  • 1. Data: 2011-07-25 15:58:55
    Temat: Konstrukcja pod GK
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Będę się przymierzać do robienia izolacji termicznej dachu oraz
    położenia płyt GK na poddaszu użytkowym.
    Wiadomo, że do mocowania płyt stosuje się konstrukcje oparte na
    profilach metalowych jednak na placu boju pozostają jeszcze łaty drewniane.

    Jakie wady i zalety mają oba rozwiązania?
    Jakoś wolałbym to robić z drewna (bardziej podoba mi się jego obróbka).
    Do więźby przykręcić wkrętami odpowiednio przycięte łaty, pomiędzy nie
    dołożyć ocieplenia, folia i płyty GK. Czy może w metalu będzie znacznie
    lepiej, taniej, prościej?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-07-25 17:12:13
    Temat: Re: Konstrukcja pod GK
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Czy może w metalu będzie znacznie
    > lepiej, taniej, prościej?

    tak... będzie lepiej, taniej i prościej
    po pierwsze primo: jak znajdziesz proste, gładkie łaty szerokości min
    te 15 cm, to zapłacisz jak za zboże...
    po drugie primo: o jakiej obróbce drewna mówisz, bo docięcie do
    długości trudno obróbką nazwać...
    po trzecie primo(choć w hierarchii ważności pierwsze): obstawiam, ze
    nie masz idealnej płaszczyzny po dolnej krawędzi krokwi, więc po
    przybiciu łat dalej jej mieć nie będziesz...
    po czwarte primo(chyba jednak to jest pierwsze): mostki cieplne, w
    profilu metalowym, powieszonym na grzybkach, masz ciągłą płaszczyznę
    ocieplenia, przynajmniej tę drugą warstwę...
    po piąte primo: drewno pracuje, co może ci wyrazić na popękanych
    płaszczyznach płyt
    summarum: mam cały domek drewniany, bo nie wyobrażam sobie innego...
    zastanawiałem się nad łatami drewnianymi, bo akurat mógłbym mieć je
    sporo taniej niż profile, ale wybrałem te drugie, ze względu na
    dokładność wykonania, umożliwiającą korekcję płaszczyzny, oraz wbrew
    pozorom na łatwiejszej "obróbce" i sposobie mocowania... różne
    systemowe "myki" w stylu chociażby przepustów na instalację w profilu,
    łączenie za pomocą zaginarki bez wkrętów, możliwość korekty
    zamocowanych już profili, możliwość ich kilkukrotnego odpinania i
    zapinania podczas układania wełny jeszcze bardziej przemawiają u mnie
    za...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-07-25 17:47:45
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 25, 7:12 pm, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > po piąte primo: drewno pracuje, co może ci wyrazić na popękanych
    > płaszczyznach płyt
    Lepiej raz na rok zeby puchlo i sie kurczylo o te 5% czy lepiej zeby
    codziennie w cale lato sie nagrzewalo i styglo o te 20 stopni?
    ;)

  • 4. Data: 2011-07-25 18:53:59
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Lepiej raz na rok zeby puchlo i sie kurczylo o te 5% czy lepiej zeby
    > codziennie w cale lato sie nagrzewalo i styglo o te 20 stopni?
    > ;)

    lepiej to drugie...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-07-25 22:02:17
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-07-25 19:12, s_13 pisze:

    > tak... będzie lepiej, taniej i prościej

    Ok. To teraz jaki sposób wykonania konstrukcji zastosować?
    Profile CD60 plus wieszaki do poddaszy czy jakiś bardziej złożony?

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-07-26 04:04:03
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Ok. To teraz jaki sposób wykonania konstrukcji zastosować?
    > Profile CD60 plus wieszaki do poddaszy czy jakiś bardziej złożony?

    Tak. rozwiązanie sprawdzone - powszechne i tanie :)

    Są w ofercie wieszaki dł chyba 27 cm -możnadrugą warstwę wełny dać grubszą i
    zapewnić w ten sposób lepsze ocieplenie - w przypadku drewna ograniczeniem
    (bardziej kosztowym) jest właśnie możliwość zastosowania drugiej słusznej
    warstwy ocieplenia - bo między standardową łatę wejdzie 5 cm.... malutko....

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 7. Data: 2011-08-02 16:40:47
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-07-26 06:04, Marcin Wajnert pisze:

    > Tak. rozwi?zanie sprawdzone - powszechne i tanie :)

    No właśnie - wieszaki do poddaszy czy ESy. W necie znalazłem sprzeczne
    informacje. Jedni piszą, że odpowiednią elastyczność rusztu gwarantują
    ESy inni, że wieszaki.

    Tak na marginesie:
    Jakie wkręty polecacie do przykręcania wieszaków do więźby? Fosfatowane,
    ocynk, jaka minimalna długość i grubość (coś co w miarę szybko będzie
    się wkręcać).
    Kto produkuje dobre (ostre) pchełki?

    --
    M.