  • 11. Data: 2022-03-10 13:44:28
    Temat: Re: Kran ogrodowy
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-03-10 o 12:24 +0100, Cavallino napisał:
    > Ten kran co jest jest już chyba pęknięty od mrozu.

    To zaiste przemawia za wymianą na kran już zabezpieczony.

    > Nie ma czegoś takiego na allegro.

    Do znalezienia u specjalistów od CO.

    > A kran mrozoodporny kosztuje ze 30 zł,
    > więc jak znam życie Twoje propozycje jest minimum o rząd wielkości
    > droższa.

    Rząd wielkości to nie, ale pewnie ze 2-3x tak.

    Mateusz

  • 12. Data: 2022-03-10 13:52:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 10 March 2022 at 13:44:30 UTC+1, Mateusz Viste wrote:
    > To zaiste przemawia za wymianą na kran już zabezpieczony.
    > Do znalezienia u specjalistów od CO.
    > Rząd wielkości to nie, ale pewnie ze 2-3x tak.
    >

    > Mateusz
    ==Czy są krany ogrodowe mrozoodporne,

    ??

    co za bełkot

    wszystkie krany są mrozoodporne, gdy nie ma w nich wody, gdy mróz na dworze

    Ponieważ przymrozki w Polsce trafiają się i w kwietniu, a w Kanadzie w czerwcu,
    to ryzyko jest twoje

    Będzie woda nocą w kranie, będzie mróz nocą, to kran, rurę lód rozwali

    I tyle w bełkotliwym temacie

  • 13. Data: 2022-03-10 14:18:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Z tego co się orientuję, to ten problem nie występuje.

    Ta orientacja ma jakąś podbudowę w teorii naukowej? Ja wiem, że takie
    zawory sprawdzają się przy ochronie zamkniętych instalacji mieszczących
    stałą objętość wody. Ale tutaj chodzi o kranik cały czas zasilany wodą
    z wodociągu, pod znacznym ciśnieniem.

    Jarek

    --
    Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór, czyli szczelinę,
    wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.

  • 14. Data: 2022-03-10 14:44:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2022 14:18:12 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > zawory sprawdzają się przy ochronie zamkniętych instalacji mieszczących
    > stałą objętość wody. Ale tutaj chodzi o kranik cały czas zasilany wodą

    W odpowiednich warunkach będzie rósł stalagmit pod wylewką.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2022-03-10 14:49:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > W odpowiednich warunkach będzie rósł stalagmit pod wylewką.

    Aż urośnie do wysokości zamontowania kranika. Później też zachodzą bardzo
    interesujące zjawiska. Widywałem takie przypadki.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2022-03-10 14:55:33
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-03-10 o 14:18 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Ta orientacja ma jakąś podbudowę w teorii naukowej?

    Ja prosty człowiek i naukowe teorie są mi dalekie. Moja orientacja
    wynika z obserwacji takich zaworów, znajomi hodowcy korzystają z nich
    do ochrony kranów na polu zimową porą. Zdarzyło mi się bywać na tych
    polach, metrowych sopli nie zauważyłem.

    > Ja wiem, że takie zawory sprawdzają się przy ochronie zamkniętych
    > instalacji mieszczących stałą objętość wody. Ale tutaj chodzi o
    > kranik cały czas zasilany wodą z wodociągu, pod znacznym ciśnieniem.

    https://youtu.be/FWiaFafuQWI

    Mateusz

  • 17. Data: 2022-03-10 15:26:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > wynika z obserwacji takich zaworów, znajomi hodowcy korzystają z nich
    > do ochrony kranów na polu zimową porą. Zdarzyło mi się bywać na tych

    Ale może poza stosowaniem tych zaworów, przed wystąpieniem mrozu odcinają
    również instalację w miejscu zasilania? Uprzedzając pytania: naukowe
    teorie zakładają, że samo zamknięcie wody może nie uchronić instalacji
    przed uszkodzeniem. Montuje się jeszcze zawory do ręczniego spuszczania
    wody, a nawet przedmuchuje rurska sprężonym powietrzem. Te automatyczne
    zawory mogą być jakąś alternatywą.

    Tak przy okazji: trafiłem na armaturkę o pięknej i jakże pobudzającej
    wyobraźnie nazwie:

    https://www.podlane.pl/zawor-odwadniajacy-do-nawadni
    ania-tefen-id-760

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2022-03-10 16:10:23
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-03-10 o 15:26 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Ale może poza stosowaniem tych zaworów, przed wystąpieniem mrozu
    > odcinają również instalację w miejscu zasilania?

    W żadnym razie. Krowa potrzebuje pić tak samo latem, jak i zimą.
    Uprzedzając pytanie akademickiego kolegi dodam, że nie wiem dlaczego
    tak jest, tj. nie znam naukowej teorii w tym temacie.

    Mateusz

  • 19. Data: 2022-03-10 16:30:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > W żadnym razie. Krowa potrzebuje pić tak samo latem, jak i zimą.
    > Uprzedzając pytanie akademickiego kolegi dodam, że nie wiem dlaczego
    > tak jest, tj. nie znam naukowej teorii w tym temacie.

    Może ciągłość pragnienia krowy jest właściwą odpowiedzią na pytanie?
    Jeśli pobór jest w miarę stały, a zawory mają zabezpieczyć instalcję
    tylko na czas kilkugodzinnych przerw (nocą krowa nie pije, chyba że
    ma jakiś problem), to wszystko może dobrze działać. Zwłaszcza, że to
    na pastwisku, gdzie woda może sobie wsiąkać lub spływać gdzie chce.
    Ale kranik kapiący całą zimę tuż przy ścianie domu? Słaba koncepcja.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2022-03-10 17:55:32
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-03-10 o 16:30 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Ale kranik kapiący całą zimę tuż przy ścianie domu? Słaba koncepcja.

    Nie chcę się tu wykłócać ze specjalistą kraników, bo i co ja tam wiem.
    Wg. producenta podstawowe zastosowanie tych zaworów to ochrona
    przydomowych kraników zewnętrznych. Mogę więc tylko zasugerować
    uświadomienie go, że nie do końca wie, co czyni. Tutaj email:

    https://www.exogel.fr/contact/

    Mateusz