  • 81. Data: 2021-02-14 12:16:48
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Feb 2021 21:09:28 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > A jak się zepsuje (szczególnie że ma serwo), to nie pokryje żadnego.

    Ale zgadujesz dlaczego ona tyle kosztuje?

    --
    Marek

  • 82. Data: 2021-02-14 12:21:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 12 Feb 2021 15:44:48 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie wiem, bo wyleciał zanim zdążyłem ogarnąć takie detale. Po
    > stwierdzeniu że obraz zapisany na dysku jest gorszej jakosci niż
    > oryginalny strumień, darowałem sobie dalsze eksprymenty, tym
    > bardziej że

    Zgaduję, że porównywałeś różne strumienie, bo kamera daje
    równocześnie kilka a rejestrator mógł akurat "nagrywać" ten gorszy.

    --
    Marek

  • 83. Data: 2021-02-14 12:44:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.02.2021 o 11:46, ToMasz pisze:

    > wskaż gdzie ja napisałem że tak nie jest.

    O tutaj, cytuję Twoje zdanie:

    "nie wymieniłeś ani jednego argumentu za CVI."

    Koniec cytatu.
    Zapomniałeś czy nie umiesz czytać?

    > wnioski z dupy. to samo i nic więcej. rozmawiamy o kamerach, a co z
    > rejestratorem? Ja _nigdy_ nie zostawiam rejestratora w obszarze który
    > jest zabezpieczony monitoringiem. ile metrów jest dalej? 20, 50. dla
    > mnie nieistotne. dla 32 kamer analogowych - już tak. panie kto daje 32
    > kamery? ten kto chce mieć użyek z nagrań,a nie zniżkę u ubezpieczyciela
    > bo ma monitoring

    Rozmawiamy nadal o szczegołowości kamer czy o instalacji/kablach?

    > a.... terez rozumiem. Dla Ciebie jest ważne że CVI (w którym tak
    > naprawdę cieżko mówić o konkretnej rozdzielczości, jest takie samo dobre
    > jak tzw IP? No to trzeba było od razu pisać że to dyskusja akademicka -
    > przyznaję Ci rację.

    Bredzisz po raz kolejny i znów wychodzi Twój brak wiedzy temacie CVI.

    Tu masz przykłady rozdzielczości dla kamery CVI (pierwsza z brzegu):
    https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-ahd-hd-cvi-hd-t
    vi-pal-apti-h50pv2-28w-2mpx-5mpx-2-8-mm_l1_p16011.ht
    ml

    Rozdzielczość:
    2592 x 1944 - 5 Mpx @ AHD, HD-TVI,
    2560 x 1440 - 3.7 Mpx @ AHD, HD-TVI, HD-CVI,
    1920 x 1080 - 1080p @ AHD, HD-CVI, HD-TVI,
    960 x 576 - PAL

    Gdzie PAL do którego się wciąż odnosisz a jest już standardem z muzeum
    wypada jak? cena tej kamery to 75zł na Allegro
    https://allegro.pl/oferta/kamera-ahd-hd-cvi-hd-tvi-p
    al-apti-h50pv2-28w-5mpx-10170870548

    Teraz kamera IP
    https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-ip-apti-52v2-28
    wp-5-mpx-2-8-mm_l1_p15930.html
    Rozdzielczość:
    2592 x 1944 - 5 Mpx ,
    2560 x 1920 - 4.9 Mpx ,
    2560 x 1440 - 3.7 Mpx ,
    1920 x 1080 - 1080p

    Cena 200zł
    https://allegro.pl/oferta/kamera-ip-apti-52v2-28wp-5
    -mpx-2-8-mm-9948881083

    Wychodzi że przy kamerze CVI mogę sobie kupić prawie 3szt w cenie jednej
    kamery IP

    > wszystko jasne od poprzedniego akapitu. Ja twierdzę że IP jest lepsze i
    > tańsze, Ty że CVI nie jest gorsze. spoko obdywaj mamy racje. Tylko że IP
    > jest dużo tańsze.

