  • 1. Data: 2010-03-21 20:47:54
    Temat: Suszarka kondensacyjna (nie pralko-suszarka)
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam!

    Mam jeden cel gdy mówię o suszarce ubrań: 3/4 rzeczy powinno nadawać się
    do włożenia do szafy bez prasowania. Taki mam postulat, ale nie jestem
    go w stanie zweryfikować. Nikt z moich znajomych nie ma suszarki. W
    Internecie też jest kiepsko (przynajmniej PL) pod względem testimoniali.

    Będę Wam wdzięczny za opis Waszych doświadczeń o suszarkach
    kondensacyjnych i wskazaniu takiej do 3000 zł (max) która spełni
    postulat nr 1 w maksymalny sposób.

    Wstępnie znalazłem to: http://www.ceneo.pl/;0151233011-10.htm

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 2. Data: 2010-03-21 22:47:37
    Temat: Re: Suszarka kondensacyjna (nie pralko-suszarka)
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Będę Wam wdzięczny za opis Waszych doświadczeń o suszarkach
    > kondensacyjnych i wskazaniu takiej do 3000 zł (max) która spełni postulat

    Od 2 lat użytkuje taką http://www.ceneo.pl/3157933
    Na początku założenie było aby suszyć tylko zimą aby suszarka balkonowa nie
    szpeciła pokoju lecz teraz całe pranie ląduje w suszarce. Mam moc grzałki
    ustawioną na bezpiecznik 10 A więc czas suszenia nieco się wydłużył ale to
    nie przeszkadza. Co do postulatu to część ubrań niestety kurczy się po
    wysuszeniu w suszarce więc trzeba na to brać poprawkę przy zakupie lub
    zastanowić się czy suszyć. Nie ma też potrzeby dawać zmiękczaczy do prania
    bo po suszarce ubrania są miękkie i puszyste. Ja stosuje też chusteczki
    zapachowe aby nadać im świeżość. Poza tym polecam . A suszarka stoi na
    pralce więc nie zabiera więcej miejsca w łazience.

    Julita

  • 3. Data: 2010-03-22 11:11:04
    Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org>

    Pewnego dnia, a było to Sun, 21 Mar 2010 21:47:54 +0100, przyszła do mnie
    wiadomość z adresu <g...@o...pl> i powiedziała:

> [...]
    > go w stanie zweryfikować. Nikt z moich znajomych nie ma suszarki. W
    > Internecie też jest kiepsko (przynajmniej PL) pod względem testimoniali.

    Ja mam taką:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/310/comp/681971

    T-shirty, pościel, ręczniki, bawełniane (sztruks itp.) spodnie i
    koszule mogą iść do szafy bez problemu, tylko trzeba dobrze złożyć.
    Odzież niemowlęca (głównie bawełna) nie wymaga prasowania, słabo tylko
    wyglądają naszywki i hafty (to warto rozprasować, żeby wyglądało
    ładnie, jak komu się chce). Męskie koszule wymagają prasowania, są
    gładsze niż suszone w pozycji rozwieszonej, ale jednak. Delikatne
    sukienki też zyskują, nie są w 100% gładkie, ale znacznie bardziej
    miękkie niż tradycyjnie suszone.

    Przydaje się też program 40/20 minut - używam go do odświeżenia
    pościeli przy zmianie poszewek.

    Zuzanka
    *:.
    Małgorzata Krzyżaniak ................ We Are a Non Prophet Organization

  • 4. Data: 2010-03-22 17:56:37
    Od: "KKrzych" <w...@g...pl>

    > Będę Wam wdzięczny za opis Waszych doświadczeń o suszarkach
    > kondensacyjnych i wskazaniu takiej do 3000 zł (max) która spełni postulat
    > nr 1 w maksymalny sposób.

