  • Data: 2014-12-03 19:31:02
    Temat: Niby banał- jak zwentylować piwnicę?
    Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Piwnica mocno użytkowa,standard mieszkaniowy, kafelki, panelki etc.
    Zamontowałem natrysk w odległości ok. 3,5-4m od ściany
    okiennej.Wentylacja na dach niemożliwa.Wywalę więc otwór w ściance, ok
    1m nad ziemią, wsadzę wentylator i będę wyciągał parę wodną na zewnątrz.
    Ale:
    1. Gdzie umieścić wentylator- na początku rury, czyli w pobliżu źródła
    pary, czy u wylotu, w ścianie?
    2. Rurę (przewód wentylacyjny) ciągnąć aż w rejon prysznica, czy
    zamontować tylko wylot na ścianie frontowej?
    Boję się,żeby mi się w rurze nie skraplała para, czy olać to?
    3. Wymusić jakiś obieg powietrza z domowym? ( ew. zapachy są pomijalne)

    Dylemat wywodzi się z dziwnego środowiska piwnicznego- latem jest tam na
    tyle wilgotno,że ciuchy słabo schną, zimą z grzejnikiem całkiem ok.
    Klatka schodowa piwnicy łączy się bezpośrednio z mieszkaniem-ale na
    schodach jest termoklina: powietrze piwniczne nie chce się mieszać z
    domowym, nawet jak to ostatnie jest chłodniejsze...hmmmm