    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kolektory i nie chcę ciepła
    Date: Sun, 30 Jun 2019 20:49:03 +0200

    Cześć.

    Stawiam na dachu kolektor. Upał i palnik prosto w kolektor. Nikogo nie
    ma w domu, ciepła woda nie jest potrzebna, prądu zabrakło i obieg nie
    pracuje.

    Jak współcześnie zabezpiecza się kolektory przed zagotowaniem?

    Widze że powszechne jest zalewanie glikolem (ale nie 100% wiec nie do
    końca wiem gdzie jest Tmax). Słyszę, ale nie widzę, że są rozwiązania z
    roletami (samoczynnymi na bimetal). Ktoś mi kiedyś opowiadał o
    absorberze który przy 90 stopniach zmienia kolor na biały.

    A serio, jak zabezpiecza się solary przed zagotowaniem wody? Rozumiem że
    zależy to od typu solara, ale mimo wszystko, jak?

    Plan jest taki że chcę wsadzić przewymiarowane solary na dach i na pewno
    latem będzie za dużo energii do użycia którą będę pobierał tylko czasami.

    Typu i producenta jeszcze nie szukałem, na razie tak tylko sobie
    teoretycznie myślę co by było gdyby wszystko zawiodło i solar zostałby
    sam sobie na gorącu.