  • 1. Data: 2010-05-18 16:12:57
    Temat: Ogrzewanie podlogowe + kociol na wegiel
    Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl>

    Witam

    Nastawiam sie na ogrzewanie domu weglem i tu jest priorytet. Czy ma sens w takim
    przypadku ogrzewanie podlogowe calosci domu? Podlogi by byly z gresu i paneli.

    Kociol weglowy -> bufor ciepla (min. 1000l) -> ogrzewanie podlogowe
    Kotlownia bedzie w piwnicy, bufor ciepla moglby byc tez w piwnicy lub garazu,
    dom 190m2

    I jeszcze pytanie, czy wylewka 10cm (styro 5cm + beton 5cm) wystarczy do
    podlogowki. Potrzebne mi to teraz do drzwi balkonowych.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Z.

  • 2. Data: 2010-05-18 16:30:30
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe + kociol na wegiel
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Salata pisze:
    > Witam
    >
    > Nastawiam sie na ogrzewanie domu weglem i tu jest priorytet. Czy ma sens
    > w takim przypadku ogrzewanie podlogowe calosci domu? Podlogi by byly z
    > gresu i paneli.

    Ma sens, ale zastanów się, czy chcesz mieć podłogówkę w sypialniach...?
    Istnieją opinie, że nie jest to korzystne dla zdrowia..., ale :-) zaraz
    podniosą się głosy, że nie ma przeciwwskazań, a podłogówka lepsze itd... :-)

    > Kociol weglowy -> bufor ciepla (min. 1000l) -> ogrzewanie podlogowe
    > Kotlownia bedzie w piwnicy, bufor ciepla moglby byc tez w piwnicy lub
    > garazu, dom 190m2

    A ten bufor jest Ci do czegoś potrzebny...? Zamierzasz ogrzewać
    korzystając z jakiejś tańszej taryfy w jakichś godzinach, czy co...? :-)
    Jeżeli nie, to odpuść sobie ten bufor, bo i tak zastosujesz kocioł z
    automatyką, a podłogówka ma wystarczającą akumulacyjność, żeby przejąć
    nadmiar ciepła i bufor może okazać się zbędny. Jak planujesz w
    przyszłości jakieś solary, to sobie wyprowadź odpowiednie podłączenia i
    w razie czego tam wepniesz ten bufor, ale to dopiero jak będziesz
    włączał do instalacji te wynalazki. Wcześniej nie ma potrzeby :-)

    Kocioł węglowy z podłogówką może współpracować dzięki odpowiednim
    zaworom mieszającym, a jak zastosujesz wymiennik ciepła, to bez problemu
    wszystko powinno działać - ja u siebie coś takiego chcę zrobić.
    Rozmawiałem już z instalatorem i właśnie tak mi to wykona - kocioł na
    ekogroszek w otwartym obiegu - tu zasobnik na cwu, wymiennik i obieg
    zamknięty. Tu kilka pętli kalafiorów i kilka pętli podłogówki.

    Też kiedyś o buforze myślałem, ale... wyleczyłem się :-)

    > I jeszcze pytanie, czy wylewka 10cm (styro 5cm + beton 5cm) wystarczy do
    > podlogowki. Potrzebne mi to teraz do drzwi balkonowych.

    Piątka styro pod podłogówkę to jednak trochę mało, zwłaszcza, że piszesz
    o piwnicy - czy ogrzewana? czy pod całością?
    Jak nieogrzewana, to stanowczo więcej tego styro - 8, a nawet 10 cm. Jak
    ogrzewana, to piątka może i wystarczy... :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-05-18 17:42:49
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > kalafiorów i kilka pętli podłogówki.
    >
    > Też kiedyś o buforze myślałem, ale... wyleczyłem się :-)

    No nie wiem czy ci to wydoli, tzn piec może się gotować a ty nie będziesz w
    stanie odebrać ciepła przez wymiennik.
    Ja mam obieg otwarty podpięte CWU i podłogówkę i czasami nie jestem w stanie
    odebrać ciepła od pieca.
    Podłogówka wcale tak dużo ciepła nie zżera.
    Myślę, że dopiero jak podepnę grzejniki z piętra to wtedy będzie dobrze.
    Piec mam 20 kW (węglowy z podajnikiem) podłogówki jakieś 100 m2 średnie
    odstęp to 10 cm między rurkami.
    CWU to 300L przez wężownicę 1,06m2.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-05-18 17:54:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Stolat pisze:

    > No nie wiem czy ci to wydoli, tzn piec może się gotować a ty nie będziesz w
    > stanie odebrać ciepła przez wymiennik.

