  • 51. Data: 2021-02-09 22:11:46
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/02/2021 20:07, Mateusz Bogusz wrote:
    > Przecież jakby to wszystko miał kodować do HEVC przy 25FPS jakiś
    > układ w tym rejestratorze, to nie ma szans żeby to była taka puszka
    > wielkości routera pobierająca 10W.

    Video Encoding/Decoding zH.264&JPEG encoding and decoding of multiple
    streams [...]
    - 8x720p@30 fps H.264 encoding+8xCIF@30 fps H.264 encoding+4x720p@30 fps
    H.264 decoding+8x720p@2 fps JPEG encoding [...]

    https://www.hisilicon.com/-/media/Hisilicon/pdf/Surv
    eillance_mobilecam/Hi3521AV100.pdf

  • 52. Data: 2021-02-11 11:33:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.02.2021 22:11, heby wrote:
    > Video Encoding/Decoding zH.264&JPEG encoding and decoding of multiple
> [...]

    Taki układzik pewnie w kamerach IP siedzi, bo jakoś produkują te dwa
    strumienie nawet w 4k.

    Ale jak masz problem z "przekodowywaniem" przez rejestrator, to nie
    lepiej popatrzeć na te tańsze, co tylko zapisują strumień bez jego zmiany?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2021-02-11 12:09:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ale jak masz problem z "przekodowywaniem" przez rejestrator, to nie
    > lepiej popatrzeć na te tańsze, co tylko zapisują strumień bez jego zmiany?

    Ja się w ogóle dziwię wykorzystywaniem do 2-3 kamer rejestratora. Jest
    od cholery programów na PC (w tym darmowe), które sobie radzą doskonale
    z zapisem nawet do większej ilości kamer. Może to być dowolna jednostka
    a zrzut strumienia bezpośrednio z kamery na dysk odbywa się bez udziału
    programu. On tylko odczytuje to co kamera zapisała. Na upartego można
    sobie kupić NAS. Zapis na karcie SD w kamerze (bez udziału rejestratora)
    jednak nie jest najlepszym pomysłem bo kamera zapisuje tam tylko "motion
    detection" które różnie działa ale jeśli komuś to wystarczy, to lepiej
    zainwestować w kartę SD niż w rejestrator czy komputer.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 54. Data: 2021-02-11 22:53:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/02/2021 11:33, Mateusz Bogusz wrote:
    > Ale jak masz problem z "przekodowywaniem" przez rejestrator, to nie
    > lepiej popatrzeć na te tańsze, co tylko zapisują strumień bez jego zmiany?

    Dokładnie tak mam teraz i własnie z powodu utraty jakosci na
    rejestratorze, wywaliłem go. Zapisam strumieni z kamer zajmuje się
    ffmpeg wystrugany ręcznie na starym terminalu za pare zł.

  • 55. Data: 2021-02-11 23:42:14
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 08.02.2021 o 21:27, heby pisze:

    > Ok, więc piszemy o różnych rzeczach. Ja zrezygnowałem z Hixxxx dlatego
    > że pogarszał stumień *cyfrowy* z kamery onvif niepotrzebnie
    > przepakowując go kiepskim sprzętowym enkoderem.

    Jaki to był rejestrator, że przepakowywał strumień z kamery IP przed
    nagraniem na dysk? Musiał kosztować majątek.

    yabba

  • 56. Data: 2021-02-12 00:05:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/02/2021 23:42, yabba wrote:
    > Jaki to był rejestrator, że przepakowywał strumień z kamery IP przed
    > nagraniem na dysk? Musiał kosztować majątek.

    Przegapiłeś ostatnie kilka lat.

  • 57. Data: 2021-02-12 00:49:57
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 12.02.2021 o 00:05, heby pisze:

    > Przegapiłeś ostatnie kilka lat.

    Podaj lepiej przykład takiego rejestratora. Rejestratory do kamer IP są
    tańsze od odpowiednich rejestratorów analog/AHD/CVI/TVI, ponieważ nie
    muszą mieć układów kompresji obrazu.
    Niektóre rejestratory mają opcjonalną funkcję "kanał zerowy" i one
    rzeczywiście miksują i bardziej kompresują obraz do celów zdalnego
    podglądu jednocześnie kilku kamer na podzielonym ekranie.

    yabba

  • 58. Data: 2021-02-12 09:30:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.02.2021 22:53, heby wrote:
    > Dokładnie tak mam teraz i własnie z powodu utraty jakosci na
    > rejestratorze, wywaliłem go.

    To podaj co miałeś za rejestrator.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 59. Data: 2021-02-12 09:33:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.02.2021 12:09, LordBluzg(R) wrote:
    > Ja się w ogóle dziwię wykorzystywaniem do 2-3 kamer rejestratora. Jest
    > od cholery programów na PC (w tym darmowe), które sobie radzą doskonale
    > z zapisem nawet do większej ilości kamer. Może to być dowolna jednostka

    Ale że każdy w szafie trzyma jakieś stare komputery? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 60. Data: 2021-02-12 10:41:10