  • 1. Data: 2010-05-19 12:20:03
    Temat: Montaż uchwytu satelity na ościeży okna
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Mam pewien problem z zamocowaniem anteny sat.
    Chcialem sobie zamontować satkę, ale muszę to zrobić wspornikiem
    montowanym do ościeży okna.
    Cały problem w tym, że od okna do zewnątrz jest 16cm z tego 10cm to
    styropian ocieplający.
    Macie jakis pomysł jak mozna to zrobić?
    Rozstaw śrub ma w kwadracie 8cm. więc z jednej strony wyjdzie na
    styropian. Myślałem, aby od tej strony spróbowac wiercic pod katem,
    wtedy zachaczę o beton, ale czy to dobry pomysł?

    To taki wspornik
    http://wizfon.pl/product/6446

  • 2. Data: 2010-05-19 12:38:12
    Temat: Re: Montaż uchwytu satelity na ościeży okna
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    bd.googlegroups.com...
[...]

    Przerób uchwyt. Jak masz dostęp do spawarki to 20minut roboty jak nie masz
    dostepu to zlec komus za flaszkę zrobia. zamiast tej kwadrotowej podstawy
    8*8cm wspawaj płaskownik szerokosci 4-5 cm długosci 15 cm z nawierconymi 4
    otworami i wtedy zamocuj do ościezy jak nie masz możliwosci gdzie indziej
    A nie masz możliwosci przymocowac do sciany w styropianie lub w
    ostateczności na styropianie długimi metalowymi kotwami z dystansami o
    grubosci styropianu? Bo nie bardzo wyobrazam sobie możliwośc regulacji
    antena zamontowana w ościezy. I zreszta wtedy ta antena przesłoni tobie
    znaczna część okna.
    Troche to wiec bez sensu

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-05-19 17:56:53
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ten wspornik bedzie skierowany w dół, czyli ponad parapet wystawać
    bedzie jakies 30 cm, wiec nie jest tak źle. Do czoła sciany nie ma jak
    bo nie wychyle sie przez okno, a na parapet nie stane, bo noie
    przenosi obciązenia, jest dziwnie zrobiony podczas montazu okna.
    Nie za bradzo rozumiem o co chodzi z tym płaskownikiem. Mozesz mi to
    troche wyjasnic bo to ciekawy pomysł.

    A nie moge próbować pod katem wiercić tych zewnetrznych śrub?

  • 4. Data: 2010-05-19 17:59:45
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A ... ta płaska czesc z otworami przychodzi do ościezy, nie do czoła
    sciany, ale to wiecie pewnie

  • 5. Data: 2010-05-20 08:04:26
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 19 Maj, 14:20, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > styropian. Myślałem, aby od tej strony spróbowac wiercic pod katem,
    > wtedy zachaczę o beton, ale czy to dobry pomysł?

    ten spornik sie nie nada, musisz miec inny ktory przykrecisz do czola
    siany.
    Jesli nie chcesz wymianiac spornika to mozesz przykjrecic do czola ale
    wtedy rurke z antena bedziesz miec na oknie.
    Tak czy siak musisz zamontowac do czola sciany a nie do oscieznicy.
    Oscieznica ma za malo miejsca (6cm) i przy skrajnych srubach a masz 4
    szt to moze odlupac kawalek betonu.

  • 6. Data: 2010-05-20 08:20:10
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Rozważ montaż na 3 punkty. 2 do ramy okna, 1 do ściany. Wszystko po to, aby
    konstrukcja mogła przenosić siły boczne. Jak przykręcisz tylko do ramy to
    odfrunie przy pierwszym większym wietrze.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-05-20 08:58:34
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 19.05.2010 14:20, slawek7 wrote:
> [...]
    > styropian. Myślałem, aby od tej strony spróbowac wiercic pod katem,
    > wtedy zachaczę o beton, ale czy to dobry pomysł?

    Ja bym dorobił jeden element..
    Przykręć do ściany ten uchwyt na tych dwóch śrubach tak jak planowałeś.
    Pozostałe otwory olej.
    zaopatrz się w coś takiego(lub podobne):
    http://irma.pl/photos/article/katownik_arno.jpg
    oraz:
    http://www.netek.pl/sklep/images/cybant_6mm.gif
    oraz:
    http://www.zamocowania.pl/grafika/kolki/mini/kotwa_c
    slr.gif

    Oczywiście wszystko do siebie pasujące rozmiarami.
    Jak masz już przykręcony ten uchwyt na dwóch śrubach
    To za pomocą cybanta przykręć kątownik do uchwytu w taki sposób aby
    jedno ramię(to krótsze z przykładowego linka) kątownika przylegało do
    poziomej rury uchwytu, drugie jego ramie przylegało do lica ściany. Za
    pomocą kotwy stalowej(jednej albo kilku) o odpowiedniej długości
    przykręć kątownik do ściany(przez ocieplenie).

  • 8. Data: 2010-05-21 03:08:50
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czy mogę zamontować wspornik tymi kołkami
    http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=layer&l
    ayertype=Z&sprache=EN&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G2-
    $MZG-FUR&ekat=$EKAT-HK-EN

    A na jakiej wysokości w świetle okna powinien być montowany trzpień?

  • 9. Data: 2010-05-21 06:25:02
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 21.05.2010 05:08, slawek7 wrote:
    > Czy mogę zamontować wspornik tymi kołkami
    > http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=layer&l
    ayertype=Z&sprache=EN&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G2-
    $MZG-FUR&ekat=$EKAT-HK-EN
    Zrób to lepie na kotwach stalowych, one mają ta właściwość że przejmują
    obciążenie (ta tulejka metalowa) obciążenie ściskające ją. Jeżeli otwór
    w uchwycie czy innym elemencie jest większy niż ta tulejka na kotwie
    należy dać podkładkę, tak aby element przykręcany oparł się o tulejkę.
    Tym samym uchwyt nie naciska na ocieplenie a na ścianę.
    Dając kołek tworzywowy tego nie zapewnisz.

    > A na jakiej wysokości w świetle okna powinien być montowany trzpień?

    Na takiej aby zapewnić dobry odbiór sygnału.
    Nie ma znaczenia czy będzie to przy parapecie czy przy nadprożu, ważne
    aby był sygnał. Poceluj anteną z ręki i zobacz skąd łapie sygnał.

    Z innej beczki, ja bym starał się dać antenę jak najniżej, ptaki
    siadające na antenie nie będą srać na mój parapet wtedy:)

  • 10. Data: 2010-05-21 16:34:17
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A masz może jakies zdjecie tej kotwy lub oznaczenie? Styropian ma 10cm
    a nie wiem na ile kotwa ma wejsc do sciany i jakiej srednicy?