  • 1. Data: 2015-07-18 19:44:05
    Temat: No ta ja też się pochwalę dziewczynami ;-)
    Od: johnny <j...@p...pl>

    Dwa tygodnie temu otrzymałem 3 odkłady do moich uli. Trochę późno, ale
    podobno pszczelarzowi nie unasienniły się matki i musiał na nowo
    zakładać mateczniki. Nieważne. Grunt, że są. Za opóźnienie dołożył jedną
    ramkę z czerwiem. W sumie były to odkłady szcześcioramkowe. Piękne,
    tłuściutkie dziewczyny ;-) Od razu dołożyłem im po ramce węzy, no i
    delikatnie podkarmiam. Dziewczyny furgają że aż miło. Wprawdzie przy
    wstawianiu ramek do ula dostałem 4 strzały na dzień dobry - 3 w rękę, i
    1 w nogę. Właściwie żałuję, że nie siekła mnie jeszcze jedna, bo wtedy
    mógłbym z czystym sumieniem powiedzieć, że "przybiły piątkę".
    W każdym razie można patrzeć na pracujące pszczółki na okrągło. Jeżeli
    ktoś ma możliwości na parę uli to niech się nie waha - radości przy tym
    co niemiara.
    No ale nie ma dymu bez podkurzacza. Dziewczyny kosztują :-( Ule, ubiór,
    sprzęt, odkłady - nie mówiąc o miodarce. Tyle mnie wykosztowały, że
    tegoroczny urlop z biedą spędzę na RODOS (Rodzinne Ogródki Działkowe
    Ogrodzone Siatką)

    Pozdrawiam Johnny

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8db0bd6d67cd9647
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e0ce4bd69c88bc48
    .html

  • 2. Data: 2015-07-18 21:16:15
    Temat: Re: No ta ja też się pochwalę dziewczynami ;-)
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2015-07-18 o 19:44, johnny pisze:
> [...]
    > sprzęt, odkłady - nie mówiąc o miodarce. Tyle mnie wykosztowały, że
    > tegoroczny urlop z biedą spędzę na RODOS (Rodzinne Ogródki Działkowe

    Kilka uwag praktycznych z których tylko część można po tym ustawieniu
    jeszcze zmienić
    Lepiej jest jeśli przerwy między ulami sa większe niż szerokość ula -
    ułatwia to np później transport i mniej się nawzajem pobudzają
    W tym przypadku nie wykluczone - bo nie wiem jak wygląda działka -
    lepiej było ustawić jakiś metr dalej od płotu u przodem do płotu.
    Jeśli w okolicy nie ma teraz pożytków dawałbym po około 02.-0.5 l
    rzadkiego syropu co wieczór i co tydzień ramkę z węzą.
    SJS

    --
    sjs

    ---