  • 1. Data: 2009-10-05 06:15:37
    Temat: Nie ocieplone szczyty
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Niedawno przewinal sie temat nie ocieplonych szczytow. Podobno bylo tu o tym
    duzo. Tylko, ze najwyrazniej archiwum grupy w googlach szwankuje i nie moge
    tego znalezc. Bede wdzieczny za przyblizenie tematu. U mnie bedzie dach 2
    spadowy z dwoma kapliczkami (lukarnami), sciana 2W (poro 30 + styro), strop
    nad poddaszem monolityczny.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-10-05 06:29:44
    Temat: Re: Nie ocieplone szczyty
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 5 Paź, 08:15, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
    > U mnie bedzie dach 2
    > spadowy z dwoma kapliczkami (lukarnami),

    >sciana 2W (poro 30 + styro), strop
    > nad poddaszem monolityczny.

    Nie rozumiem... robisz lukarny na nieogrzewanym strychu? Szkoda chyba
    kasy.

    Skoro nie masz poddasza użytkowego (ogrzewanego) to sprawa
    "nieocieplonych szczytów" nie istnieje. Niech na tym stropie
    monolitycznym wymurują te szczyty tak jak chcą, czyli aż po sam dach i
    uszczelnią. To wszystko.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-10-05 06:53:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hac36p$op7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > moge tego znalezc. Bede wdzieczny za przyblizenie tematu. U mnie bedzie

    http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/bro
    wse_thread/thread/68411795a5517580/b0031b3c58392a9f?
    q=No+i+kuj%C4%99+nieocieplone+szczyty&lnk=ol&

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-10-05 07:10:52
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    l.googlegroups.com...
    wrote:

    > Nie rozumiem... robisz lukarny na nieogrzewanym strychu? Szkoda chyba
    > kasy.

    poddasze uzytkowe ogrzewane, strych nad poddaszem nie ogrzewany.

    --
    pozdr Z.

  • 5. Data: 2009-10-05 09:10:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    >"nieocieplonych szczytów" nie istnieje. Niech na tym stropie
    >monolitycznym wymurują te szczyty tak jak chcą, czyli aż po sam dach i

    Bedzie przemarzac pierwsza warstwa nad stropem za ociepleniem od zewnatrz.
    Ja u siebie ten element przemurowalem Porothermem 44 i niestety w sobote
    zajalem sie kuciem kosmicznie cieplego materialu ktorym to murarz obrobil mi
    murlate na stropie pod sam dach rzecz jasna. A krokiew oczysiscie przy samej
    scianie, koszmar normalnie.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-10-05 09:51:34
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > murlate na stropie pod sam dach rzecz jasna. A krokiew oczysiscie przy samej

    /witaj
    a czemu to robiłeś ? Bo przemarzło ? Czy lektura grupy podpowiedziała,
    że przemarznąć może ? Pytam z ciekawości, bo gdybym się bardzo uparł to
    i tak już bym nie poprawił :(

    pozdrawiam
    rafał

  • 7. Data: 2009-10-05 16:31:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > a czemu to robiłeś ? Bo przemarzło ? Czy lektura grupy podpowiedziała, że
    > przemarznąć może ? Pytam z ciekawości, bo gdybym się bardzo uparł to i tak
    > już bym nie poprawił :(

    Po lekturze grupy rzecz jasna, choc nie tylko. To w sumie oczywiste sprawy i
    zdawalem sobie z nich sprawe na etapie budowy tego, ale nie da sie
    wszystkiego dopilnowac i stac nad kazdym. Przypilnowalem murowania pierwszej
    warstwy szczytu, ale to co z boku bylo robione po polozeniu murlaty juz nie.
    Trzy dni temu wszedlem ukladac styropian na stropie i zobaczylem te balwany
    super cieplego materialu w postaci gruzu z cegiel i wiader zaprawy.
    Po lekturze grupy i postow kikiego jestem na te sprawy przewrazliwiony i
    dusze problem w zarodku. Raz ze mozliwy choc niepewny grzyb, dwa to do
    ogrzania troche metrow mam a to ostatni moment zeby zrobic z tym porzadek.
    Gdyby to bys suporex wymurowany pod dach w tym miejscu to pal go licho, ale
    pelna cegla i zaprawa nakladana lopata nie wrozy dobrze.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-10-05 16:49:42
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    [ ciach ]

    No i kolejny raz okazuje sie, ze paranoiczne podejscie Kikiego
    wcale takie paranoiczne nie bylo, a stanowilo jedynie egzekwowanie
    dokladnego wykonawstwa. Swoja droga, ciekawe co z Kikim i jego budowa...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-10-05 17:12:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wcale takie paranoiczne nie bylo, a stanowilo jedynie egzekwowanie
    > dokladnego wykonawstwa. Swoja droga, ciekawe co z Kikim i jego budowa...

    Kazdy z nas czasem cos madrego napisze, Kiki tez. Warto korzystac z madrych
    uwag a Kiki mial wzloty i upadki, czasami sie po prostu zagalopowal.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-10-05 17:22:21
    Od: M <M...@w...pl>

    ATZ Rzeszow pisze:
> [...]
    > bedzie dach 2 spadowy z dwoma kapliczkami (lukarnami), sciana 2W (poro
    > 30 + styro), strop nad poddaszem monolityczny.

    Proste.

    Popatrz na szczyt od strony dachu.

    Na zewnątrz (na dachu) jest -20C. Wymurowany szczyt ma +20C (to ściana
    budynku). Pomiędzy nimi jest deska 2,5cm/dachówka/blacha/folia/płyta
    OSB/etc (niepotrzebne skreślić, co by nie było to na pewno nie izolacja).

    To mniej więcej tak, jakbyś wyciął metrową dziurę w styropianie :-)

    M.