  • 1. Data: 2022-04-08 07:30:23
    Temat: Mocowanie poręczy
    Od: A S <a...@e...pl>

    Powinienem zrobić poręcz wzdłuż schodów, mocowaną do ściany. Jest tam płyta
    gips-karton. Jak powinienem mocować do ściany wsporniki rury? Pod GK może być pusta
    przestrzeń, wtedy mocne dokręcenie spowoduje pęknięcie GK. Ćwiczyłem to podczas
    zawieszania suszarki do naczyń, wyszło paskudnie bo płyta się wgięła i pękła.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 2. Data: 2022-04-08 09:23:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, A S.
    On 08.04.2022 07:30 you wrote:

> [...]
    > spowoduje pęknięcie GK. Ćwiczyłem to podczas zawieszania suszarki do
    > naczyń, wyszło paskudnie bo płyta się wgięła i pękła.

    A używałeś kołków do gk czy jakie miałeś pod ręką?
    Dla mnie najlepsze do gk są metalowe fishera.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-04-08 09:43:56
    Temat: Re: Mocowanie poręczy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.04.2022 07:30, A S wrote:
> [...]
    > przestrzeń, wtedy mocne dokręcenie spowoduje pęknięcie GK. Ćwiczyłem to
    > podczas zawieszania suszarki do naczyń, wyszło paskudnie bo płyta się

    Płyty GK nie wiszą przecież w powietrzy. Wsporniki rur zamontuj do
    profili do których przykręcone są płyty. Nie wszystkie z pewnością
    trafią w to miejsce, ale te co złapią to usztywnią całość.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2022-04-08 10:27:51
    Od: A S <a...@e...pl>

    > Płyty GK nie wiszą przecież w powietrzy. Wsporniki rur zamontuj do profili do
    których przykręcone są płyty. Nie wszystkie z pewnością trafią w to miejsce, ale te
    co złapią to usztywnią całość.

    To jedyny sposób? Wolalbym chwycic sie sciany. Profile to licha blacha, nie wiadomo
    na ile solidnie je mocowano i będzie problem w trafienie. Na jedną poręcz będą 3
    wsporniki, więc zaden nie powinien udawać że trzyma.

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2022-04-08 10:39:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-04-2022 o 10:27, A S pisze:

    > To jedyny sposób? Wolalbym chwycic sie sciany. Profile to licha blacha,
    > nie wiadomo na ile solidnie je mocowano i będzie problem w trafienie. Na
    > jedną poręcz będą 3 wsporniki, więc zaden nie powinien udawać że trzyma.

    Aa co jest za tymi płytami, może to tylko "suche tynki" a pod nimi jest
    normalna ściana?

    Jeśli nie, to rozbierz te płyty i daj w kilku miejscach jakieś sensowne
    belki zamiast profili i do nich przykręć i poręcze i płyty.
    Inaczej to nie zadziała.
    Konstrukcja z płyt g-k to nie ściana.

  • 6. Data: 2022-04-08 10:46:10
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2022-04-08 o 10:39, Cavallino pisze:

    > Aa co jest za tymi płytami, może to tylko "suche tynki" a pod nimi jest normalna
    ściana?

    Pod spodem jest ściana nośna z silikatu.
    --
    A S

  • 7. Data: 2022-04-08 10:57:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-04-2022 o 10:46, A S pisze:

    > Pod spodem jest ściana nośna z silikatu.

    Wyciąłbym otwory w tych k-g (zgodne z wielkościami mocowań poręczy),
    włożyłbym jakieś drewniane klocki (na grubość przestrzeni do faktycznej
    ściany + grubość k-g) i przykręciłbym poręcze przez te klocki do
    właściwej ściany na długie i mocne kołki.

    W swoim domu, właśnie z takich powodów, zabroniłem psucia ściany suchymi
    tynkami z k-g bez wyraźnej potrzeby, mimo że budowlańcy mieli na to dużą
    ochotę.

  • 8. Data: 2022-04-08 11:10:43
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2022-04-08 o 10:57, Cavallino pisze:

> [...]
    przykręciłbym poręcze przez te klocki do właściwej ściany na długie i mocne kołki.

    Myślalem o tym zastępując (w myślach) Twoje klocki kilkunastoma stalowymi
    podkładkami. Czy nie ma jakichs specjalizowanych wkrętów, przystosowanych do
    trzymania na dystansie a nie przez docisk do sciany?

    pozdro
    --
    A S

  • 9. Data: 2022-04-08 11:20:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 8 kwietnia 2022 o 11:10:57 UTC+2 A S napisał(a):

    > Myślalem o tym zastępując (w myślach) Twoje klocki kilkunastoma stalowymi
    podkładkami. Czy nie ma jakichs specjalizowanych wkrętów, przystosowanych do
    trzymania na dystansie a nie przez docisk do sciany?

    Pewnie wystarczy wkleić (kotwa chemiczna) kawalek gwintowanego pręta w ścianę i dać 2
    naktętki: na pierwszej sie oprze całość, druga dokręci... ale im dłuższa ta śruba
    wystająca ze ściany i im cieńsza tym bardziej wiotkie mocowanie ;)
    Albo zwykły kołek rozporowy. i pod płyte w okolicy otworu napchać kleju do płyt /
    płytek / betonu... co jest pod ręką... i przykręcić po utwardzeniu

  • 10. Data: 2022-04-08 11:57:42
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 8.04.2022 o 07:30, A S napisał:

> [...]
    zawieszania suszarki do naczyń, wyszło paskudnie bo płyta się wgięła i pękła.

    Przez otwór w K-G pod kołek, zapuścić pianę do mocowania drzwi/okien,
    podpierając płytę deską, by się nie wygięła w trakcie rozprężania
    piany. Po utwardzeniu, przewiercić się do ściany właściwej i włożyć
    długi kołek.