  • 1. Data: 2009-10-05 07:38:31
    Temat: czym usuwac silikow
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    musze rozmontowac i ponownie zmontowac kabine prysznicowa - przecieka.
    Pytanie - czym najlepiej usuwac pozostalosci silikonu (z plytek, szyb,
    elementow kabiny)?

  • 2. Data: 2009-10-05 13:25:58
    Temat: Re: czym usuwac silikow
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > musze rozmontowac i ponownie zmontowac kabine prysznicowa - przecieka.
    > Pytanie - czym najlepiej usuwac pozostalosci silikonu (z plytek, szyb,
    > elementow kabiny)?

    mechanicznie, a wiec skrobanie

  • 3. Data: 2009-10-05 16:11:29
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Collet" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > mechanicznie, a wiec skrobanie

    W casto widziałem też jakąś chemię do rozmiękczania silikonu.
    Przem

  • 4. Data: 2009-10-06 06:08:02
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 5 Paź, 15:25, "Collet" <r...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w
    wiadomościnews:hac7pr$qka$1@news.onet.pl...

    > mechanicznie, a wiec skrobanie

    Tak, najlepiej bardzo ostry nóż (do tapet) albo skalpel, no i
    oczywoście sporo czasu.

    Pzdr
    QbaB

  • 5. Data: 2009-10-06 07:33:22
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W casto widziałem też jakąś chemię do rozmiękczania silikonu.
    > Przem

    Tą chemię to sobie mozna w buty wsadzić. Testowałem te niby środki do
    usuwania silikonu i w ogóle nie działają.

  • 6. Data: 2009-10-06 08:07:34
    Od: "..::Adam::.." <e...@o...pl>

    Boombastic pisze:

    > Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tą chemię to sobie mozna w buty wsadzić. Testowałem te niby środki do
    > usuwania silikonu i w ogóle nie działają.
    a oddałeś je sprzedawcy jako towar niezgodny z umową?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2009-10-06 09:13:39
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Na płaskiej powierzchi to najlepiej ostrzem w kształcie żyletki. Są takie w
    marketach techniczne 3x grubsze od zwykłej żyletki.
    W fugach szorstką myjką.

    PC

  • 8. Data: 2009-10-06 12:38:29
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 06 Oct 2009 09:33:22 +0200, Boombastic
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Tą chemię to sobie mozna w buty wsadzić. Testowałem te niby środki do
    > usuwania silikonu i w ogóle nie działają.

    Działać to działają, ale tylko na pozostałości a nie na jakąś grubą spoinę
    silikonową. Ja kiedyś zapaprałem silikonem piaskowane szyby w drzwiach
    (wyglądało to w efekcie jak tłuste/mokre plamy) i inaczej nie dało się
    tego usunąć. Ale łatwo w sumie nie było.

    RobertP.

  • 9. Data: 2009-10-07 17:16:44
    Od: mal <m...@g...com>

    On 5 Paź, 09:38, "tadzik" <j...@o...eu> wrote:
    > Witam,
    > musze rozmontowac i ponownie zmontowac kabine prysznicowa - przecieka.
    > Pytanie - czym najlepiej usuwac pozostalosci silikonu (z plytek, szyb,
    > elementow kabiny)?

    Silikon jest na kwasie octowym - a więc chyba ocet pomoże.
    Poza tym silny detergent. Widziałam jak mój majster wygładzał
    powierzchnię uszczelnioną silikonem w kabinie natryskowej przy pomocy
    palucha umoczonego w płynie do mycia naczyń.

  • 10. Data: 2009-10-08 05:59:41
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > Silikon jest na kwasie octowym - a więc chyba ocet pomoże.

    Na pewno nie. Silikon zawiera kwas octowy, ktory zapobiega sieciowaniu.
    Ulatnianie sie kwasu powoduje uruchomienie reakcji chemicznych ktore prowadza do
    powstania elastycznej, usieciowanej masy zywicy silikonowej.

    Kazek