  • 21. Data: 2022-03-10 18:58:25
    Temat: Re: Kran ogrodowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie chcę się tu wykłócać ze specjalistą kraników, bo i co ja tam wiem.
    > Wg. producenta podstawowe zastosowanie tych zaworów to ochrona
    > przydomowych kraników zewnętrznych. Mogę więc tylko zasugerować
    > uświadomienie go, że nie do końca wie, co czyni.

    Łatwiej zbadać jak sprawy się mają w przypadku MROZOODPORNEGO kranika,
    jaki mam wcześniej linkował tutaj referent przedstawiający problem
    zamarzania. Otóż w opisie stoi tam tak: "Ze względu na bezpieczeństwo
    pozostałych elementów instalacji producent zaleca na czas mrozów
    opróżnienie instalacji z wody i pozostawienie zaworu w pozycji
    półotwartej". Domyślam się, że podobne zalecenia bym otrzyamł od
    tego drugiego. Nie ma bowiem kraników całkiem mrozoodpornych. Można
    natomiast lepiej lub gorzej przystosować instalację do mrozów.
    Ten mój kranik na przykład, co go wcześniej opisałem, podczas niezbyt
    ekstremalnych mrozów, pozostaje wciąż aktywny. Można sikać z niego,
    bo woda w rurze nie zamarza.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2022-03-10 23:20:18
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 10.03.2022 o 11:47, Cavallino napisał:

    > Czy są krany ogrodowe mrozoodporne, z podłączeniem do ściany na 1 cal?
    > Mój znowu zaczął cieknąć, więc tym razem skuszę się na mrozoodporny.
    > Nie wiem czy dobrze zmierzyłem podejście, tyle pokazuje suwmiarka (1
    > cal), ale nie widzę takich kranów na alledrogo....

    Skarpetka zrobi dobrze Twemu kranu, bez względu na cale:

    "3 sztuk kran pokrywa kran zamrożenie Ochrona dla kran kran na zewnątrz
    skarpetki Opis: Chronić Twój kran na zewnątrz od zimowego zamrożenia
    dzięki naszej skarpetce z kranu PVC Powłoka jest wypełniona izolacją,
    aby chronić przed temperaturami poniżej zera, Wiatr i wodę Po prostu
    wsunąć Pokrywę nad kranem lub wężem i zabezpieczyć za pomocą paska
    Pasuje do Dowolny standardow... CN (pochodzenie) MEDITERRANEAN 100%
    poliester (50.01 zł)"

  • 23. Data: 2022-03-11 00:22:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 10 March 2022 at 23:20:21 UTC+1, Collie wrote:

> [...]
    > poliester (50.01 zł)"
    >

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    skarpetka a jeszcze lepiej, jak ktoś pisal, gumowy kran i gumowe rury