  • 1. Data: 2012-11-18 06:07:43
    Temat: Murator czy Mulator - znów bzdury pisane w tym piśmie /długie i smutne/
    Od: SJS <s...@p...pl>

    Materiał o bezpieczeństwie domu
    http://cdn14.muratordom.smcloud.net/t/file/b6/55/da/
    b655da55008fa07f.pdf
    a w środku bzdura na bzdurze i co gorsze sugerowanie aby montować
    systemy alarmowe wg dawno wycofanych norm które były wprowadzone ok 1995
    roku - archeologia ochrony - namawianie do montażu systemów pokonywanych
    dziecinnymi metodami?
    Nic tylko radość dla przestępców.
    Można popełniać błędy ale żeby z uporem trwać w już we wcześniej
    wskazanych błędach?
    Ale po kolei
    Forum Muratora
    Jest początek 2012 roku
    Sygnalizuję błędy

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?197842-G%C
    5%82upoty-na-stronach-internetowych-Muratora
    Mija prawie 10 miesięcy - Murator wypuszcza cykl artykułów o
    bezpieczeństwie domów
    a w nim bzdura na bzdurze

    Podawanie że obecnie systemy dzielą się na klasy SA-1 do SA-4 i elementy
    systemów na klasy od A do S bez nawet wspomnienia o tym, że te dane są
    od dawna nieaktualne jest niczym innym jak sugerowaniem nieprawdy.
    Gorzej bo jest namawianiem do montażu systemów wg kryteriów z przed
    prawie 20 lat.
    Czyli pełna radość dla przestępców.
    Tu tylko wybrane fragmenty:
    Tak na początek - klasa O dla okien str.36
    Nie ma takiej klasy - może być okno bez klasy antywłamaniowej ale nie
    wolno pisać okno klasy zero
    W normach dotyczących sejfów /szaf/ i wkładek do zamków występują klasy
    zero ale nie oknach.
    Drzwi, okna, rolety mają klasy antywłamaniowe od 1 do 6 - sprawdź w PN
    EN 1627
    Klasy szyb antywłamaniowych to od P1A - P5A i P6B do P8B
    Nie ma szyb klasy P4 w normie - po prostu nie ma a wg Muratora są
    Cytat:
    "Dostępne są dwa rodzaje
    czujek dymu - jonizacyjne
    i optyczne. Pierwsze reagują
    na pojawienie się ognia,
    któremu towarzyszy niewielka
    ilość dymu, drugie - na
    widoczny dym.
    Są także czujki temperaturowe"
    Czujki jonizacyjne wykrywają już fazę pożaru na takim poziomie gdy
    jeszcze ogień nie występuje - np tlenie się
    a czujek dymu jest znacznie więcej rodzajów np czujki liniowe,
    zasysające, itd więc sugerowanie, że są tylko dwa rodzaje jest
    sugerowaniem nieprawdy - gdyby było napisane - najczęściej używa się,,,,
    to wtedy tak - jest to prawidłowy przekaz ale pisanie - dostępne są dwa
    rodzaje czujek - sugeruje czytelnikowi że tylko takie są dostępne i nie
    będzie nawet szukał innych bo Murator napisał o dwóch rodzajach - na
    marginesie - optyczne czujki są kilku rodzajów różniących się znacznie
    możliwościami.
    Cytat:
    "Drzwi antywłamaniowe
    (klasa C albo unijne 3-4)
    osadza się w ościeżnicy,"
    A na jakiej podstawie ograniczenie do klasy 3-4 wg PN EN 1627?
    Wystarczy wejść na stronę
    http://www.imp.edu.pl/cert/cert_1627.html
    lub
    http://www.imp.edu.pl/cert/cert_drzwi_1627.html
    aby zobaczyć, że dawna klasa C - zresztą nieaktualna już dobre kilka lat
    - mieści się między klasami od 3 do 5 a nie od 3 do 4
    czyli kolejna bzdura
    Cytat
    Klasyfikacja okien
    pod względem ich
    antywłamaniowości
    obejmuje sześć klas.
    Najniższą z nich jest
    WK1, w której mieszczą
    się okna ze standardowym
    pakietem szybowym,