    Ja twierdzę że bredzisz a dowody masz wyżej. Teraz się z nimi bij a ja
    pójdę po czipsy :)

    > bo to niewiele wnosi. ich rejestrator można shakować

    Tak samo jak NAS, czy rejestrator do kamer IP.

    > wystarczyło raz powiedzieć

    Jak widać, nie wystarczyło. Może teraz ci się coś rozjaśni ale wątpię.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 84. Data: 2021-02-14 13:49:05
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14.02.2021 o 00:45, heby pisze:

    > To dobrze, bo takich nie mam.

    Zaraz, zaraz. To jakie masz kamery? Z Twoim postów wywnioskowałem, że
    kamera dawała ładny obraz 1080, a rejestrator ZXtech kompresował to do
    720. To jakie masz kamery i do jakiej rozdzielczości rejestrator
    kompresował obraz? Do D1, CIF czy gorzej?

    > Moje za 80złz też mają. Nie przeszkadza im jedna nie mieć sensownej
    > detekcji ruchu. Skoro kupujesz nagrywarkę za 300zł to nie skodziewasz
    > się tam kamer za 1000zł. To urządzenie nie jest przeznaczone na rynek
    > profejsonalny, tak samo jak kamery z którymi współpracuje.

    Dlaczego nie? Bardzo często spotykana kombinacja. Na tym polega
    działąnie popularnych systemów IP. Prosty rejestrator zrzucający tylko
    strumienie na dysk + analiza metadanych w strumieniach + udostępnianie
    nagrań lokalnie i przez sieć oraz mądre i bardzo mądre kamery
    rejestrujące i analizujące obraz.

    > Zakładsz błednie że powinienem rozgryzać do końca co on potafi i dopiero
    > móc w ogóle odzywać się kiedy ktoś krzyczy "nie ma takich scalaków". Nie
    > uwarzasz że to troche przesada?

    Zakładałem, że sprawdziłeś czy nie ma jakiegoś błędu w ustawieniach,
    który powodowałby nagrywanie gorszego obrazu niż daje kamera. Czasem tak
    wychodzi, że ogląda się ładny strumień 1, nagrywa gorszy strumień 2, a
    przez Internet podgląda się najgorszy i najwolniejszy strumień 3. Potem
    jest zdziwienie użytkownika, że z nagrania nie można wyciągnąć istotnych
    informacji, bo obraz jest niewyraźny.
    Staram się z Tobą rozmawiać, żeby uzyskać jak najwięcej informacji.
    Dlatego szkoda, że nie zagłębiłeś się w opcje rejestratora. Może
    potrafisz jednak podać jaki strumień przychodził z kamery, a jaki był
    nagrywany na dysku?

    > Jak na razie w wątku wyskoczył pare osób
    > z debilizmami: "nie da się kompresować H.264 w 3W". No wiec da się. Mam
    > coś dalej udowadniać? Na końcu jest jakaś nagroda? Reverse engenering na
    > poziomie krzemu szanowna komisja uzna za dostatecznie dobry dowód że
    > jednak da się? Mam już kupować mikroskop elektronowy?

    Odnośnie tego układu scalonego, to nikt nie neguje, że istnieje i
    działa. Jednak jego pełne zastosowanie jest w rejestratorach analogowych
    HD. Jest to ujęte w PDF-ie, który podesłałeś. Dostaje on sygnał
    analogowy, próbkuje go, przetwarza na cyfrę, kompresuje do H.264 i
    zapisuje na dysk. Dodatkowo potrafi rozkompresować strumień z dysku i
    wyświetlić go na monitorze HDMI/VGA.
    Jak wynika z jego opisu, nie jest w stanie rozkompresować 4 strumieni
    1080 i jednocześnie ich kompresować do 720.
    Opcja, że z kamery IP przychodzi tylko 720, a na dysk zapisujemy D1
    wydaje mi się zupełnie bezsensowana, bo nie daje praktycznie żadnej
    zalety stosowania kamer HD.