    Bosch, Bosch i jeszcze raz Bosch. Doświadczenia własne i rodziny, A model
    zależy od tego na czym stawiasz, bo jeśli na pralce Boscha, to jeszcze
    wchodzi taka listwa z wysuwaną platformą, zamiast normalnej pokrywy pralki.
    Instrukcje są banalne i wcale nie niszczą rzeczy, jeśli się przestrzega
    opisów. PS. Raz suszone były zasłony stare no i nie przeżyły, za to ubrania
    bez szwanku., Ostrożnie tylko z wełnianymi swetrami, zwłaszcza z kaszmiru.
    Baweła luzik.
    --
    Pozdrawiam,
    KKrzych

    Lubię i gotować, i czytać, i zjeść :) więc polecam:
    www.ugotujka.pl

  • 5. Data: 2010-03-24 15:54:49
    Od: GB <g...@o...pl>

    Cezar pisze:
> [...]
    > zapachowe aby nadać im świeżość. Poza tym polecam . A suszarka stoi na
    > pralce więc nie zabiera więcej miejsca w łazience.

    Jak jest z tym "bez prasowania?"

    GR

  • 6. Data: 2010-04-02 10:42:08
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Grzegorz Brycki wrote:

> [...]
    >
    > Będę Wam wdzięczny za opis Waszych doświadczeń o suszarkach
    > kondensacyjnych i wskazaniu takiej do 3000 zł (max) która spełni

    Ja użytkuję taką: http://www.ceneo.pl/712866 Na razie bez zarzutu.

    Co do prasowania to koszuli pod krawat raczej nie założysz bez
    prasowania, ale całą resztę jak najbardziej. Warunek: wyjąć i
    złożyć bezpośrednio po zakończeniu suszenia. Nie wiem jak inne,
    moja sygnalizuje dźwiękiem koniec programu, ale jeśli jest brak
    reakcji ze strony użytkownika to przechodzi na podtrzymanie - kręci
    bębnem, dmucha, nie pozwala ubraniom się uleżeć.
    Generalnie zniknęło zjawisko prasowania po praniu.

  • 7. Data: 2010-05-17 06:35:30
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "GB" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak jest z tym "bez prasowania?"

    Mam dużą 7k suszarkę Boscha. Większość koszul nadaje się do noszenia bez
    prasowania, z pozostałymi jest dużo mniej roboty. Spodni nie trzeba prasować
    wogóle. Ręczniki wyjęte ciepłe i od razu ułożone są jak wyprasowane, ale
    puszyste. Tworzywa sztuczne należy suszyć zimniej, niż się wydaje bo się
    skurczą o dwa numery. Przy uważaniu na temperaturę można bezpiecznie suszyć
    nawet 100% delikatne tkaniny z tworzyw sztucznych, firany itp. W razie
    potrzeby pomniejszenia ciucha o dwa rozmiary można wysuszyć w wyższej
    temperaturze. :-)

    Używam jej nawet latem, bo jest to bardzo wygodne. Polecam zdecydowanie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 8. Data: 2010-05-17 06:41:04
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Aha jeśli masz szmal, to ostatnio pojawiły się suszarki bardzo oszczędne z
    nową technologią.

    Pralko suszarka - gorące powietrze jest grzane grzałką i chłodzone wodą z
    wodociągu - bardzo nieekonomiczne. Absolutnie nie kupować! Gniecie.

    Zwykłe - gorące powietrze jest grzane grzałką i chłodzone powietrzem
    zewnętrznym. 7kg bawełny w mojej to 5kW = 2,5 zł (dla porównania jej
    wypranie to 1-1,5 kWh czyli 0,50-0,75 zł)

    Nowa technologia - nie wiem dokładnie, ale powietrze jest chyba grzane
    sprężaniem czynnika chłodzącego takiego jak np w lodówce czy klimie, a
    chłodzone rozprężaniem tegoż czynnika chłodzacego. Pompa ciepła. Koszt 3-4
    tys. Koszt cyklu to około 3-4 razy mniej niż w zwykłej. Opłaca się przy
    dużej ilości prania.

    Szukaj suszarki z dużym bębnem. Do mojej 7kg pakuję 2kg koszul i są prawie
    wyprasowane.