  • Data: 2019-07-01 10:59:03
    Temat: Re: Kolektory i nie chcę ciepła
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Z plynem do solarow to jest tak ze jesli bedzie to mieszanina wody z czymstam co ma
    wyzsza temperature wrzenia to i tak zagotuje sie w otwartej instalacji w ~100°C.
    Gdyby bylo inaczej to bimbru nie dalo by sie zrobic. Jedyny sposob to podniesienie
    cisnienia. Ale zeby woda zaczela wrzec w 200stopniach trzeba pancerne kolektory i
    pancerna instalacje. Jesli chce sie wykorzystac zjawisko wrzenia w zatrzymaniu pracy
    kolektora to kolektor i jego okolice nie moga byc lutowane lutem miekkim. Nie moze
    byc rurek typu pex. Zbornik wyrownawczy, taka nazwa z techniki samochodowej, powiniem
    miec objetosc wieksza niz przewidywana ilosc plynu jaka moze zostac wypchnieta przez
    pare z kolektorow. Reszte zalatwi fizyka. Wrzenie w kolektorze nie jest problemem do
    rozwiazania ktorego potrzebny jest prad elektryczny.