  • 1. Data: 2011-07-25 16:00:38
    Temat: Porada w sprawie okien
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    prosze o porade fachowców od okien a dokładniej firma zaproponowała mi
    zestaw a dokładniej:

    "naprawdę dobre okna z roletami i montażem. Profil 5 - komorowy w
    systemie Veka, szklenie niskoemisyjne 1,0, okucia Maco Multimatic nowej
    generacji, aluminiowe, lakierowane klamki Hoppe, zaczepy antywyważeniowe
    w standardzie.
    Okna objęte są 7 letnią gwarancją."

    Możecie mi pwoiedzieć czy to dobra opcja a jeśli nie to na co zwracać
    uwage?

    ps. co to znaczy "szklenie niskoemisyjne 1,0" ?

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2011-07-27 04:19:04
    Temat: Re: Porada w sprawie okien
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ark_fx wrote:
> [...]
    > uwage?
    >
    > ps. co to znaczy "szklenie niskoemisyjne 1,0" ?

    1.0 to chyba dzisiaj standard...

    hoppe jest naprawdę niezłym osprzętem

  • 3. Data: 2011-07-28 08:07:02
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 25 Lip, 18:00, ark_fx <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > w standardzie.
    > Okna objęte są 7 letnią gwarancją."
    >
    > Możecie mi pwoiedzieć czy to dobra opcja a jeśli nie to na co zwracać

    Przy kupnie okien należy zwracać uwagę na 2 sprawy:
    - kto jest producentem okien (nawet najlepszy profil nie gwarantuje
    dobrych okien)
    - kto będzie montował (nawet najlepsze okna można zepsuć przy montażu)

    Potem należy się zorientować w opiniach na temat danego producenta -
    jest dobry wątek na forum muratora - możesz tam zapytać czy producent
    jest znany a jeśli tak to z dobrej czy złej strony. Nawet najlepszy
    profil nie gwarantuje, że producent dobrze z niego wykonał okna.
    Najczęściej oszukują na wewnętrznych stalowych wzmocnieniach, które
    usztywniają profil. Wkładają cienką blaszkę i zdobywają klienta ceną.
    Mój kolega i jego sąsiad mają okna na tym samym profilu Aluplasta -
    jeden z nich jest bardzo zadowolony i nic mu się nie dzieje a drugiemu
    okna się wypaczają i opadają.

    Sprawa montażu to oddzielna kwestia i moim zdaniem najważniejsza.
    Profil, szklenie to sprawa drugorzędna - o zadowoleniu z okien
    zadecyduje ostatecznie ich montaż. Człowiek, który przyjeżdża na
    pomiar to po prostu sprzedawca - zarabia na chleb łapiąc zlecenia -
    potrafi ładnie mówić, sprawiać wrażenie znawcy detali technicznych, i
    przekonać klienta, że ekipa montująca to najlepsi fachowcy na rynku.
    Jego słowa trzeba dzielić przez 2 lub 3 bo w rzeczywistości
    najczęściej jest inaczej, choć są wyjątki. Polecam zapoznanie się z
    wątkiem "Szukam dobrych okien" na forum muratora. Łatwiej jest wtedy
    wybrać okna świadomie. Najlepiej, gdyby znać kogoś kto ma okna od tego
    sprzedawcy już jakiś czas i może co nieco opowiedzieć o współpracy z
    firmą.

    Należy dokładnie się dowiedzieć czego dotyczy gwarancja, czy w umowie
    jest zapis, że po pewnym czasie (kilka miesięcy - do roku) ekipa
    bezpłatnie reguluje okna. To chyba tyle..

    Jeszcze kilka słów o hasłach, nazwach i cyferkach:
    - Veka to renomowany producent profili okiennych.. ale to jeszcze
    _żadna_ gwarancja dobrych okien, to tylko niezły punkt wyjścia.
    - profil 5 komorowy to żaden powód do zachwytów, jak pochodzisz po
    innych punktach sprzedaży okien to pewnie większość zaproponuje
    profile 6 komorowe innych producentów. Przy czym wielu uważa, że ta
    szósta komora to tylko chwyt marketingowy i w praktyce niewiele daje.
    - współczynnik 1.0 to żadna niska emisja - w tej chwili to twardy
    standard.. niskoemisyjne to są obecnie 0,7..0,6..0,5. np. HekaPlast ma
    obecnie promocję, w której za cenę szyk 0,7 daje szyby 0.5.

    --
    PZDR
    Shaman