    > Tak, w tych sprzedawanych do kompletu z tymi rejestratorami - na 100%, i
    > jeszcze określają przebieg na podstawie grubości lakieru.
    >
    > Zauważyłeś na jaki rynek to jest scalak? To scalak na rynek "ktoś mi
    > podpierdolił kosz na śmieci" a nie "robimy drugie Chiny i rozpoznajemy
    > ludzi po kształcie nosa".

    > Hixxxx demo board. Tyle z niego sie dowiedziałem, więcej nie grzebałem.
    > Zastanawiam się czy warto tracić czas na szukanie i analizowanie
    > czegokolwiek. Co chces w ten sposób osiągnąć? Twoja teaz "musiał by
    > kosztować majątek" padła. Coś mam dalej udowadniać?

    Nic nie musisz udowadniać. Po prostu opisane przez Ciebie działanie
    rejestratora jest tak nietypowe i różne od dziesiątek innych modeli, że
    mnie intryguje.
    Podejrzewam, że ten scalak nie rekompresował strumieni z kamer IP.
    Musiałyby być chociażbyy ustawienia parametrów strumienia do zapisu.
    Raczej był błąd w konfiguracji strumieni do zapisu.

    yabba

  • 85. Data: 2021-02-14 15:44:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2021 13:49, yabba wrote:
    > Zaraz, zaraz. To jakie masz kamery?

    Mam różne kamery. Obecnie wszystkie zaiwaniają w 720p z uwagi oa
    obciążenie ZoneMindera.

    > do jakiej rozdzielczości rejestrator
    > kompresował obraz?

    Kompresował do tej samej. Prawdę mówić przez kilka dni byłem pewny że to
    oryginalny strumień aż nie sprawdziłem z ręcznie odpalonym ffmpeg.

    > Dlaczego nie?

    Bo detekcja ruchu w kamerze przekracza możliwosci intelektualne
    przeciętnego obsługujacego. To trzeba *skonfigurować* a przeciez świat
    idzie wkierunku "upraszczania". Modele z robudowaną konfigukacją nie są
    przeznaczone dla przeciętnego misia który chce oglądać swój kosz na śmieci.

> [...]
    > strumienie na dysk + analiza metadanych w strumieniach + udostępnianie
    > nagrań lokalnie i przez sieć oraz mądre i bardzo mądre kamery

    Ale to nie dotyzy aukacji na allegro, gdzie opychaja te tanie
    rejestratory. One są przedawane w kompletach z kamerami w których
    stosuje się jeszcze flash albo Activex. Takie wykopaliska z przed 10 lat.

    Rynek dla suwerena do domowego monitoringu polega na tym żeby było
    najtaniej. Stąd ten scalak.

    > Zakładałem, że sprawdziłeś czy nie ma jakiegoś błędu w ustawieniach,
    > który powodowałby nagrywanie gorszego obrazu niż daje kamera.

    Tam ustawień tyle, co kot napłakał. Nie pamiętam aby cokolwiek było w
    temacie jakości.

    > Czasem tak
    > wychodzi, że ogląda się ładny strumień 1, nagrywa gorszy strumień 2

    Niemożliwe, jak już powiedziałem. Róznica jest subtelna a u mnie
    strumień 2 (o ile występuje) jest jakosci VHS i tak też go sobie sam
    skonfigurowałem, ponieważ mam VPN na 1Mbit...

    > potrafisz jednak podać jaki strumień przychodził z kamery, a jaki był
    > nagrywany na dysku?

    Teraz - nie. Po prostu rejestrator OOTB nagrywał na dysk obraz w gorszej
    jakosci niż równolegle odpalony ffmpeg duplikujący "ten sam" strumień z
    kamery. Sprawdzałem to klatka po klatce. Różnice są subtelne, ale
    dostatecznie duże aby ograniczyć zakres widzialności detali.

