  • 1. Data: 2009-10-04 18:09:53
    Temat: Pytanie do fanów/posiadaczy kotła De Dietrich MCR II (cross)
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam
    Czy jest normalne,ze podczas pracy w trybie CO lub CO i CWU po osiągnięciu
    odpowiedniej temp.
    powrotu, pompa nadal pracuje?

    Kocioł jest obecnie testowany bez żadnych sterowników zewnętrznych..

  • 2. Data: 2009-10-04 18:37:52
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 20:09:53 +0200, Rentier <f...@g...com>
    napisal(a):

    >Witam
    >Czy jest normalne,ze podczas pracy w trybie CO lub CO i CWU po osiągnięciu
    odpowiedniej temp.
    >powrotu, pompa nadal pracuje?

    Mam inny piec, ale to raczej normalne. Piec mierzy w sposob ciagly
    temperature wody powrotnej i w razie potrzeby (zaleznie od programu)
    zalacza palnik.

    --
    Maciej

  • 3. Data: 2009-10-04 19:25:44
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy jest normalne,ze podczas pracy w trybie CO lub CO i CWU po osiągnięciu
    > odpowiedniej temp. powrotu, pompa nadal pracuje?

    Tak, ustawia się tzw. czas wybiegu, czyli czas po którym pompa się wyłączy.
    U mnie w viessmannie to jest 10min. :-)

  • 4. Data: 2009-10-04 19:38:26
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Tak, ustawia się tzw. czas wybiegu, czyli czas po którym pompa się
    > wyłączy. U mnie w viessmannie to jest 10min. :-)
    ok, zmniejszyłem na 1 minutę i nic..

  • 5. Data: 2009-10-04 21:47:24
    Od: Andrzej Dabrowski <a...@N...org>

    Rentier pisze:

    > ok, zmniejszyłem na 1 minutę i nic..

    ja mam wprawdzie inny piec (Kostrzewa Pellets Lambda Control),
    instalacja z zaworem 4D i pompy co chodzą non-stop. Sterownik na bieżąco
    kontroluje temperatury zasilania i powrotu i w razie potrzeby koryguje
    otwarcie zaworu.

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2009-10-05 12:44:58
    Od: Rentier <f...@g...com>

    On 4 Paź, 23:47, Andrzej Dabrowski <a...@N...org> wrote:
    > Rentier pisze:
    >
    > instalacja z zaworem 4D i pompy co chodzą non-stop. Sterownik na bieżąco
    >   kontroluje temperatury zasilania i powrotu i w razie potrzeby koryguje
    > otwarcie zaworu.
    Trochę marnowanie energii..
    Doczytałem w instrukcji serwisowej,że po wpięciu regulatora
    zewnętrznego owe wybiegi poompy działają.
    Przetestuję:-)

  • 7. Data: 2009-10-05 16:46:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    .
    Trochę marnowanie energii..
    Doczytałem w instrukcji serwisowej,że po wpięciu regulatora
    zewnętrznego owe wybiegi poompy działają.
    Przetestuję:-)

    Chodzi pewnie o tryb antyzamrozeniowy. Mam taki kociol z pogodowka i w
    instrukcji sterownika jest napisane, ze uklad przechodzi w tryb
    antyzamrozeniowy kiedy temp. na zewnatrz spadnie ponizej 2 stopni i wewnatrz
    ponizej 10 stopni. Sterownik wlacza wtedy pompy na 6min i w zaleznosci od
    temp wody w instalacji dogrzewa wode lub nie. Chyba nic nie pomylilem.
    Pozbawiajac kociol informacji o temp. na zewnatrz byc moze na wszelki
    wypadek wlaczona jest pompa. Ale to tylko hipoteza bo kociol u mnie co
    prawda wisi, ale caly czas czeka na gaz wiec nie wiem jak calosc sie
    zachowa.

    Pozdro.. TK