  • 1. Data: 2011-07-25 16:07:10
    Temat: W castramie nie znaja...
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Jak wyglada ta specjalna "przejsciowka" miedzy aluminiowym grzejnikiem
    a instalacja (dajmy na to miedziana)?
    Bo w castoramie dzial (chyba ze 4 osoby) hydrauliczny stwierdzil ze
    nie wi o co chodzi z tymi kaloryferami aluminiowymi i instalacja
    miedziana.

    Jak sie toto zwie albo jak wyglada?
    Bom sobie kiedys powiesil jeden aluminiowy kaloryfer w instalacji
    stalowej i sie zastanawiam czy nie odizolowac jej taka przekladka...

  • 2. Data: 2011-07-25 16:09:17
    Temat: W castoramie nie znaja...
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 25, 6:07 pm, ptoki <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > Bom sobie kiedys powiesil jeden aluminiowy kaloryfer w instalacji
    > stalowej i sie zastanawiam czy nie odizolowac jej taka przekladka...

    Poprawka tematu...

  • 3. Data: 2011-07-25 16:41:55
    Temat: Re: W castramie nie znaja...
    Od: Micha?G <g...@w...pl>

    ptoki pisze:
> [...]
    > Bom sobie kiedys powiesil jeden aluminiowy kaloryfer w instalacji
    > stalowej i sie zastanawiam czy nie odizolowac jej taka przekladka...

    wisi mi taki (alu) w instalacji stalowej juz ze 30 lat i ma sie ca?kiem
    dobrze.....

    --
    pozdrawiam
    micha?

  • 4. Data: 2011-07-25 17:10:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 25, 6:41 pm, Micha?G <g...@w...pl> wrote:

    > wisi mi taki (alu) w instalacji stalowej juz ze 30 lat i ma sie ca?kiem
    > dobrze.....

    O kaloryfer to sie najmniej martwie.
    Nie badalem sprawy glebiej ale nie chcial bym aby mi sie instalacja
    podziurawila.
    Kaloryfer moge wymieniac nawet i co 5 lat :)

  • 5. Data: 2011-07-25 17:45:17
    Temat: Re: W castoramie nie znaja...
    Od: ptoki <s...@g...com>

    > wisi mi taki (alu) w instalacji stalowej juz ze 30 lat i ma sie ca?kiem
    > dobrze.....

    Ja sie nie martwie kaloryferem. Ten moge wymieniac nawet co 5 lat.
    Bardziej mnie niepokoi ze mi sie dziury w instalacji porobia i znowu
    bede musial pruc sciany...
    A tak to za 5zl kupie co trzeba, wkrece i spokojnie pojde grac w GT4.
    Tylko jak to wyglada? Bo podejzewam ze to kawalek plastikowej rurki z
    gwintem...

  • 6. Data: 2011-07-25 19:42:16
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-07-25 18:07, ptoki pisze:

    > Jak sie toto zwie albo jak wyglada?

    W elektryce są podkładki do łączenia Cu-Al zwane kupalowymi (cupalu).
    Może w kaloryferach coś w tą stronę trzeba szukać.

    --
    M.

  • 7. Data: 2011-07-26 06:25:14
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

> [...]
    A tak to za 5zl kupie co trzeba, wkrece i spokojnie pojde grac w GT4.
    Tylko jak to wyglada? Bo podejzewam ze to kawalek plastikowej rurki z

    Kaloryfery sa przystosowane. To nie alu tylko odpowiednio pasywowany stop
    alu. Przejsciówek gotowych nie znam - trzeba sobie zrobic z PP lub pexa

  • 8. Data: 2011-07-26 07:55:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Micha?G wrote:

    > wisi mi taki (alu) w instalacji stalowej juz ze 30 lat i ma sie
    > ca?kiem dobrze.....

    bo z instalacja stalowa nie ma problemu...

    problem jest miedzy miedzia i aluminium, ogniwo ma bardzo duzy potencjal,
    trzeba stosowac odpowiednie dodatki do wody.

  • 9. Data: 2011-07-26 08:09:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 26, 8:25 am, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:
> [...]
    >
    > Kaloryfery sa przystosowane. To nie alu tylko odpowiednio pasywowany stop
    > alu. Przejsciówek gotowych nie znam - trzeba sobie zrobic z PP lub pexa

    Dziekuje za info.
    Może rzeczywiście to aluminium nie jest takie zwyczajne...
    A taka przejsciowke zamowie u znajomego tokarza...

  • 10. Data: 2011-07-26 08:28:40
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > bo z instalacja stalowa nie ma problemu...
    >
    > problem jest miedzy miedzia i aluminium, ogniwo ma bardzo duzy potencjal,
    > trzeba stosowac odpowiednie dodatki do wody.

    Specjalne to jakie? Tak z ciekawości pytam bo aluminium rozpuszcza się w
    kwasach i zasadach. W wodzie też się rozpuszcza.