    > Odnośnie tego układu scalonego, to nikt nie neguje, że istnieje

    Negowały go 2 osoby w wątku. Mateusz i Ty. Na podstawie "to niemożliwe".
    No wiec możliwe, przespaliście coś. Całe szczęście internetu czuwa. Czuwaj.

  • 86. Data: 2021-02-14 15:45:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2021 12:21, Marek wrote:
    > Zgaduję, że porównywałeś różne strumienie

    Łodzizas. Napisałem już: mój drugi stream ma jakość VHS po 7 kopii. To
    nie jest gruby bład. Z reszta jedna z kamer w ogóle nie ma drugiego
    strumienia (bo ma bugi we firmware i został wyłączony).

  • 87. Data: 2021-02-14 16:18:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 11:46 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > mnie nieistotne. dla 32 kamer analogowych - już tak. panie kto daje 32
    > kamery? ten kto chce mieć użyek z nagrań,a nie zniżkę u ubezpieczyciela

    Mam taki rejestrator:
    https://ivel.pl/p10252,rejestrator-cyfrowy-sieciowy-
    ip-do-monitoringu-sklepu-biura-hwn-4216mh-16p-hikvis
    ion-hiwatch.html?src=mon&gclid=EAIaIQobChMIp4yM3NTp7
    gIV2NrVCh0eGgYeEAAYASAAEgJ3cvD_BwE

    i podpięte do niego 6 kamer hik

    https://allegro.pl/oferta/kamera-ip-kamera-hikvision
    -ds-2cd2045fwd-i-2-8mm-4-8158947186
    Mógłbyś podpowiedzieć jakieś kamery, które byłby z nim kompatybilne ale
    tańsze?

    TG

  • 88. Data: 2021-02-14 19:43:07
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14.02.2021 o 15:44, heby pisze:

> [...]
    >
    > Kompresował do tej samej. Prawdę mówić przez kilka dni byłem pewny że to
    > oryginalny strumień aż nie sprawdziłem z ręcznie odpalonym ffmpeg.

    To w czym był gorszy nagrany strumień? Miał mniejszy bitrate niż z
    kamery? Porównywałeś oba strumienie z tej samej chwili czasu czy z
    różnych? Oglądałeś je na tym samym monitorze?

> [...]
    > przeznaczone dla przeciętnego misia który chce oglądać swój kosz na śmieci.

    Dlatego w ramach upraszczania obsługi, rejestratory mają opcje zdalnego
    konfigurowania kamer (jeśli rejestrator i kamera są z tej samej linii
    produktowej). Czyli klikasz w menu detekcji ruchu w rejestratorze, a w
    rzeczywistości zmiany zachodzą w ustawieniach kamery IP.

> [...]
    > stosuje się jeszcze flash albo Activex. Takie wykopaliska z przed 10 lat.
    >
    > Rynek dla suwerena do domowego monitoringu polega na tym żeby było

    Właśnie tanie rejestratory zupełnie nie ingerują w strumienie z kamer.
    Te Twoje kamery mają detekcje ruchu czy nie? Jakie to modele?

> [...]
    > kamery. Sprawdzałem to klatka po klatce. Różnice są subtelne, ale
    > dostatecznie duże aby ograniczyć zakres widzialności detali.

    Bitrate obu strumieni był taki sam? Czy oba obrazy oglądałeś na tym
    samym monitorze podłączonym przez złącze tego samego typu?
    Ten sam materiał oglądany na tym samym monitorze, delikatnie różni się
    jakością jeśli sygnał jest podłączony przez HDMI lub VGA.

    > Negowały go 2 osoby w wątku. Mateusz i Ty. Na podstawie "to niemożliwe".
    > No wiec możliwe, przespaliście coś. Całe szczęście internetu czuwa. Czuwaj.

    Czytaj dokładniej odpowiedzi na Twoje posty.

