  • 1. Data: 2010-09-16 07:08:55
    Temat: Malowanie agregatem
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Ktoś może zdecydował się na kupienie sobie agregatu do malowania?
    Te malutkie ze zbiorniczkiem 1l, albo te większe 8l do podłączenie
    sprężarki?
    Pytanie jest do praktyków. Jakie wrażenia?
    Warto wydać 600zł (+ agregat sprężarkowy) do pomalowania domu, czy się
    nie sprawdzi przy małej wprawie i/lub zbyt małej wydajności?
    Faktycznie można zaoszczędzić na czasie i/lub na materiale?

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2010-09-16 07:27:11
    Temat: Re: Malowanie agregatem
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawdzi przy małej wprawie i/lub zbyt małej wydajności?
    > Faktycznie można zaoszczędzić na czasie i/lub na materiale?

    Bez sensu malowanie takim "agregatem"
    Kup dobry wałek i bedziesz miał lżej a i efekt lepszy będzie.
    Z "agregatem" to sie tylko nameczysz nawkurzasz a i tak pewnie w końcu
    pomalujesz wałkiem.
    Ja ostatnio malowałem wałkiem elewację pewnego budynku. 150mkw spokojnie bez
    wysiłku w sobote machnełem. Praca czysta i przyjemna.
    Malując w środku domu pewnie i tak wiecej czasu stracisz na oklejanie itp
    jak na samo malowanie.
    Mając dobry wałek praktycznie nie nabrudzisz/nachlapiesz a agregatem
    bałaganu narobisz większego.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-09-16 07:59:56
    Od: Inwestor W-wa <i...@v...pl>

    Sens jest jak najbardziej. Pomalowanie pistoletem ścian domku z bali
    (razem 250 m2) zajęło niecałe 3 godziny z rozkładaniem (wyklejaniem
    okien itd.) oraz posprzątaniem. Wałkiem czy pędzlem cały dzień....
    A-ha, koszt pistoletu z pojemniekiem 0,8 litra 100 zł z przesyłką :)

  • 4. Data: 2010-09-16 09:43:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2010 09:08, Lagod pisze:
> [...]
    > nie sprawdzi przy małej wprawie i/lub zbyt małej wydajności?
    > Faktycznie można zaoszczędzić na czasie i/lub na materiale?

    Powiem tak: miałem do pomalowania domek drewniany. Z pędzla ciągle
    chlapało, wyrywało z niego włosie, w zakamarki wysoko ciężko było sięgnąć.

    Wkurzyłem się, zalałem Tikkurili do zbiorniczka takiego rozpylacza a'la
    przemysłowy aerograf, który miałem w zestawie z kompresorem (kompresor
    kupowałem także z innych względów) i wio.

    Poszło szybko, dokładnie, bez zachlapania okien i chyba mniej-więcej
    tyle samo albo i mniej się zużyło.

    Ważna sprawa: warto mieć "słonia" - chroni przed oparami farby i
    zamalowaniem głowy na kolorowo (dłonie łatwiej szorować niż np. powieki ;) )

  • 5. Data: 2010-09-16 11:39:52
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-09-16 09:27, Kris pisze:
> [...]
    > Ja ostatnio malowałem wałkiem elewację pewnego budynku. 150mkw spokojnie
    > bez wysiłku w sobote machnełem. Praca czysta i przyjemna.

    Dobry wałek to ja mam. Jak 150m2 zajęło ci cały dzień i uważasz żę to
    jest szybko, to chyba nie próbował agregatem tylko teoretyzujesz.

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2010-09-16 11:51:29
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > jest szybko,

    Nie uważam że jest szybko. Robiłem to sobie spokojnie bez pospiechu z
    przerwami na piwko. Uważam że robota czysta prosta i przyjemna. Pomalowanie
    całego wnętrza domu to robota dla jednej osoby na kilka dni.
    Agregatem w jeden dzień nie wymalujesz i tak. No chyba że wszystko jeden
    kolor jak leci.

    > to chyba nie próbował agregatem tylko teoretyzujesz.
    Nie teoretyzuje. Pytałes więc odpowiedziałem jakie ja mam doświadczenia.
    Nie wierzysz kup agregat i spróbój malować emulsją.
    Zreszta było już w ostatnih miesiącach kilka podbnych watków

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-09-16 12:31:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message
    > Ktoś może zdecydował się na kupienie sobie agregatu do malowania?
    > Te malutkie ze zbiorniczkiem 1l, albo te większe 8l do podłączenie
    > sprężarki?
    > Pytanie jest do praktyków. Jakie wrażenia?

    Mnie malowała firma kilka pomieszczeń - rewelacja w dotyku i gładkości. Ale
    dla siebie nie kupuj pistoletu na powietrze.
    Cały bajer w tym żeby był to natrysk hudrodynamiczny a nie inżektorowy.
    Płym trzeba wyciskać tłokiem pod wielkim ciśnieniem, a nie rozpytać
    powietrzem.
    Są takie Wagnera dla amatorów po 1000-1500zł może już taniej. Ale nigdy
    dmuchający.

  • 8. Data: 2010-09-17 11:16:51
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-09-16 14:31, kiki pisze:

> [...]
    > powietrzem.
    > Są takie Wagnera dla amatorów po 1000-1500zł może już taniej. Ale nigdy

    Ja myślałem o czymś takim:
    http://allegro.pl/agregat-malarski-zbiornik-cisnieni
    owy-pistolet-i1231857597.html
    podłączanym do spręzarki.
    Tego typu maszynki natomiast:
    http://allegro.pl/agregat-pistolet-do-malowania-z-po
    mpka-gratis-i1223473393.html
    nie budzą mojego zaufania.
    Czy to odpowiada temu co piszesz? Chyba tak. To pierwsze pracuje na
    ciśnieniu ~2 bar, a to drugie ~0,2bara.

    ________MAT_______

  • 9. Data: 2010-09-17 14:10:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message

    takie coś

    http://allegro.pl/wagner-paint-crew-agregat-malarski
    -jaknowy-i1232286602.html

    To nie robi bąbli. Cały w tym smaczek żeby farbę wyciskać, a nie w nią
    dmuchać.
    Jest tego trochę.

  • 10. Data: 2010-09-17 14:12:36
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in

    albo tu
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=16699&
    sg=0&string=wagner&change_view=1&order=p