  • 1. Data: 2010-03-21 17:11:07
    Temat: uciążliwe drzewo pod oknem
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Witam
    Wiadomo, drzewa bez pozwolenia nie wolno mi sciąć, ale ja chciałbym
    tylko dwie nie za duże gałęzie najbliżej okna. Czy można bez żadnych
    pozwolen? Drzewo stoi między chodnikiem a blokiem, sięga do trzeciego
    piętra i przeszkadza głownie dwom lokatorom bloku z drugiego piętra. W
    czasie wichury gałęzie dotykają szyb okna ( w tym roku już pewnie bedą
    uderzać), poza tym zaslaniają slonce i w kuchniach jest totalnie
    ciemno w lato (po tej stronie budynku są głownie kuchnie). Dodatkowo
    gałęzie sa blisko instalacji elektrycznych i antenowych. Jesli
    wystapie o jakies pozwolenie to pewnie po paru tygodniach mi je dadzą
    ale czy mozna sie obejsc bez tego jesli chodzi tylko o dwie galezie
    (srednica pnia pewnie mniejsza niz 10cm)?
    Drzewo jest typowo dzikie, jako jedyne rosnie w pasie zieleni miedzy
    chodnikiem a blokiem, reszta rosnie przy ulicy w rządku ładnie :)

  • 2. Data: 2010-03-21 19:49:19
    Temat: Re: uciążliwe drzewo pod oknem
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Mamut pisze:
> [...]
    > pozwolen? Drzewo stoi między chodnikiem a blokiem, sięga do trzeciego
    > piętra i przeszkadza głownie dwom lokatorom bloku z drugiego piętra.

    Idź do zarządcy terenu na którym rośnie drzewo - poproś by załatwił
    wszystkie formalności i przyciął te dwie gałęzie. Jeśli nie poskutkuje
    idź do swojego jakiegoś tam wydziału odnośnie zieleni i poproś o
    pielęgnacje drzewa tego a tego. jeśli powiedzą to nie jest w ich gestii
    bo to nie jest na ich terenie to zostaje ci straż pożarna i usuniecie
    gałęzi zagrażających bezpieczeństwu (stukanie w okna)

  • 3. Data: 2010-03-22 00:09:31
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Mar 2010 20:49:19 +0100, Osadnik napisał(a):

    > Idź do zarządcy terenu na którym rośnie drzewo - poproś by załatwił
    > wszystkie formalności i przyciął te dwie gałęzie. Jeśli nie poskutkuje

    ...to wtedy przedstaw prośbę na piśmie, w którym będzie też prośba o
    odpowiedź na piśmie w terminie urzędowym.
    --

    Ikselka.

  • 4. Data: 2010-03-22 02:48:31
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    > ...to wtedy przedstaw prośbę na piśmie, w którym będzie też prośba o
    > odpowiedź na piśmie w terminie urzędowym.

    Albo podlej/polej dyskretnie "randapem" a potem poproś o usunięcie
    uschniętego drzewa ;-)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 5. Data: 2010-03-22 07:46:19
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Maciej Ślużyński pisze:

    > Albo podlej/polej dyskretnie "randapem" a potem poproś o usunięcie
    > uschniętego drzewa ;-)

    Roundap (czy jak tam) wg. instrukcji wchlania sie przez liscie.
    Podlanie chyba nie zadziala. Ktos opisywal jakies wiercenie dziurek
    i strzykawką ...

    pozdro
    --
    A S

  • 6. Data: 2010-03-22 09:28:17
    Od: Mamut <c...@g...com>

    czyli reasumując - nie wolno mi sciąć nawet małej gałęzi bez papierka ?

  • 7. Data: 2010-03-22 09:40:32
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    czyli reasumując - nie wolno mi sciąć nawet małej gałęzi bez papierka ?

    ściąć może ten na czyim terenie drzewo rośnie oczywiście po uzyskaniu zgody
    gdzieś czytałem że można koronę z mniejszyć o 30% be żadnych papierków ale
    mógł być to przepis lokalny

    Adam

  • 8. Data: 2010-03-22 16:23:56
    Od: mal <m...@g...com>

    On 22 Mar, 10:28, Mamut <c...@g...com> wrote:
    > czyli reasumując - nie wolno mi sciąć nawet małej gałęzi bez papierka ?

    Teoretycznie tak, w praktyce bywa różnie.
    Jeśli przytniesz np.2 konary tylko od strony domu to za parę lat
    drzewo zacznie niebezpiecznie rozbudowywać koronę po jednej tylko
    stronie, a dalej to już wiadomo - byle wichura go powali.

    Dlatego - jak radził jeden z przedmówców (przedpiśców?) - do zakładu
    zieleni skierować wniosek "O PRZYCIĘCIE I UKSZTAŁTOWANIE" drzewa.
    Podeprzeć się warto zdjęciem. Zwykle skutkuje.

  • 9. Data: 2010-03-22 23:08:57
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 08:46:19 +0100, Andrzej S. napisał(a):

    > Roundap (czy jak tam) wg. instrukcji wchlania sie przez liscie.
    > Podlanie chyba nie zadziala. Ktos opisywal jakies wiercenie dziurek
    > i strzykawką ...

    Zadziała, byleby się do łyka dostać, a nie w korę (martwa tkanka)
    wpuszczać. no ale łyko to nie wszystkie drzewa mają, tylko wiązy, lipy i
    wierzby. Tak wyczytałam.

    --

    Ikselka.

  • 10. Data: 2010-03-23 12:00:45
    Od: Mamut <c...@g...com>

    > Zadziała, byleby się do łyka dostać, a nie w korę (martwa tkanka)
    > wpuszczać. no ale łyko to nie wszystkie drzewa mają, tylko wiązy, lipy i
> [...]

    nie rozumiem. Podlać a przeciez w opisie pisze że neutralizuje sie w
    kontakcie z ziemią więc nic to nie da. Trzeba by oblac wiekszosc
    korony drzewa pewnie, albo bezposrednio na korzenie.