  • 1. Data: 2011-02-03 20:56:16
    Temat: Kratka ściekowa w łazience .....
    Od: "andy" <k...@o...pl>

    Witam wszystkich.Jestem w trakcie układania kafelków w łazience na piętrze.
    Mogę jeszcze zrobić kratkę ściekową pod wanną.W obudowie będą oczywiście drzwiczki
    rewizyjne umożliwiające "jakby co" dojście do syfonu.I mam problem.Czy zrobić
    dodatkowo kratkę pod wanną? Za - przy małej awarii woda spłynie do kratki.Przeciw
    - konieczność zalewania kratki,żeby nie "woniało".Wiem,że czasem trzeba to robić 2
    x w tygodniu.Może ktoś ma doświadczenia w tym temacie.
    Pozdrawiam,
    andy

  • 2. Data: 2011-02-03 21:01:21
    Temat: Re: Kratka ściekowa w łazience .....
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W poprzedniej epoce popularne było odprowadzanie wody z wanny do takiej
    właśnie kratki (wanna nie miała własnego syfonu).
    Wady: głośniejszy spływ wody z wanny i w razie zatkania kratki ryzyko
    zalania chałupy wodą z wanny. Zalety: jeden syfon mniej i brak "woniania"
    Jacek

  • 3. Data: 2011-02-03 21:25:48
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Witam wszystkich.Jestem w trakcie uk adania kafelk w w azience na pi trze.
    > Mog jeszcze zrobi kratk ciekow pod wann .W obudowie b d oczywi cie drzwiczki
    > rewizyjne umo liwiaj ce "jakby co" doj cie do syfonu.I mam problem.Czy zrobi
    > dodatkowo kratk pod wann ? Za - przy ma ej awarii woda sp ynie do kratki.Przeciw
    > - konieczno zalewania kratki, eby nie "wonia o".Wiem, e czasem trzeba to robi 2
    > x w tygodniu.Mo e kto ma do wiadczenia w tym temacie.

    jak jesteś jeszcze na etapie pozwalającym na takie przeróbki, to rób
    kratkę, oczywiście z dostępem przez rewizję "jakby co"... w obudowie
    zrób możliwość przepływu wody z reszty łazienki, nie musi być to duże
    i bardzo widoczne, jakiś mini przepust przy ścianie, zapewni spływ
    przy ewentualnej awarii pralki kibelka, czyli zawodnych (co widać w
    innych postach) wężyków... dobrze jak będziesz miał poziom podłogi w
    łazience niższy o 1-1,5 cm niż w korytarzu, woda nie wypłynie na
    mieszkanie... co do syfonu, to zastosuj syfon kessel i wkładkę
    multistop, ten mniejszy rozmiar, to suchy syfon, nie trzeba zalewać...
    mam takie coś pod buforem CO i od roku nie zaglądam...

    pozdrawiam
    s_13
    (rzucam palenie, więc moje wypowiedzi mogą być nieco...
    nieracjonalne...)

  • 4. Data: 2011-02-03 22:41:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 21:56:16 +0100, andy napisał(a):

> [...]
    > - konieczność zalewania kratki,żeby nie "woniało".Wiem,że czasem trzeba to robić 2
    > x w tygodniu.Może ktoś ma doświadczenia w tym temacie.

    Zdecydowanie zrobić, poza tym niekoniecznie trzeba dolewać. Wystarczy, że
    odpływ z wanny przeprowadzisz odpowiednio, to syfon kratki sam bedzie się
    napełniał.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2011-02-04 06:23:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Zalać nieużywany syfon gliceryną.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2011-02-04 08:52:19
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 07:23, Jan Werbinski pisze:
    > Zalać nieużywany syfon gliceryną.

    Ciekawe - masz z tym doświadczenie? - a co jak woda popłynie gliceryna
    chyba miesza się z wodą.

    Mam kratkę w kotłowni regularnie zalewam ją co kilka dni czasem zapomnę
    i śmierdzi to co piszesz mogło by mi rozwiązać sprawę zapominania :)

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-02-04 09:04:23
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Mam kratkę w kotłowni regularnie zalewam ją co kilka dni czasem zapomnę i
    > śmierdzi to co piszesz mogło by mi rozwiązać sprawę zapominania :)

    Gliceryny używa się w winiarstwie do zalewania zaworów wodnych przy dłuższym
    przechowywaniu wina. Właśnie dlatego, że w odróżnieniu od wody praktycznie
    nie paruje.
    Nie używałem tego do kratek, bo nie mam takiej potrzeby. Ale pomysł być może
    Ci się przyda.

  • 8. Data: 2011-02-04 11:13:49
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 10:04, Jan Werbinski pisze:
> [...]
    > praktycznie nie paruje.
    > Nie używałem tego do kratek, bo nie mam takiej potrzeby. Ale pomysł być

    Może i ok a co jak kratki od czasu do czasu używam - gliceryna nie jest
    tania. I dobrze rozpuszcza się w wodzie. Obawiam, się że może spłynąć.
    A może olej roślinny - o wiele taniej i nie rozpuszcza się w wodzie.
    Muszę przetestować.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-02-04 11:20:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:

> [...]
    > jest tania. I dobrze rozpuszcza się w wodzie. Obawiam, się że może
    > spłynąć. A może olej roślinny - o wiele taniej i nie rozpuszcza się w

    super będzie jak ci zjełczeje, zaschnie i zaklei kratkę :)

  • 10. Data: 2011-02-04 13:07:17
    Temat: Re: Kratka ?ciekowa w łazience .....
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Zrob kratke. Jezeli chodzi o lokalizacje, to moze poszukalbym innego
    miejsca niz pod wanna - np. pod pralka, albo gdzies obok niej, jezeli
    zachodzilaby potrzeba uzupelnienia w niej wody. W kazdym razie w
    nierzucajacym sie w oczy miejscu. Chociaz te kratki obecnie sa bardzo
    ladnie wykonane z kwasiaka, nie to co kiedys zeliwo.

    --
    Maciej