  • 1. Data: 2010-03-22 07:50:50
    Temat: Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

    Witam

    Prosze o pomoc
    Czy mozecie sie podzielic informacjami ile miesiecznie w sezonie grzewczym
    płacicie za ogrzewanie gazowe w mieszkaniach ktore znajduja sie w
    kaminicach?
    rozgladam sie za mieszkaniem mam na oku wysoki parter 70 m2 ale musialbym
    zrobic ogrzewanie gazowe

    Dzieki za info
    podajcie metraż oraz koszty

  • 2. Data: 2010-03-22 14:38:04
    Temat: Re: Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy
    Od: mal <m...@g...com>

    On 22 Mar, 08:50, "maanj" <a...@o...pl> wrote:

    > Czy mozecie sie podzielic informacjami ile miesiecznie w sezonie grzewczym
    > płacicie za ogrzewanie gazowe w mieszkaniach ktore znajduja sie w
    > kaminicach?

    82 m2, 1p., mury grubości 60 cm, okna dwuszybowe 5komor., kocioł
    2funkcyjny Saunier-Duval, ostatni rachunek za 2 miesiące powalił mnie
    z nóg, 800 zł, ale fakt - zima była wściekła. W tym jest koszt
    podgrzewania wody, podejrzewam że ok.250 zł, reszta dotyczy grzania.
    Dwie dorosłe osoby lubiące się kąpać i nie oszczędzające na grzaniu.
    Temp. w ciągu dnia 20,2 C, nocą 18C. Ale nocą nawet w największy mróz
    kocioł się nie włączał.
    Zeszłej zimy, choć gaz był nieco droższy niż obecnie, za zimowe
    miesiące był rachunek 150 zł. niższy.
    Wniosek: przy większej ilości osób bardziej opłaca się zasobni cwu.
    Rada: sprawdź co jest pod parterem. Jeśli zimna piwnica - będzie
    drożej niż u mnie.

  • 3. Data: 2010-03-22 15:24:04
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > podajcie metraż oraz koszty

    130 m.kw koszty 350-550 zł miesięcznie, temperatura stała przez całą dobę i
    przez cały sezon grzewczy ok 20 stopni.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-03-22 22:50:19
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-03-22 08:50, maanj wrote:
    > Czy mozecie sie podzielic informacjami ile miesiecznie w sezonie grzewczym
    > płacicie za ogrzewanie gazowe w mieszkaniach ktore znajduja sie w
    > kaminicach?

    Rok produkcji 1937, grube ceglane mury bez dodatkowych ocieplen. 48 m2,
    2,6 m wys.; mieszkanie tzw. srodkowe, dwustronne wsch.-zach.; 1. pietro.
    Mocno wychladzana klatka schodowa. Stare okna skrzynkowe: łącznie 6
    skrzydeł ok. 70x140 oraz nowe plastiki: 4 skrzydła 70x140. Na stale 1
    osoba. Kocioł 2-f Viessmann Vitopend 100, grzanie 21 st. dzien/18 noc.

    Za 3 miesiace (listopad-luty) wyszlo 818zł (453 m3)

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2010-03-23 10:41:03
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

    Użytkownik "NotBear" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osoba. Kocioł 2-f Viessmann Vitopend 100, grzanie 21 st. dzien/18 noc.
    >
    > Za 3 miesiace (listopad-luty) wyszlo 818zł (453 m3)

    A jakie są plusy mieszkania w kamienicy i minusy w porownaniu z mieskzaniem
    w bloku z wielkiej plyty

  • 6. Data: 2010-03-23 13:23:42
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > A jakie są plusy mieszkania w kamienicy i minusy w porownaniu z
    > mieskzaniem w bloku z wielkiej plyty

    Takie, że kamienice zazwyczaj były projektowane dla wygody ludzi a nie dla
    masowego zapewnienia minimalnej przestrzeni mieszkalnej. Różnica taka jak
    pomiędzy maluchem a autem wyższej klasy. Obydwa jadą do przodu i tu
    mniej-więcej kończą się cechy wspólne.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-03-23 14:17:35
    Od: "Andrzej Bogacki" <a...@i...pl>

    Mam 45 m2 w kamienicy z 1942 roku. Wysoki parter, podpiwniczone, zimna
    klatka schodowa. Mury ok. 50 cm. okna 5 komorowe ale w mieszkaniu brak
    wentylacji grawitacyjnej co wymusza czeste wietrzenie mieszkania.
    Rachunki płace co 2 miesiące ale cały rok takie same. W miesiącach letnich
    zużywam ok. 40 m3 (c.w.u., gotowanie), zimą wraz z ogrzewaniem spalałem
    normalnie ok. 100 m3 ale w tym roku nawet ponad 130 m3 na miesiąc
    (ogrzewanie + cwu. w bojlerze gazowym z zamkniętą komorą spalania, z wylotem
    spallin przez ścianę)) . Generalnie opłata roczna w roku 2009 wyniosła 1300
    zł a w tym roku spodziewam sie 1600- 1700 zł

  • 8. Data: 2010-03-23 21:10:07
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-03-23 11:41, maanj wrote:
    > A jakie są plusy mieszkania w kamienicy i minusy w porownaniu z mieskzaniem
    > w bloku z wielkiej plyty

    Ze spraw moze mniej oczywistych, a dla mnie istotnych: jedynie 5 rodzin
    na klatce, duza piwnica (17 m2), ogromne podworze z trawnikiem i lipami
    za oknem, latwosc prac remontowych w cegle (prowadzenie instalacji,
    przekuwanie otworow, wiercenie itp), ciekawsza architektura.

    Wada dla mnie jest koniecznosc posiadania wlasnego kotla gazowego
    zamiast CO i cieplej wody "miejskiej".

    --
    NotBear

  • 9. Data: 2010-03-24 08:03:41
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    NotBear pisze:

    > Wada dla mnie jest koniecznosc posiadania wlasnego kotla gazowego

    Gdzie Ty widzisz wady ? CO uruchamiasz wtedy kiedy chcesz, a nie kiedy
    MPEC rozpoczyna sezon, utrzymujesz takie temperatury jakie chcesz,
    płacisz za zużyty gaz a nie za "podgrzewane trawniki" i wskazania wg
    podzielników. A i koszty są na zjadliwym poziomie, choć zmienne
    sezonowo. Współczesny kocioł można upchać w kuchennym meblu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2010-03-24 08:16:45
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A i koszty są na zjadliwym poziomie, choć zmienne sezonowo. Współczesny
    > kocioł można upchać w kuchennym meblu.

    Dokładnie. Dodatkowo przy każdym ostrzejszym ataku zimy PECowskie magistrale
    cieplne padają jak muchy zwłaszcza w tych starszych odcinkach i ludzie
    siedzą w zimnie. O ile przez kilka dni można się dogrzać czymś zastępczym to
    brak CWU jest już upierdliwy. Przy własnym źródle ciepła awarie są mocno
    sporadyczne (oczywiście że są i są dokuczliwe bo kocioł psuje się wtedy gdy
    pracuje) i w najgorszym z możliwych scenariuszy można taki kocioł w ciągu
    jednego dnia wymienić w całości.
    --
    Jackare