  • Data: 2019-07-01 10:24:42
    Temat: Re: Kolektory i nie chcę ciepła
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń napisał:

    > eeee, zbiorniki sie nagrzewają warstwowo (mam nadzieje) wiec to
    > nie jest tak ze 2x wiekszy zbioenik potrzebuje 2x wiecej energii
    > by na wyjsciu pojawila sie odpowiednio ciepła woda

    Nie jest tak, że dwa razy, może 1,735 raza albo 1,589 raza. W każdym
    razie nagrzewa się wolniej. Co do warstwowości, to moje obserwacje są
    takie: nagrzewanie warstwowe idzie dobrze, ale korzystanie z zasobów
    w ten sposób już nie. To znaczy da się jednym cięgiem wydoić całą
    bekę ciepłej wody, ale jeśli się w połowie lanie przewie i wróci do
    niego za jakiś czas, to już leci wymieszana woda letnia.

    Zaznaczam, że to tylko moje wyrywkowe doświadczenia, często sprzed lat.
    Może w dziedzinie warstwowości nastąpił jakiś postęp. Chociaż to dość
    trudne -- bufory chłodu do klimatyzacji wieżowców (taki basen olimpijski
    ukryty w podziemiach) mają z reguły membranę oddzielającą zimną wodę na
    dole od cieplejszej na górze.

    Jarek

    --
    -- Nie! Warstwy! Cebula ma warstwy! Ogry mają warstwy! Cebula ma warstwy,
    dociera? -- ogry mają warstwy... aaaach!