    Proszę mi w normie PN EN 1627 wskazać miejsce gdzie jest zapis klasy WK
    Jest albo 1 do 6 wg starszej wersji normy albo ER1 do ER6
    Czyli kolejna bzdura.
    Cytat - Dotyczy sejfów
    Wolno stojące o klasie
    odporności S1
    ale na stronie
    http://www.imp.edu.pl/cert/cert_szafy.html
    jest inna klasyfikacja bo litera S oznacza
    wg
    http://www.imp.edu.pl/cert/cert_szafy_multi.html
    multisejfy, szafki kasjerskie itd
    Czyli kolejna bzdura
    Cytat
    Sposobem na to jest zastosowanie
    ochrony peryferyjnej
    lub co najmniej zewnętrznej.
    Czyli masło maślane
    Cytat
    W odróżnieniu
    od czujek PIR mikrofalowe są
    niewrażliwe na zmiany temperatury
    otoczenia lub poruszającego
    się obiektu. Są droższe.
    Należy je instalować jak najdalej
    od okien i drzwi, ponieważ
    mogą wychwytywać ruch
    poza chronionym pomieszczeniem
    (na przykład pojazdów
    na ulicy tuż za oknem).
    Bzdura bo nie jest istotne miejsce ich zamocowania a ich pole widzenia
    czyli mogą być zamocowane zarówno przy drzwiach jak i oknie aby tylko
    ich obszar wykrywania ni e"opierał się" o drzwi, okna, cienkie ściany
    a więc kolejna bzdura
    Cytat kolejnej bzdury
    Aby kamera mogła być
    w pełni wykorzystywana
    do dozorowania chronionego
    obiektu, przesyłane
    przez nią obrazy musiałyby
    być stale obserwowane.

    Jest to nieprawda ponieważ:
    - można sprzęgnąć z wideo detekcją i otrzymywać np na komórce obraz
    tylko wtedy gdy się coś naprawde dzieje,
    - bardzo często w ochronie stosuje się rejestrację a zapis przegląda się
    jeśli coś się wydarzyło a więc nie na bieżąco
    Jednym słowem Bzdura
    Cytat
    Nie ma wielkiego sensu
    stosowanie instalacji alarmowej
    w domu stojącym się
    na odludziu,
    Tłumaczyć dlaczego jest to bzdura?
    Cytat
    Wybierając system ochrony,
    trzeba brać pod uwagę czas
    dojazdu patrolu interwencyjnego.
    Powinien on być
    krótszy niż ten potrzebny
    do przełamania barier
    ochronnych w obiekcie, na
    przykład krat czy zamków.

    Zwykle gwarantowany czas dojazdu to około 10 minut ale zamki wytrzymują
    tak nawet te najlepsze 5-6 minut dlatego
    warto przeczytać tu
    JAK PRZEŻYĆ DO CZASU PRZYJAZDU PATROLU AGENCJI OCHRONY?
    http://www.pisa.org.pl/index.php?page=comment&nrstr=
    0&id=3
    a więc Bzdury, nieaktualne informacje, wprowadzanie czytelników w błąd
    czyli Mulator a nie Murator

    --
    sjs

  • 2. Data: 2012-11-18 10:35:35
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "SJS" <s...@p...pl> wrote in message
    > Materiał o bezpieczeństwie domu
    > http://cdn14.muratordom.smcloud.net/t/file/b6/55/da/
    b655da55008fa07f.pdf
    > a w środku bzdura na bzdurze i co gorsze sugerowanie aby montować

    Ale się napinasz :-) Oni zarabiają kasę i nie ważne co piszą to ludzie i tak
    kupią :-)

  • 3. Data: 2012-11-18 15:48:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.11.2012 06:07, SJS pisze:

    [ciach spam]

    Siudalski! Przestań uprawiać kryptoreklamę swoich usług!

    Murator może popełnia błędy, ale ty celowo ludzi wprowadzasz w błąd
    rzekomo piętnując te błędy, a tak na prawdę bezczelnie rozprowadzając
    niezamawianą reklamę!

    To nieuczciwe - a firma reklamująca się w sposób nieuczciwy
    prawdopodobnie jest nieuczciwa także w innych aspektach.

  • 4. Data: 2012-11-18 16:09:17
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-11-18 15:48, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    >
    > To nieuczciwe - a firma reklamująca się w sposób nieuczciwy
    > prawdopodobnie jest nieuczciwa także w innych aspektach.

    W wiadomości zamieściłem 7 linków
    Któryś jest do reklamy moich usług?
    Żaden
    nie mówiąc o tym, że nie mam firmy i nie reprezentuję żadnej firmy

    --
    sjs

  • 5. Data: 2012-11-19 08:20:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Murator? To jest gazeta dla lemingów PO. Oni wszystko łykają.

    Marek

  • 6. Data: 2012-11-19 10:46:41
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Murator? To jest gazeta dla lemingów PO. Oni wszystko łykają.

    Dwa razy kupiłem :) na tym się skończyła moja przygoda z muratorem i nie
    powroci z przyczyn oczywistych, ale widać łapią się ludziska

  • 7. Data: 2012-11-20 10:48:24
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-11-18 15:48, Andrzej Lawa pisze:
    > Siudalski! Przestań uprawiać kryptoreklamę swoich usług!
    Lawa - chyba należą mi się przeprosiny
    Czekam

    --
    sjs

  • 8. Data: 2012-12-02 07:03:13
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    >
    > To nieuczciwe - a firma reklamująca się w sposób nieuczciwy
    > prawdopodobnie jest nieuczciwa także w innych aspektach.

    Ależ on ostatnio chyba już zabobonem nie handluje.

    --
    Darek