  • Data: 2019-07-01 19:11:24
    Temat: Re: Kolektory i nie chcę ciepła
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/07/2019 07:55, Budyń wrote:
    > dokładnie tak jak nie chcesz - głównie przez takie dobranie rozmiaru aby nie było
    namiaru ciepła.

    Nadmiar ciepła występuje tylko impulsowo kilka dni w roku. Dzięki
    przewymiarowaniu w porach pośrenich mam ciepło a inni z dobranymi
    solarami nie, muszą dogrzewać wodę.

    > są takie które pod wpływem ciśnienia wypychaja glikol do zbiornika

    I wypełniają czym te rurki? Tym samym glikolem ze zbiornika tylko
    zimniejszym?

    > samoróbki byłyby w tej sytuacji niezłe bo z założenia (powłoka nieselektywna) nie
    dają bardzo wysokich temperatur.

    Od dawna o tym myśle, ale to jednak sporo roboty. No i aby uzyskać taką
    samą moc pewnie będzie 3x więcej powierzchni. A i temperature też
    chciałbym wody na poziomie 45 stopni.