  • Data: 2019-07-01 19:08:46
    Temat: Re: Kolektory i nie chc ciepa
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/07/2019 15:08, abn140 wrote:
    > Tobie chodzi o zabezpieczenie samego solara czy bojlera?

    Solara. Bojlera, powiedzmy, nie ma. Czy to w wyniku awarii prądu czy
    przeładowania go.

    > bojler pasywnie to jakis kaloryfer wpiac w polowie i na dole. jak bedzie
    > wielki to winien na biezaco dolna polowe rozebrac.
    > tyle tylko ze raczej na urlop to zabawa /zawory jakies zapewne trzebaby
    > pootwierac, pozamykac/ bo nagrzeje rudere niemilosiernie. Dobrze jakby byl
    > 'szybki' moze regulus czy cos takiego.

    Zakładałem oddawanie ciepła kaloryferami jako ostateczność ponieważ w
    tej sytaucji musiałbym je umieścić na zewnątrz budynku, najlepiej po
    drugiej stronie co jest troche kłopotliwe. I dalej nie jest pasywne,
    wymaga aktywnego pompowania czynnika.