozkład pomieszczeń i kratki są zamontowane bezpośrednio w
    kanałach płaskich bez żadnego druciarstwa.
    Tutaj tak nie dam rady i muszę dorobić jakąś protezę (sklejka?, KG?,
    pleksi?) aby z otworu 325x120 przejść na fi 120 na możliwie małej
    przestrzeni.

    TG

  • 4. Data: 2018-08-23 22:34:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Tutaj tak nie dam rady i muszę dorobić jakąś protezę (sklejka?, KG?,
    > pleksi?) aby z otworu 325x120 przejść na fi 120 na możliwie małej

    Takie elementy dorabiają blacharze, którzy zajmują się dorabianiem na
    zamówienie rur do pieców, wentylacji itd. Robisz rysunek i odbierasz
    gotowy element.

    Sam wielokrotnie dorabiałem takie kanały i  przejściówki do układów
    wentylacji i klimatyzacji. Czasami były naprawdę bardzo skomplikowane
    np. przejścia przez zabudowę poddasza, ponad murłatą jako kanał płaski z
    uskokiem, a wlot i wylot krągłe i to jeszcze pod kątem.

  • 5. Data: 2018-08-23 22:49:42
    Od: l...@g...com

    Byli dobrzy z geometrii wykreślnej.

  • 6. Data: 2018-08-23 23:38:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jestes wiarygodny bo zadnego pouczajacego przykladu nie dales " jak to ktos .....
    . poza tym pierdolisz bzdury jak zawsze.

  • 7. Data: 2018-08-24 06:43:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 22:34 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Takie elementy dorabiają blacharze, którzy zajmują się dorabianiem na
    > zamówienie rur do pieców, wentylacji itd. Robisz rysunek i odbierasz
    > gotowy element.

    To oczywiste - napisałem przecież, że w ostateczności zrobię to z blachy.
    Szukam jakiegoś substytutu bo chcę to zabudować dzisiaj/jutro.
    Widzisz jakieś przeciwwskazania aby zrobić to z KG i ewentualnie pomalować
    w środku gruntem/farbą aby kurz za bardzo się na tym nie zbierał?

    TG

  • 8. Data: 2018-08-24 12:27:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to koncowka instalacji to awaryjnie z opcja poprawienia kiedys tam albo moze
    nigdy zrob z karton gipsu. Bardzo czesto prowizorki sa niezwykle trwale i uzyteczne.
    Po zrobieniu i dobrym wyschnieciu gipsu zaimpregnuj czyms, np. farba odporna na
    wilgoc czy folia w plynie. Z farb polecil bym najtansza epoksydowa.

  • 9. Data: 2018-08-25 19:15:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > zależności od potrzeb.
    > Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

    z xpsa. taki bardzo twardy i odporny styropian. na tyle odporny że
    możesz go wstępnie poskręcać wrkętami do karton gipsu albo posklejać
    klejarką. na koniec mozesz obleciec pianką budowlaną. albo wogóle zrób
    to z tektury, karton i worka foliowego i obleć do okoła pianką budowlaną

    ToMasz

  • 10. Data: 2018-08-26 05:42:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 19:15 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > klejarką. na koniec mozesz obleciec pianką budowlaną. albo wogóle zrób
    > to z tektury, karton i worka foliowego i obleć do okoła pianką budowlaną

    Ostatecznie zrobiłem z blachy.

    TG