    Nie negowałem istnienia tego układu. Takie układy są stosowane w
    rejestratorach do kamer analogowych HD. Tam rzeczywiście mają co robić.
    Neguję, że on rekompresuje strumień z kamer IP. Taki rejestrator IP jest
    ewenementem wobec dziesiątek innych tanich rejestratorów, które nic nie
    robią ze strumieniem. To co dostają, to zapisują.

    yabba

  • 89. Data: 2021-02-14 21:01:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2021 19:43, yabba wrote:
    > To w czym był gorszy nagrany strumień?

    Miał mniej detali.

    > Miał mniejszy bitrate niż z
    > kamery?

    Bitrate nie ma znaczenia. Istotna jest umiejętnośc enkodera zmieszczenia
    się z jak najlepszą jakością w zadanym bitrate. Enkodery sprzętowe mają
    tutaj bardzo duże ograniczenia i mimo nawet tego samego bitrate, osiągną
    znacznie gorszą jakość. Choćby z powodu bardzo płytkiego kodowania
    temporalnego (co najwyżej 2-3 ramki, w znanym mi enkoderze od środka).

    > Porównywałeś oba strumienie z tej samej chwili czasu czy z
    > różnych? Oglądałeś je na tym samym monitorze?

    Tak. Ta sama klatka, jak pamiętam przemykającego samochodu. Na jednym
    czytałem tablicę, na drugim już nie (musiałbym zgadywać numer). Oba
    obrazy były nieodróżnialne na oko oglądane w pełnej klatce. Rózniły się
    detalami, a w zasadzie artefaktami kompresji.

> [...]
    > produktowej). Czyli klikasz w menu detekcji ruchu w rejestratorze, a w
    > rzeczywistości zmiany zachodzą w ustawieniach kamery IP.

    Nie widziałem takich w tym rejestratorze. Dyskutujesz o innych
    rejestratorach.

    > Właśnie tanie rejestratory zupełnie nie ingerują w strumienie z kamer.
    > Te Twoje kamery mają detekcje ruchu czy nie? Jakie to modele?

    To obecnie Overmax CamSpot 4.5. Mają jakąś detekcję, zbudza się z powodu
    np. zmiany oświetlenia, a nie ruchu. ZoneMinder ma znacznie więcej do
    zaoferowania, choć jest równiez niesłychanie upierdliwy. najwazniejsze
    że ZoneMinder jest w stanie notyfikować inny software (np.
    HomeAssistant) i odwrotnie. Nie widzę zastosowania w moim przypadku
    detekcji ruchu. Natomiast mam czujniki ruchu, zwykłe IR spięte z tym
    biznesem.

    > Bitrate obu strumieni był taki sam?

    Bitrate nie sprawdzałem, ale przy enkoderach sprzętowych bitrate może
    się znacząco różnić na + a mimo to generują gorszą jakośc na wyjściu.
    Enkodery sprzętowe są po prostu kiepskie, w nich wysoką prędkośc
    uzyskuje się redukcją ficzerów kodeka.

    > Czy oba obrazy oglądałeś na tym
    > samym monitorze podłączonym przez złącze tego samego typu?

    Tak. Wiesz, może na to nie wyglądam, ale ogarniam takie tematy jak
    wyjęcie jednej klatki ze strumienia i analizę pixel po pixelu.

    > Nie negowałem istnienia tego układu.

    Nie kłućmy się wobec tego. Dowiedziałeś się czegoś i cieszmy się z tego.
    A ja dowiedziałem się, że jesli mam o czymś pisać w necie to muszę mieć
    profesjonalne badania w certyfikowanym ośrodku pod okiem notariusza i
    duszpasterza, bo inaczej nie można słowa napisać.

  • 90. Data: 2021-02-15 07:33:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.02.2021 12:16, Marek wrote:
    > Ale zgadujesz dlaczego ona tyle kosztuje?

    Pewnie analogicznie jak z samochodami. Drogie się nie psują ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz