  • 1. Data: 2009-04-15 16:45:36
    Temat: Kotłownia
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Piec na olej ma stać w kotłoni, która znajduje sie w budynku. Z tego co wiem
    musi byc nawiew powietrza do pieca.
    Co w takim razie zrobić aby wychłodzona kotłownia nie była mostkiem
    cieplnym- i to zdaje sie, ze dość duzym. :-(

  • 2. Data: 2009-04-15 17:29:33
    Temat: Re: Kotłownia
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co w takim razie zrobić aby wychłodzona kotłownia nie była mostkiem
    > cieplnym- i to zdaje sie, ze dość duzym. :-(

    optymalnie wylot kratki pod piecem, nie zdazy ci wychlodzic bo piec zassa
    i zaluzja grawitacyjna czy jak tam ja zwa zeby ciag byl tylko w jedna
    strone,

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-15 20:00:12
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Co w takim razie zrobić aby wychłodzona kotłownia nie była mostkiem
    > cieplnym- i to zdaje sie, ze dość duzym. :-(

    Rura musi doprowadzać powietrze od zewnętrznej ściany w dół do podłogi,
    optymalnie możliwie blisko pieca. W kotłowni pod sufitem musisz mieć
    wentylację-jeden kanał kominowy.
    W kotłowni zrób kaloryfer. Dobrze żeby zasysane powietrze nie było w zimie
    lodowate.

  • 4. Data: 2009-04-16 08:28:07
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Piec na olej ma stać w kotłoni, która znajduje sie w budynku. Z tego co
    > wiem musi byc nawiew powietrza do pieca.
    > Co w takim razie zrobić aby wychłodzona kotłownia nie była mostkiem
    > cieplnym?

    zamknieta komora spalania + przewód koncentryczny (rura w rurze)

  • 5. Data: 2009-04-16 11:46:28
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > zamknieta komora spalania + przewód koncentryczny (rura w rurze)

    dzięki jakos nie pomyslałem o wewnetrznej komorze spalania. Kojarzyła mi sie
    tylko z piecykami gazowymi ;-).

    Będe chciał umiescic zbiornik 1000l w tym samym pomieszczeniu. Czytałem ze
    trzeba dac scianke 60 wystajaca za zbiornik i 30cm powyzej zbiornika. Zdaje
    sie ze nie dam rade takiej ustawic. Kotlownia ma 7,5m2. Wyglada na to ze
    latwiej bedzie podzielic ja na 2 mniejsze pomiszczenia.

    Czy rzeczywiscie ta scianka jest niezbedna?

  • 6. Data: 2009-04-17 10:10:19
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 13:46:28 +0200, Piotr Maksymowicz napisał(a):

> [...]
    > latwiej bedzie podzielic ja na 2 mniejsze pomiszczenia.
    >
    > Czy rzeczywiscie ta scianka jest niezbedna?

    Przepisy wymagają OIDP ścianki przy zbiorniku >1000L. Ale sprawdź sam.
    Zbiornik 1000L jest IMO niepraktyczny - nawet w małym domu będziesz musiał
    uzupełniać paliwo 3 razy w roku, w tym 1-2 razy w okresie szczytu cenowego.
    Ale da się z tym żyć, oczywiście. Poza tym pamiętaj, że zbiornik musi mieć
    podwójne ścianki, jeśli chcesz uniknąć konieczności murowania mu wanny (ale
    nie wiem, czy w przypadku zbiorników do 1000L jest ona konieczna).
    Wszystkie przepisy znajdziesz w Muratorach i na stronach handlarzy kotłami.
    Jeśli chodzi o kominy i komory spalania, to nie słuchaj ludzi, którzy nie
    wiedzą, o czym piszą. Kotły z zamkniętą komorą spalania to najczęściej małe
    "piecyki" gazowe. Do pieca olejowego najlepiej zrobić "zetkę"
    napowietrzającą w ścianie zewnętrznej (wystarczy standardowy prostokątny
    profil wentylacyjny PCV), wyprowadzając ją pod grzejnikiem, który i tak w
    kotłowni musi się znaleźć (bez głowicy termostatycznej!). Do tego jeden
    kanał wentylacyjny i komin. To są minima i nikt ci nie "puści" kotłowni bez
    tego. Wentylację i komin możesz ewentualnie zrobić, jeśli nie masz ich w
    projekcie, jako stalowe kominy systemowe - zewnętrzne. W nowoczesnych
    domach nawet łatwo uzyskać dobrą estetykę takiego rozwiązania.
    Jeśli chodzi o straty ciepła z kotłowni, to mały grzejniczek nie będzie
    powodem tragedii w tym względzie. Sam kocioł jest dobrze izolowany i
    specjalnie nie zagrzeje pomieszczenia, a rury powinny być zaizolowane.
    Kocioł potrzebuje wielkich ilości powietrza, stąd napowietrzenie jest
    konieczne, a to że otrzyma chłodne powietrze, tylko zwiększa jego
    sprawność. Utrzymywanie w kotłowni temperatury rzędu 12-15°C w zupełności
    wystarczy. U mnie na wlocie powietrza przy największych mrozach jest ok.
    5°C

    T.