    Chcę zainstalować piec z automatyką... Zresztą jak instalacja jest
    dobrze zaprojektowana i wykonana, to nie ma możliwości zagotowania wody
    w obiegu kotła, w końcu coś się wyłączy. Wiem, że 20 kW to dość dużo,
    ale jak w tym obiegu jest spory zasobnik na cwu, to nadmiar ciepła
    odbierze, a w przypadku podwyższania temperatury mimo to, piec się
    powinien wyłączyć.

    Może masz coś źle wyregulowane w tej swojej instalacji, skoro Ci się
    zdarza gotować wodę...?

  • 5. Data: 2010-05-18 18:10:28
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > obiegu jest spory zasobnik na cwu, to nadmiar ciepła odbierze, a w
    > przypadku podwyższania temperatury mimo to, piec się powinien wyłączyć.

    Tak piec się wyłącza.
    "Spory"- zasobnik ja mam 300 l i co z tego jak tylko wężownica obniży
    temperaturę o góra 10 C.

    > Może masz coś źle wyregulowane w tej swojej instalacji, skoro Ci się
    > zdarza gotować wodę...?

    Ona się n gotuje lokalnie tzn. temperatura nie przekracza 60C ale słychać
    jak w piecu coś stuka jak dla mnie to wina zbyt małego odbioru ciepła.
    I podłogówka kumuluje ciepło ale szybko wcale ci go nie odbierze :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2010-05-18 19:38:40
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2010-05-18 20:10, Stolat pisze:
> [...]
    > jak w piecu coś stuka jak dla mnie to wina zbyt małego odbioru ciepła.
    > I podłogówka kumuluje ciepło ale szybko wcale ci go nie odbierze :).

    Ja też bym obstawiał coś nie tak z piecem lub instalacją. W tym sezonie
    mój piec 24 kW ogrzewał tylko ok. 90 m2 podłogówki i żadnego stukania
    nie było. Miał długie okresy pracy na podtrzymaniu ale na piecu było
    cały czas ok. 60-70 stopni. Ja w obiegu otwartym zaraz przy powrocie
    pieca mam jeszcze zawór który pilnuje żeby do pieca nie powracała zbyt
    zimna woda poprzez domieszanie ciepłej z zasilania.

    P.B.

  • 7. Data: 2010-05-20 09:11:08
    Od: xart <x...@g...com>

    > Ja też bym obstawiał coś nie tak z piecem lub instalacją. W tym sezonie
    > mój piec 24 kW ogrzewał tylko ok. 90 m2 podłogówki i żadnego stukania
    > nie było.

    Ja mam groszkowca 30kW i cale CO za wymiennikiem - w tym ok 120 metrow
    podłogówki. Użytkuję już 3 sezon i jeśli chcę wychłodzić kocioł do
    wyczyszczenia, to robie to szybko i skutecznie właśnie podłogówką.
    Generalnie żadnych problemów jak dotąd.

    pzdr.
    xart

  • 8. Data: 2010-05-25 19:15:07
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > w przypadku podwyższania temperatury mimo to, piec się powinien wyłączyć.

    Nie wiem jak to z tymi piecami
    ale ja obecnie mam ok 32kW piec
    dom 240m2 44porotherm
    nieocieplony i jak narazie sprawdzil sie piec dosyc dobrze

    teraz drugi dom buduje dla siebie wielkosc domu 200m2 z piwnicami
    i planuje jednak troche miejszy piec ok 25kW
    podlogowka pietro parter tylko w sypialni i piwnicy nie będzie podłogówki.

    co nie tak będzie jesli piec będzie za duzy/?